کد خبر: ۷۳۲۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶

کشف تازه برای جوانی/ معکوس شدن روند پیری مغز با باکتری روده

مطالعات جدیدی که در مجله‌ی "Nature Aging" منتشر شده است اثر بالقوه‌ی باکتری روده را بر پیر شدن مغز پستانداران نشان می‌دهد. در این تحقیقات مشخص شد که پیوند مدفوع از موش‌های جوان به موش‌های پیر باعث معکوس شدن برخی از جنبه‌های زوال مغز می‌شود.
کشف تازه برای جوانی/ معکوس شدن روند پیری مغز با باکتری روده
آفتاب‌‌نیوز :

در سال‌های اخیر مطالعات گسترده‌ در ارتباط با میکروبیوم روده نشان داده است که جمعیت باکتری‌های روده ارتباط قابل توجهی با سلامت ما دارد. اختلالاتی مثل اوتیسم، پارکینسون، افسردگی و حتی شخصیت به گونه‌ای با باکتری‌های روده ارتباط دارند.

به گزارش نیواطلس، در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ بر روی برکه‌ماهی‌ها انجام شد مشخص شد که پیوند میکروب‌های مدفوعی از ماهی‌های جوان به ماهی‌های پیر طول عمر ماهی‌های پیر را ۳۷ درصد افزایش می‌دهد.

با این حال تحقیقات کمی در مورد پیوند مدفوع در پستانداران انجام شده است.

این تحقیقات جدید که روی موش‌ها انجام شده است بر پیری مغز متمرکز بود و در آن مدفوع موش‌های سه ماهه به موش‌های ۲۰ ماهه پیوند داده شد.

در پایان آزمایش تغییرات شناختی و فیزیولوژیکی در موش‌های پیر مشاهده شد. دانشمندان با استفاده از یک آزمایش دریافتند که حافظه‌ی فضایی موش‌های پیر و عملکرد آن‌ها در یادگیری بهبود یافته‌ است.

محققان همچنین مغر این حیوانات را با دقت بیشتری بررسی کردند و دریافتند که زوال بخش هیپوکامپ مغز که ناشی از پیری است در این موش‌ها معکوس شده است.

پائول راس(Paul Ross)، مدیر مرکز تحقیقات "APC Microbiome" در ایرلند، خوش‌بینانه امیدوار است که این یافته‌ها به درمان میکروبی در آینده برای جلوگیری از پیری مغز کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین