کد خبر: ۷۲۹۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
جام جهانی فوتسال - لیتوانی؛

حذف ناباورانه ایران از جام جهانی فوتسال/ شوک قزاقستان با سه گل!

تیم ملی فوتسال ایران با قبول شکست برابر قزاقستان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی از دور این مسابقات کنار رفت؛ در حالی که در دوره گذشته این مسابقات به رده سوم رسیده بود.
حذف ناباورانه ایران از جام جهانی فوتسال/ شوک قزاقستان با سه گل!
آفتاب‌‌نیوز :

آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی امروز بین دو تیم ایران و قزاقستان برگزار شد که این مسابقه در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به سود قزاقستان ‏‬به پایان رسید.

در این بازی که از ساعت ۲۰:۳۰ در شهر کاوناس قزاقستان برگزار شد، مسلم اولادقباد (۸) و احمد اسماعیل پور (۱۲) برای ایران گلزنی کردند. «تورساگولوف» (۲۵)، «نائوب» (۲۸) و «تاینان» (۳۸) گل های قزاقستان را به ثمر رساندند.

به این ترتیب تیم قزاقستان با حذف ایران راهی مرحله نیمه نهایی شد تا حریف پرتغال در این مرحله شود. ایران در دوره گذشته جام جهانی در رده سوم قرار گرفته بود.

غافلگیری در ترکیب تیم ملی ایران با حضور طیبی

سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی ایران تیمش را با ترکیب علیرضا صمیمی، حمید احمدی، علی اصغر حسن زاده ، سعید احمدعباسی و مسلم اولاد قباد به زمین فرستاد. مهدی جاوید، احمد اسماعیل پور، حسین طیبی، محمد شجری، فرهاد توکلی، سپهر محمدی، باقر محمدی، طاها نعمتیان، علیرضا رفیعی پور ‏‬ در لیست بازی امروز حضور داشتند.

شگفتی لیست امروز، حضور حسین طیبی در آن بود. طیبی به دلیل آسیب دیدگی دنده، از ابتدای جام جهانی در لیست ایران غایب بود و سرمربی ایران هم گفته بود که به این مسابقه نمی رسد اما در نهایت شرایط تغییر کرد. در لیست امروز نام فرهاد فخیم به دلیل مصدومیت خط خورده بود.همچنین اثری از نام محمدرضا سنگ سفیدی در لیست ایران نبود؛ بازیکنی که گفته می شد در بازی قبل با کادر فنی دچار اختلاف شده بود.

نیمه نخست؛ قزاقستان اندازه کل جام گل خورد!

دقایق ابتدایی نیمه نخست این تیم قزاقستان بود که یک موقعیت خوب گلزنی به دست آورد و دروازه ایران را تهدید کرد اما رفته رفته ایران جلو کشید و صاحب چند فرصت برای گلزنی شد. همکاری مسلم اولادقباد که از ابتدا در ترکیب قرار داشت با سعید احمدعباسی در دقیقه ۸ جواب داد و گل نخست ایران به ثمر رسید. ایران بعد از این گل سعی در کنترل بازی و افزایش اختلاف گل ها داشت که این برنامه دقیقه ۱۵ نتیجه داد؛ زمانی که احمد اسماعیل پور پاس بلند مهدی جاوید را به شکل زیبایی پشت مدافعان قزاقستان کنترل کرد و با دریبل «هیگوئیتا» دروازه بان حریف، گل دوم را به ثمر رساند.

قزاقها بعد از گل دوم جلوتر آمدند و با کمک هیگوئیتا که در بازی «با پا» تبحر دارد، دروازه ایران را تحت فشار بگذارند اما درخشش علیرضا صمیمی گلر ایران مانع گلزنی حریف شد. قزاقستان حتی در دقیقه ۱۸ تیرک دروازه ایران را به لرزه درآورد اما توپشان به گل نرسید. به این ترتیب نیمه نخست با برتری دو گله ایران به پایان رسید تا قزاقستان که از مرحله گروهی تا یک چهارم تنها دو گل دریافت کرده بود، به اندازه تعداد گل های خورده اش در این جام، دروازه اش را باز شده ببیند.

نیمه دوم؛ شوک قزاقستان به ایران با ۳ گل!

در نیمه دوم تیم قزاقستان با همان تاکتیکی که پیش بینی می شد کار را آغاز کرد یعنی جلو آمدن هیگوئیتا و افزایش فشار با یک بازیکن بیشتر در بخش هجومی. علیرضا صمیمی دروازه بان ایران که با واکنش هایش بارها مانع گلزنی قزاقستان شده بود، در دقیقه ۲۳ آسیب دید و جای خود را به سپهر محمدی داد اما بعد از گذشت یک دقیقه دوباره به زمین آمد. برنامه هجومی قزاقستان که با عقب نشینی ایران همراه بود نتیجه ای جز باز شدن دروازه تیم کشورمان نداشت و تیم حریف توانست در عرض سه دقیقه با دو گل کار را به تساوی بکشد.

تیم ایران که به طور محسوسی نسبت به نیمه اول افت کرده بود، نتوانست آنطور که باید و شاید دروازه قزاقستان را تحت فشار بگذارد. بازی برتر قزاقستان در دقیقه ۳۸ بازهم به ثمر نشست تا این تیم توسط تاینان برزیل به گل سوم برسد. ایران بعد از دریافت گل سوم به بازی پنج نفره روی آورد اما کاری از پیش نبرد و با نتیجه ۳ بر ۲ بازنده شد تا با جام خداحافظی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین