کد خبر: ۷۳۱۵۸۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
سردار سلامی گفته ناهنجاری‌ها و مشکلات به‌خاطر اصلاح نشدن دانشگاه‌هاست

معاون سپاه: فرصت طلایی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها ایجاد شده/ مجلس و دولت انقلابی‌اند

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: اساتید دانشگاه به سمت جهاد امیدآفرینی و مقابله با تحریف حرکت کنند.
معاون سپاه: فرصت طلایی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها ایجاد شده/ مجلس و دولت انقلابی‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

سردار جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در همایش مسئولین استانی کانون های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه تحول اساسی در نظام آموزشی از مهدکودک تا سطوح عالی تکمیلی، با نگاه شهید سلیمانی شدنی است ، اظهار داشت: برای همین مقام معظم رهبری فرمودند که به شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب نگاه شود اگر به عنوان یک تغییر و تحول هستیم آشنایی با شهید سلیمانی می تواند به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه یک بعد این مکتب، عقلانیت است که باید در مدیریت مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: اگر کشور ما با یک درصد جمعیت، بخشی از ذخایر را بر عهده دارد ولی در استفاده نکردن از ذخایر، امکانات و منابع رتبه اول را در جهان داریم، این مسئله به مدیریت ما بر می گردد. اگر این همه فارغ التحصیل بیکار داریم برای این است که از همان ابتدا سیاست‌گذاری‌های مناسب و درستی نبوده و نیاز است یک تحول و دگرگونی رخ دهد.

جوانی خاطرنشان کرد: در مکتب شهیدسلیمانی ولایتمداری یک عنصر برجسته است. اگر در 42 سال گذشته در حوزه‌های مختلف موفق بوده‌ایم به خاطر این است که بیانات رهبر انقلاب را پیاده کردیم و اگر در حوزه هایی هم ناموفق بودیم به خاطر این است که بیانات رهبر انقلاب در آن حوزه ها پیاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه اگر دانشگاه‌های ما اسلامی شود خروجی آن مثبت خواهد بود، ادامه داد: با توجه به شکل‌گیری مجلس و دولت انقلابی فرصت طلایی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها ایجاد شده است. البته باید تعریف درستی از اسلامی کردن داشته باشیم. باید شاخص های دانشگاه اسلامی را درست تبیین کنیم. اگر ما امروز در کشور ناهنجاریها و مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف داریم قطعاً به خاطر این است که دانشگاه‌ها اصلاح نشده و باید این کار انجام شود و ظرفیت بسیج اساتید ظرفیت بالایی برای این کار است.

سردار جوانی با اشاره به اینکه برخی مطالبات رهبر انقلاب را باید نخبگان عملی کنند، گفت: یکی از این مطالبات بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها است. اینکه ما سرگرم مسائل حاشیه ای و روزمره شویم از دست دادن فرصت هاست یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی این بود که سرگرم حواشی نمی شد. یکی از مسائل اصلی ما در دانشگاه بحث اسلامی شدن در همه ابعاد است. دانشگاه ما باید کارآمد، تاثیر گذار و اثربخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت ما باید برای اسلام در دانشگاه اصالت قائل باشد، یادآور شد: در سال‌های گذشته داشتیم کسانی که در حد مشاور رئیس جمهور بودند و می گفتند اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید در مدار غرب بگیرم این در حالی است که اسلام تاکیدات بسیاری درباره دانش و پیشرفت دارد.

جوانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم گفت: مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند که جامعه ما در یک محاصره تبلیغاتی قرار گرفته است، این محاصره تبلیغاتی با یک هدفی انجام شده و تبلیغاتی برای تصرف ذهن و قلب مردم ما صورت می گیرد. دشمن می گوید اگر این ها را تصرف کنیم می توانیم خاک را هم تصرف کنیم. این محاصره باید شکسته شود.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند هدف محاصره تبلیغاتی ایجاد یاس، ناامیدی و بدبینی در جامعه است. دشمن می‌خواهد نسل جوان ما را نسبت به اصل انقلاب، جمهوری اسلامی و سیاست‌های نظام بدبین کند و از همه ظرفیت‌ها هم برای این کار استفاده می‌کنند، امروز هم دارند تلاش می‌کنند تصویرسازی های غلطی را انجام دهند مثلا برای اینکه جریان انقلاب را در ذهن جوانان بد نشان دهند می‌آیند رژیم فاسد گذشته را تطهیر می کنند. ما در دانشگاه هم داشتیم که کسانی که از این تبلیغات غلط تأسی گرفتند و می گفتند اگر انقلاب نشده بود ایران 50 سال جلوتر بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تسخیر و تصرف ذهنهای مردم ما است و یک تصویرسازی غلط و نادرستی هم از خودش نشان می دهند، گفت: ببینید در سالهای گذشته غربی ها به چه فیلمهایی از ایران جایزه دادند. اینها با برنامه‌ریزی صورت می گیرد. جهاد امیدآفرینی، مقابله با جریان تحریف و جهاد تبیین این فرمولی است که اساتید رشته های مختلف ما باید به سمت آن حرکت کنند.

جوانی افزود: جهاد تبیین مقابله با تحریف است. مقابله با تصویر سازی های غلطی است که از انقلاب، نظام و رهبری صورت می گیرد. شما دیدید در ماه های اخیر بحث کمبود واردات واکسن را به رهبر انقلاب نسبت دادند. اما در نهایت دیدیم میلیون ها دز واکسن وارد شد و الان در خیابانها و کوچه ها منتظرند تا مردم بیایند واکسن بزند. مشکل واکسن حل شد چون دیگر نمی گفتند برای واردات واکسن باید اف ای تی اف را امضا کنیم. مشکل را با تلاش و کوشش حل کردند.

معاون سیاسی سپاه افزود: باید بتوانیم تصویرسازی واقعی انجام دهیم و واقعیت ها را آنچنان که هست بیان کنیم و مسائل را درست تبیین کنیم. اگر مشکلی وجود دارد بگویم چرا این مشکل وجود دارد. بگوییم چرا ما اقتدار موشکی و دفاعی و نفوذ منطقه ای داریم ولی مثلاً کارخانه های ما مشکل دارند اینها باید به درستی تبیین شود. آیا مشکل نظام و رهبری است یا مشکل این است که رهنمودهای رهبری جدی گرفته نشده است.

وی افزود: دانشگاه ما باید به مسائل و مشکلات ورود پیدا کنند و مسائل را به درستی تبیین کنند هنر ما در بحث تبدیل تصویر سازی واقعی باید باشد و اگر غیر از این باشد موفق نخواهیم شد. امروز جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف دارد جلو می‌رود و کسانی که جلوی ما ایستاده بودند در حال افول هستند. آمریکا در افغانستان شکست خورد و فرار کرد. دولت و ارتشی هم که دست پرورده آمریکا بود نتوانست مقاومت کند.

جوانی به بحث صادرات سوخت به لبنان و ونزوئلا اشاره کرد و گفت: زمانی می‌خواستند اقتصاد ما را فلج کنند ولی امروز می بینید کشتی های نفتی ما در حیاط خلوت آنها حرکت می کنند و جرات نمی کنند نگاه چپ به انها کنند، این نشان می دهد یک ابرقدرت هستیم. اگر ما به نصرت الهی باور داشته باشیم می توانیم دانشگاه را اسلامی کنیم و مسائل و مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کنیم و انشالله روزی فرا برسد که بگوییم تمدن اسلامی به معنای واقعی پیاده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
1
36
ابرقدرت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
2
53
برا شما 43 ساله فرصت طلایی ایجاد شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
2
55
چرا باید یک شخصیت نظامی در مورد هر چیزی دخالت کند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
2
54
دقیقا مسولیت شما چیست
اسلامی کردن یعنی چه و چگونه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین