کد خبر: ۷۲۸۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸

اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره وضعیت نازنین زاغری/ واکنش ایران

وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای به موضوع آزادی نازنین زاغری، زندانی دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی در ایران پرداخت و گفت که دولت انگلیس همچنان بر موضوع آزادی این زندانی پافشاری خواهد کرد.
اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره وضعیت نازنین زاغری/ واکنش ایران
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه ای به نقل از الیزابت تراس وزیر امور خارجه این کشور درباره نازنین زاغری زندانی دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی که به اتهامات امنیتی در ایران زندانی است، گفت: امروز دو هزارمین روز جدایی بی رحمانه که نازنین زاغری راتکلیف از خانواده اوست. او وضع هولناکی را از سر می گذراند.

تراس در این بیانیه افزود: ما برای اطمینان یافتن از بازگشت او نزد خانواده‌اش، بی‌وقفه تلاش می کنیم. روز گذشته این موضوع را به وزیر امور خارجه ایران تاکید کردم و ما تا زمان بازگشت او به خانه بر این موضوع پافشاری خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، بیانیه تراس در پی این مطرح می شود که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «الیزابت تراس» وزیر خارجه جدید انگلیس ظهر چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به بحث و گفت‌وگو در خصوص موضوعات دوجانبه، برجام و وضعیت افغانستان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

در این نشست همچنین در خصوص موضوعات کنسولی از جمله موضوع زندانیان دوتابعیتی بحث شد.

پاسخ ایران به وزیر خارجه انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه انگلیس واکنش نشان داد.

سعید خطیب زاده،سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتی خطاب به وزیر امور خارجه انگلیس نوشت: «توییت‌های آتشین -که در تضاد با لحن بکارگرفته شما در واقعیت است- شاید تیترهای خوبی بسازد. اما شعار، هرگز نمی‌تواند پاسخ احکام قانونی باشد که از سوی دادگاه‌ها صادر شده‌اند. همانطور که دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به صراحت گفت، انگلیس باید رویکرد خود را تغییر دهد و این تغییر مدت‌هاست که به تعویق افتاده است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین