کد خبر: ۷۲۹۶۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵

کشف معدن طلا در گناباد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یک معدن طلا با ظرفیت و ذخایر بسیار خوب به تازگی در شهرستان گناباد استان خراسان رضوی شناسایی شده است.
کشف معدن طلا در گناباد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد صفایی دلویی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از مرکز تخصصی گوهر تراشی و سنگهای قیمتی در گناباد با بیان اینکه میزان دقیق ذخایر این معدن در دست بررسی است افزود: این معدن با ظرفیت و کیفیت طلای بسیار خوب و عالی در حال عملیات اکتشاف است که با بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک شاهد توسعه کمی و کیفی اشتغال و رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهرستانهای گناباد و بجستان از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه معادن و سنگهای معدنی و ساختمانی از جمله سنگهای زینتی برخوردارند و از نقاط بسیار مستعد استان در این زمینه هستند که شناسایی این معدن طلا نشان دهنده ظرفیت خاص اقتصادی منطقه است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی مرکز تخصصی گوهرتراشی و سنگهای تزئینی در گناباد اقدام بسیار مناسبی جهت بهره گیری از ظرفیتهای موجود در مسیر اشتغال و کارآفرینی است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی هم در این مراسم استفاده از ظرفیت خیران را از اقدامات بسیار مهم برای توسعه زیرساختهای اشتغال و کارآفرینی به خصوص اشتغال خانگی در این استان ذکر کرد و گفت: بهره گیری از توان این بخش مورد توجه خاص این اداره کل قرار دارد.

افشین رحیمی گل خندان افزود: با توجه به مشارکت و سابقه خوب خیران در بخشهای فرهنگی و اجتماعی و ایجاد فضاهای آموزشی و درمانی، جلب همراهی و تعامل آنها برای ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای ظرفیتهای موجود را بیشتر در مسیر اشتغال و به خصوص اشتغال خانگی سوق می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع اعتباری برای توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بهره گیری از مشارکت خیران برای کاهش مشکلات این بخش ضروری است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: مذاکراتی با چند برند معروف اقتصادی و صنعتی استان خراسان رضوی از جمله در بخش بسته بندی و فرآوری زعفران برای ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای انجام شده و با مشارکت شهرداری مشهد و بخش خصوصی مرکز آموزشی فنی و حرفه ای در جنوب شهر مشهد در دست احداث است که دی ماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: شهرداری مشهد زمینی به ارزش ۱۵۵ میلیارد ریال برای احداث این مرکز اهدا کرده و یکی از خیران نیز پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال برای ایجاد آن را متقبل شده است.

رحیمی با اشاره به ظرفیتهای خاص استان در زمینه ذخایر سنگهای معدنی و قیمتی ادامه داد: نخستین مرکز نوآوری طلا و جواهر ایران طی یک سال گذشته با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در مشهد به بهره برداری رسید.

فرماندار گناباد هم در این مراسم گفت: این شهرستان از نظر بهره گیری از مشارکت خیران در بخشهای مختلف جزو شهرستانهای پیشتاز استان است و طرحهای متعدد با مشارکت آنان به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجرا و تکمیل است.

حامد قربانی با بیان اینکه اشتغال از جمله مسائل و مشکلات مهم کشور است افزود: حفظ و صیانت از اشتغال موجود در کنار ایجاد اشتغال مورد توجه مسوولان ذیربط در این شهرستان قرار دارد و از همه ظرفیتهای موجود برای تحقق آن استفاده می شود.

وی ادامه داد: گناباد با برخورداری از پنج مرکز آموزش فنی و حرفه ای از نقاط مستعد استان از نظر این آموزشها است و طی سالهای قبل تفاهمنامه‌ای بین آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با هدف توسعه کارآفرینی دانشجویان و کاهش معضل اشتغال آنان منعقد شده است.

در مرکز تخصصی گوهر تراشی و سنگهای قیمتی گناباد که ساختمان آن با مشارکت خیران و هزینه چهار میلیارد ریال بازسازی شده است طی هر نوبت کاری ۳۰ نفر آموزشهای لازم را فرا می گیرند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد با پنج مرکز و ۱۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
0
2
فردا سروکله چینی ها توگنابادپیدا میشه
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
0
0
چه به ملت میرسه ...این ملت شریف را به فلاکت کشاندن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
0
1
خوشابه حال مردم لبنان،یمن،عراق،سوریه و....
گنابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
0
0
درکجای گناباداست که درگنابادازان خبر نداریم؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین