کد خبر: ۷۳۰۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

ترامپ در متشنج‌ترین مراحل خروج از افغانستان میخواست نامزدی اش برای انتخابات ۲۰۲۴ را اعلام کند

بر اساس گزارشها ترامپ هنگام اجرای فرآیند خروج نظامی آمریکا از افغانستان و در متشنج ترین مراحل خروج درصدد اعلام کاندیداتوری اش برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بوده است.
ترامپ در متشنج‌ترین مراحل خروج از افغانستان میخواست نامزدی اش برای انتخابات ۲۰۲۴ را اعلام کند
آفتاب‌‌نیوز :

 به گفته سه منبع آگاهی که با روزنامه واشنگتن پست گفتگو داشتند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در ماه اوت هنگامی که متشنج ترین مراحل خروج نظامی این کشور از افغانستان در دست اجرا بود، میخواست نامزدی مجددش را برای ریاست جمهوری "فورا" اعلام کند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، با این حال به نوشته واشنگتن پست، ترامپ توسط مشاورانش و بعد از شنیدن این توضیح که چنین اقدامی ممکن است به تلاشهای جمهوریخواهان برای بازپس گیری مجلس نمایندگان و سنا در انتخابات میاندوره ای سال ۲۰۲۲ آسیب زده و چالشهای لجستیکی برای جبهه جذب حمایت مالی ایجاد کند، از اعلام این نامزدی منصرف شد.

ترامپ چه از طریق دستیارانش و چه از طریق حضورهای رسانه ای خودش، همچنان همان الگوی قبلی اشاره های غیرمستقیم به راه اندازی کمپین انتخاباتی مجدد را ادامه داده است؛ حرکتی که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ هم از سوی او در پیش گرفته شده بود.

برخی از چهره های وفاداربه ترامپ هم صحبتهای تلویحی را در این زمینه مطرح کرده اند از جمله مارک میدوز، رئیس دفتر سابق کاخ سفید که در ماه اوت گفت ترامپ "به شکلی واقعی نسبت به انتخابات ۲۰۲۴ پیشرفت دارد" در حالی که عده ای دیگر هم روی چنین مفهومی با استناد به محبوبیت پایین او در میان عامه مردم آب پاکی را ریخته اند.

مایکل کوهن، وکیل اسبق ترامپ که اکنون از مخالفان سرسخت او است، ماه سپتامبر به بیزینس اینسایدر گفت که رئیس سابقش بلوف می زند چون "نمی تواند دو بار باخت در انتخابات را هضم کند اما تا آخرین لحظه به فریبکاری ادامه خواهد داد.

همچنین کلیان کانوی، مشاور سابق کاخ سفید و کمپین انتخاباتی ترامپ هم می گوید، این شیوه عدم قطعیت نامزدی ترامپ تاثیری فلج کننده بر دورنمای انتخاباتی حزب جمهوریخواه برای سال ۲۰۲۴ گذاشته است.

او بیان کرد: او تلویحا جمعیت نامزدهای سال ۲۰۲۴ را نسبت به اینکه هیچ کس تا زمان اعلام تصمیم او نباید حرکتی انجام دهد هدف اخطار قرار می دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین