کد خبر: ۷۳۰۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
به بهانه مسخره کردن فیتلیه‌پیچ شدن امیر محمد یزدانی

خودت در ۲۱ سالگی چه می‌کردی؟

به خاطر چند لایک بیشتر، جوان ۲۱ ساله‌ای را مسخره می‌کنند که در اوج جوانی به مرحله‌ای از پختگی رسیده است که بسیاری از پیشکسوتان کشتی در حسرت آن هستند.
خودت در ۲۱ سالگی چه می‌کردی؟
آفتاب‌‌نیوز :

امیر محمد یزدانی کشتی‌گیر ۲۱ ساله تیم ملی ایران در مسابقات جهانی نروژ به مدال نقره رسید. فینال او و حریف روس، دست‌مایه‌ی خوشمزگی برخی‌ها در شبکه‌های اجتماعی شد. یزدانی به خاطر روی پل رفتن و فیتیله‌پیچ شدن، بازی را با نتیجه ۱۴ بر ۴ به حریف قدر و چغرش واگذار کرد. این فیتیله پیج شدن، طنازان را به یاد نقی معمولی در سریال پایتخت انداخت. او هم در فینال فیتیله‌پیچ شده بود.

طنز و شوخی خوب است؛ به ویژه در این زمانه که مردم بیشتر از هر دوره دیگری احتیاج به خندیدن و شاد شدن دارند. اما حواس‌مان هست که ممکن است همین شوخی‌های ساده، مسیر این جوان ۲۱ ساله را عوض کند؟ شاید او با خواندن این مطالب، اعتماد به نفسش را از دست بدهد و دیگر نتواند مثل گذشته کشتی بگیرد.

جوانی که در شبکه‌های اجتماعی در حال به سخره گرفته شدن است، مدال طلای قهرمانی نوجوانان جهان، قهرمانی امید‌های آسیا و حالا نایب قهرمانی جهان را دارد. یادمان نرود او تنها ۲۱ سال سن دارد.

همان‌هایی که امروز فیتیله‌پیج شدن یزدانی را مسخره می‌کنند، در ۲۱ سالگی خود کجا بودند؟ قول می‌دهم بسیاری از آن‌ها اجازه تنها سفر رفتن را نداشتند. اگر دانشگاه را درک کرده باشند، احتمالا جرات بیان نظرات خود را در جمع نداشتند. شاید پول جیب خود را از پدرشان می‌گرفتند.

اگر هم، هم سن و سال یزدانی هستید، الان چه می‌کنید؟ در ۱۹ سالگی که او قهرمان امید‌های جهان شد، شما چه می‌کردید؟ یزدانی در ۱۵ سالگی قهرمان نوجوانان جهان شده است! شما در این سن اجازه ماندن در خانه دایی و یا خاله را داشتید؟

حالا همین‌ها به خاطر چند لایک بیشتر، جوان ۲۱ ساله‌ای را مسخره می‌کنند که در اوج جوانی به مرحله‌ای از پختگی رسیده است که بسیاری از پیشکسوتان کشتی در حسرت آن هستند.

یزدانی به خاطر یک اشتباه که آنهم حاصل جوانی او بود، کشتی را واگذار کرد. خود ما اشتباه نداریم؟ هرچه تصمیم می‌گیریم به موفقیت ختم می‌شود؟

آدمی با اشتباه‌هایش بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. انسانی که در زندگی اشتباه نکند در دسته معصومان قرار می‌گیرد. همین محاسبه اشتباه کشتی گیر جوان ما، باعث می‌شود در رقابت‌های دیگر به راحتی مدال طلا دست پیدا کند. امیر محمد یزدانی نامی است که همچون حسن یزدانی؛ سال‌ها خواهد درخشید و ما از کشتی‌های او لذت خواهیم برد.

به خودمان اجازه ندهیم به خاطر لحظه‌ای خندیدن، آینده یک جوان دلاور را خراب کنیم. سرکوفت زدن و مسخره کردن، زندگی خیلی‌ها را خراب و آن‌ها را از هدف‌شان دور کرده است.

یزدانی سال‌های دست نخوره بسیاری پیش رو دارد. به او کمک کنیم تا پرچم ایران در همه مسابقات مختلف به اهتزار در بیاورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین