کد خبر: ۷۳۰۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
رئیس تازه موساد اصلاحاتی را درون آن سازمان امنیتی انجام داده

افشای تغییر برنامه‌های موساد درباره ایران

"این مفسر اسرائیلی در ادامه اشاره کرده که در صورت امضای توافق هسته‌ای تازه میان ایران و قدرت‌های بزرگ انتظار می‌رود موساد و ارتش اسرائیل مجبور به کنار گذاشتن تغییرات و برنامه‌های بزرگ در ماهیت و فعالیت‌های خود شوند به خصوص در زمینه برنامه‌های تهاجمی عایه برنامه هسته‌ای ایران".
افشای تغییر برنامه‌های موساد درباره ایران
آفتاب‌‌نیوز :

"ران ادلیست" روزنامه‌نگار و مفسر اسرائیلی به تازگی فاش ساخته که "دیوید بارنه" رئیس تازه موساد اصلاحاتی را درون آن سازمان امنیتی انجام داده تا به شکل چشمگیری از شدت فعالیت‌های واحدهای تخصصی آن سازمان در فعالیت‌های عملیاتی و انجام ترورها به خصوص در قبال ایران کاسته شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ادلیست در تحلیلی که در حساب کاربری‌اش در فیسبوک منتشر کرده، نوشته است بارنه که چهار ماه پیش ریاست موساد را برعهده گرفت منابع اختصاص داده شده به بخش عملیات سازمان موسوم به "کیساریا" و واحد مربوط به انجام ترورها موسوم به "کیدون" را کاهش داده است.

این مفسر اسرائیلی تاکید کرده که بارنه قصد دارد فعالیت واحد "تیفیل" موساد را که مسئول مدیریت تماس‌های موساد و ارتباطات آن با کشورهای خارجی به خصوص کشورهای عربی بوده را کاهش داده و بخشی از فعالیت‌های آن را به وزارت خارجه اسرائیل انتقال دهد؛ به ویژه با حضور فعلی "یائیر لاپید" وزیر خارجه اسرائیل که دارای قدرت و نفوذ قابل توجهی است و در حال بهبود روابط اسرائیل با دولت‌های عربی بوده است.

روزنامه عرب‌زبان "العربی الجدید" چاپ لندن در این‌باره می‌نویسد: "این مفسر اسرائیلی در ادامه اشاره کرده که در صورت امضای توافق هسته‌ای تازه میان ایران و قدرت‌های بزرگ انتظار می‌رود موساد و ارتش اسرائیل مجبور به کنار گذاشتن تغییرات و برنامه‌های بزرگ در ماهیت و فعالیت‌های خود شوند به خصوص در زمینه برنامه‌های تهاجمی عایه برنامه هسته‌ای ایران".

این روزنامه می‌افزاید: "ادلیست انتظار دارد که موساد در صورت تحقق توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های غربی میلیاردها دلار از بودجه اسرائیل را صرفه‌جویی کند و مانع از ادامه فعالیت هزاران کارمند و جاسوس موساد شود.

او اشاره می‌کند که بارنه نگران وضعیت فعلی است و معتقد است "یوزی کوهن" رئیس سابق موساد وضعیت آن سازمان را تحت ملاحظات ایدئولوژی حزب لیکود، تحت رهبری "بنیامین نتانیاهو" قرار داده بود. کوهن برای ایجاد روابط ویژه میان اسرائیل با دولت‌های راستگرای افراطی در اروپا تلاش کرده بود. همچنین، کوهن نقش موثری در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و خرابکاری در پروژه هسته‌ای ایران داشت. کوهن براساس دستورالعملی کار می‌کرد تا خروج امریکا از برجام توسط ترامپ را توجیه کند. روند سرقت بایگانی هسته‌ای ایران توسط موساد که آن سازمان به آن افتخار می‌کرد نیز فاقد ارزش بود؛ چرا که محتویات اسنادی به سرقت رفته بود که مرتبط با سال‌های آغازین پروژه هسته‌ای ایران پس از انقلاب بود و هیچ ارتباطی با واقعیت‌های جاری و فعلی نداشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
غیر قابل نشر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
8
چه سازمان اطلاعات صادقی که همه برنامه هاشو بر ملا میکند .آخه ...فکر نمیکنی این یه برنامه برا انحراف فکر شاید باشد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین