کد خبر: ۷۳۰۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

سفر استاندار خراسان رضوی به کابل و دیدار با مقامات طالبان

استاندار خراسان رضوی با هدف بررسی و حل مشکلات و موانع توسعه تجارت و ترانزیت میان خراسان رضوی و افغانستان امروز وارد کابل شد.
سفر استاندار خراسان رضوی به کابل و دیدار با مقامات طالبان
آفتاب‌‌نیوز :

استاندار خراسان رضوی با هدف بررسی و حل مشکلات و موانع توسعه تجارت و ترانزیت میان خراسان رضوی و افغانستان امروز وارد کابل شد.

«محمد صادق معتمدیان» در بدو ورود به کابل در کابل با اشاره به مشترکات عمیق فرهنگی، زبانی، تاریخی و دینی میان ایران و افغانستان گفت: با توجه به مشترکات فراوان بین دو ملت ایران و افغانستان، ضرورت احساس شد که به کابل سفر کنم و از نزدیک وضعیت تجارت و ترانزیت افغانستان با جمهوری اسلامی ایران به ویژه خراسان رضوی را بررسی کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص مردم افغانستان، دراین سفر وضعیت مردم این کشور بویژه مهمترین نیاز‌های آن‌ها به کمک‌های بشردوستانه را نیز بررسی خواهیم کرد تا براساس آن اقدامات لازم صورت بگیرد.

معتمدیان ضمن تایید وجود برخی مشکلات و موانع در مسیر توسعه تجارت میان ایران و افغانستان گفت: استان خراسان رضوی با افغانستان سیصد کیلومتر مرز مشترک دارد و مهمتراز آن، گذرگاه مرزی دوغارون نیز که ۶۰ درصد تجارت ایران و افغانستان از این گذرگاه انجام می‌شود، در مرز مشترک با خراسان رضوی واقع شده است.
استاندارخراسان رضوی همچنین گفت: با توجه به شرایط کرونایی در افغانستان قرار است یک محموله اهدایی جمهوری اسلامی ایران شامل ماسک، اکسیژن و تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه با کرونا دراختیار مردم افغانستان قرار گیرد.

مولوی «عبدالقیوم روحانی» استاندار طالبان در هرات نیز تصریح کرد: ما (ایران و افغانستان) دشمن مشترک را شکست دادیم.

وی با تاکید برحفظ حسن همجواری میان ایران و افغانستان خاطرنشان کرد: وجود برخی مشکلات در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان یک مسئله طبیعی است، اما ما از مشکلات موجود آگاه هستیم و پاسگاه‌هایی را نیز برای بهبود وضعیت امنیت مرزی فعال کرده ایم و امیدواریم امنیت در مرزهایمان با ایران هرچه بهتر تامین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین