آفتابنیوز :
آفتاب: اتوبوس، تاکسیهای خطی، هواپیماها و همچنین ماشینهای شخصی و سیستم ریلی وسایلی هستند که مسافران را در سال گذشته به مقصد رساندند. از این میان نقش کدام واحد بیشتر است؟ شاید نبود آمار دقیق در این رابطه رقابت را در میان این ارگانها از بین می برد؛ گاهی هم آمارها بسیار دیر به دست رسانهها میرسد، زمانی که فرصت مقایسه را از رسانه ها می گیرد.
محمود جعفری مدیرعامل قطارهای مسافربری راه آهن جمهوری اسلامی ایران جابجایی مسافر در سال 86 را 24 میلیون و 300 هزار نفر اعلام كرد. وی افزود: نسبت به سال 85 مسافران جابجا شده 3 میلیون و 200 هزار بیشتر بوده كه در مقایسه جابجایی مسافر با خودروی سواری این تعداد مسافر به 80 هزار خودرو نیاز داشتهاند كه با توجه به مصرف بنزین و هزینه های مصرف شده حدود 170 میلیارد تومان صرفه جویی شدهاست.
مهندس حسين تهراني « معاون ساخت و توسعه شبكه راهآهن شركت زير ساخت و توسعه زير بناهاي حمل و نقل كشور» اظهار كرد: براي امسال تكميل پروِژههای نیمه تمام در بخش ساخت راه آهن در اولويت قرار دارد. همچنين به تناسب آن مطالعات پروژههاي جديد و مهم راهآهن آغاز خواهد شد و دو خطه كردن برخي از خطوط كه در اولويت قرار دارند، نيز براي امسال انجام خواهد شد.
مدیرعامل قطارهای مسافربری راه آهن جمهوری اسلامی ایران تأخیر قطارهای مسافری در مبدأ را كمتر از یك دقیقه دانست و افزود : با توجه به قانون راه آهن در صورتی كه تاخیر بیش از حد باشد قیمت بلیط به مسافر برگردانده می شود كه در مقایسه با سال 86 استرداد وجه بلیط 50 درصد كاهش نشان میدهد.