کد خبر: ۷۳۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۰
سلامتی در تشریح جلسه دفتر سیاسی سازمان مجاهدین انقلاب:

سازمان مجاهدین انقلاب، اقدام نماینده پارلمان هلند را محکوم کرد

در فضای رقابتی اراده مردم می‌توانست نتیجه دیگری را رقم بزند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در تشریح موضوعات مورد بحث در جلسه اخیر دفتر سیاسی این تشکل اظهار داشت: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی توهین نماینده پارلمان هلند را به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و اسلام محکوم می‌کند. 

محمد سلامتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: سازمان، این اقدام نماینده پارلمان هلند را ناشی از دشمنی با اسلام و مسلمانان تلقی کرده و آن را در جهت اهداف صهیونیست‌ها و منافع آمریکا می‌داند.

سلامتی افزود:‌ متاسفانه در جهان اسلام برخی تصویری از اسلام ارائه می‌دهند که با ارائه دیدگاه‌های خود و دادن بهانه به دست دشمنان اسلام،‌ زمینه‌های اهانت غرب به اسلام را فراهم کرده و منافع صهیونیسم و آمریکا را تامین می‌کنند.

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اظهار تاسف از این‌که دشمنان ناجوانمردانه علیه دین مبلغ رأفت و مهربانی و دوستی سخن می‌رانند،‌ گفت: پیامبر اسلام، پیامبر صلح و دوستی است و متاسفانه دشمنان اسلام و دوستان نادان مسلمان، تصویری از ایشان و دین مبین اسلام ارائه می‌دهند که با واقعیت و حقیقت هیچ تطبیقی ندارد.

وی در ادامه با اشاره دور دوم انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی به عنوان دیگر موضوع مورد بحث در جلسه دوشنبه شب دفتر سیاسی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی تصریح کرد: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در این مقطع زمانی، ابراز تاسف مجدد خود را از این‌که در انتخابات مجلس هشتم تعداد زیادی از عناصر رأی‌آور جبهه اصلاحات ردصلاحیت شدند، اعلام می‌کند و این کار را زمینه‌ساز اصلی کاهش حضور مردم بر سر صندوق‌ها تلقی می‌کند.

سلامتی ادامه داد: بدون تردید اگر ردصلاحیت‌ها به صورت گسترده نبود، اراده رأی‌دهندگان بسیار بیشتر از آن‌چیزی را شکل می‌داد که در 24 اسفند ماه سال گذشته رقم زد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین درباره نحوه حضور نمایندگان کاندیداهای اصلاح‌طلب سر صندوق‌های اخذ رأی گفت: متاسفانه شرایطی به هنگام انتخابات فراهم شد که نمایندگان کاندیداها به ویژه در تهران به تعداد کافی نتوانستند سر صندوق‌ها حاضر شوند و همان تعدادی هم حضور یافتند، با محدودیت‌هایی در انجام کار خود مواجه شدند.

وی در این باره توضیح داد:‌ از حدود 3500 نفری که ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان به عنوان نمایندگان کاندیداها معرفی کرده بود، حدود 841 نفر مورد پذیرش قرار گرفتند که رقم بسیار کمی است و در بسیاری از صندوق‌های اخذ رأی، کاندیداهای جبهه اصلاحات نماینده ناظر شمارش آرا نداشتند.

سلامتی همچنین با اشاره به درخواست اصلاحات برای بازشماری آرای برخی صندوق‌ها اظهار داشت: متاسفانه این درخواست اصلاح‌طلبان نیز اجابت نشد و نتیجه انتخابات شهر تهران با سرعت کم‌سابقه‌ای اعلام شد که این خود اعتماد مردم را به برگزارکنندگان انتخابات خدشه‌دار می‌سازد.

وی افزود: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی معتقد است که این شیوه‌های برخورد به همراه ردصلاحیت‌ها و تبلیغات یک‌جانبه رسانه ملی در شهر تهران باعث شد که در شهر تهران استقبال مورد انتظار و شایسته از انتخابات صورت نگیرد و همان‌گونه که آمارها نشان می‌دهند یک میلیون و 909 هزار رأی‌دهنده از میان شش میلیون و 370 هزار واجد شرایط رأی دادن رقم بسیار پایینی است.
 
دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی افزود: هر چند که می‌توانست انتخابات با سعه صدر بیشتری برگزار شود؛ اما امیدواریم در مرحله دوم انتخابات،‌ دست‌اندرکاران به گونه‌ای رفتار کنند که تعداد بیشتری از مردم انگیزه حضور پیدا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین