کد خبر: ۷۳۲۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کمک‌های جوامع بین‌المللی برای پناهندگان محدود است

وزارت کشور: ایران امکان پذیرش اتباع جدید را نخواهد داشت

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد:‌ کمک های جوامع بین المللی، اتحادیه اروپا و کمیساریا در رابطه با خدمات رسانی به پناهندگان بسیار محدود است و دولت جمهوری اسلامی ایران به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات پناهندگان را حل و فصل کند.
وزارت کشور: ایران امکان پذیرش اتباع جدید را نخواهد داشت
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی محمودی در دیدار با هانس اودو موتسل سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران که با هدف افزایش حمایت ها و مساعدت ها درخصوص تخصیص منابع مالی برای پناهندگان افغانستانی صورت گرفت، با بیان شرحی از اقدامات و خدمات ارائه شده به پناهندگان، گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال در حوزه های بهداشت و سلامت، آموزش، حرفه آموزی و اشتغال و حوداث غیر مترقبه مانند سیل، زلزله و... پناهندگان را حمایت کرده است و همچنین علی‌رغم وجود مشکلات متعدد اقتصادی و اجتماعی و تحریم‌های ناعادلانه، تمام تلاش خود را جهت تامین واکسن کووید ۱۹ به کار گرفته است و از جوامع و سازمان‌های بین‌المللی انتظار می‌رود حمایت های مالی خود را درجهت تامین واکسن به کار گیرند.

وی در ادامه اشاره کرد: کمک های جوامع بین المللی، اتحادیه اروپا و کمیساریا در رابطه با خدمات رسانی به پناهندگان بسیار محدود است و دولت جمهوری اسلامی ایران به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات پناهندگان را حل و فصل کند.

وی همچنین افزود: حمایت از پناهندگان اقدامی بشردوستانه و مسئولیتی بین المللی است، که تحقق آن به نحو مطلوب نیازمند مشارکت منصفانه کلیه سازمان ها و جوامع بین المللی است.

مدیر کل و دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشورتاکید کرد: با توجه به تحولات اخیر افغانستان و احتمال ورود موج جدید آوارگان، دولت جمهوری اسلامی ایران به علت محدویت‌های موجود و نداشتن امکانات لازم امکان پذیرش اتباع جدیدالورود را نخواهد داشت.

محمودی خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره تمام تلاش خود را در جهت آموزش و حرفه آموزی به پناهندگان به منظور بازگشت داوطلبانه به کشور خود به کار خواهد گرفت و همچنین در این زمینه انتظار می رود جوامع و سازمان های بین المللی حمایت‌های خود را به جمهوری اسلامی ایران که همیشه حامی مظلومین و پناهجویان بوده را بیشتر کرده تا امکانات و خدمات مطلوب‌تری به پناهندگان و مهاجرین خارجی در کشور ایران کند.

در ادامه نشست هانس اودو موتسل- سفیر کشورآلمان در جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تشکر و قدردانی از دولت جمهوری اسلامی ایران بابت خدمات ارائه شده به پناهندگان و آوارگان جدیدالورود با توجه به تحولات اخیر، افزود که با گسترش همکاری‌ها با سازمان های بین المللی سعی در حل و فصل مشکلات پناهندگان را خواهیم داشت.

هانس اودو موتسل شرحی از اقدامات صورت گرفته از سوی دولت آلمان به پناهندگان را ارائه و اعلام نمود تمام تلاش خود را جهت رفع موانع و چالش ها در خصوص پناهندگان به کار خواهند گرفت.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی همچنین درخصوص تامین واکسن کوید۱۹ گفت: کشورآلمان، نیز بودجه ای را جهت تامین واکسن پناهندگان تخصیص داده است و امیدواریم با تمهیدات لازم مشکل تامین واکسن نیز مرتفع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین