کد خبر: ۷۲۹۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

افراد عادی برای دریافت سیمان نیازی به ثبت نام در بورس ندارند

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: افراد عادی برای دریافت سیمان نیازی به ثبت نام در بورس ندارند.
افراد عادی برای دریافت سیمان نیازی به ثبت نام در بورس ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم جلیلی افزود: با این حال، همه کارخانجات سیمانی، واحدهای عمده مصرف کننده مانند شرکت‌های بتن ساز، موزاییک سازان، اتحادیه مصالح ساختمانی و انجمن های مربوطه ملزم به ثبت نام در بورس کالا هستند.

وی اظهار داشت: سیمان مورد نیاز بیشتر مردم مانند گذشته از طریق واحدهای فروش مصالح ساختمانی و سیمان مورد نیاز شهرداری‌ها و سازمان‌ها برای اجرای طرح های عمرانی خود ، از واحدهای تولیدکننده سیمان تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: همه کارخانجات سیمان ملزم به ثبت نام و عرضه تمام محصول خود در بورس کالا هستند.

وی هشدار داد: هرگونه عرضه سیمان خارج از بورس، تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد لازم انجام خواهد شد.

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان تاکید کرد: اولویت عرضه سیمان با واحدهای مصرف کننده مانند شرکت‌های بتن ساز، موزاییک سازان، اتحادیه مصالح ساختمانی و انجمن های مربوطه است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر سیمان در بورس عرضه می‌شود و شرکت‌های بتن ساز، موزاییک سازان، فروشندگان مصالح ساختمانی، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها مربوطه می‌توانند تا ۵۰ تن سیمان از طریق بورس کالا تهیه کنند.

جلیلی تاکید کرد: در زمان حاضر هیچ مشکلی در زمینه تامین سیمان در استان اصفهان وجود ندارد و قیمت این محصول بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

وی بیان کرد: اطلاعی از قیمت امروز سیمان ندارم اما نرخ آن نسبت به تیر و مرداد سالجاری که افزایش یافته بود، خیلی کاهش پیدا کرده است.

جانشین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به کاهش قیمت سیمان یادآور شد: واحدهای تولید سیمان با توجه به تنش‌های ناشی از قطع برق در تیر و مرداد سالجاری امکان تولید نداشتند و در عمل با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کردند، که همین امر موجب افزایش قیمت شد.

هفت کارخانه سیمان در استان وجود دارد که سه کارخانه در محدوده اصفهان بزرگ و سایر آنها در مناطق دیگر مانند نایین و اردستان قرار دارند. کارخانه سیمان سپاهان، بزرگترین واحد تولید کننده سیمان در استان اصفهان است.

اصفهان با ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی ‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین