کد خبر: ۷۳۲۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵
دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد

دسترسی مشکل ۱۴۰ میلیون نفر به غذا در جهان بر اثر کرونا

دبیر کل سازمان ملل یا یادآوری تاثیر اقتصادی ویروس کرونا اظهار داشت این همه گیری دسترسی ۱۴۰ میلیون نفر در جهان را به غذا با مشکل مواجه ساخته است.
دسترسی مشکل ۱۴۰ میلیون نفر به غذا در جهان بر اثر کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی به مناسبت روز جهانی غذا افزود: امروز تقریبا ۴۰ درصد از جمعیت انسان ها یعنی حدود سه میلیارد نفر نمی توانند یک رژیم غذایی مناسب داشته باشند. گرسنگی درحال افزایش است. از سوی دیگر سو تغذیه و چاقی نیز درحال رشد می باشد.

وی افزود: تاثیر اقتصادی ویروس کرونا یک وضعیت بد را بدتر کرده است. این همه گیری دسترسی ۱۴۰ میلیون نفر را به غذا با مشکل مواجه ساخته است. در همین حال شیوه تولید، مصرف و زباله ما تاثیر مخرب زیادی بر سیاره ما می گذارد. شیوه های نادرست فشار بی سابقه ای بر منابع طبیعی، آب و هوا و محیط طبیعی ما وارد می کند و سالانه میلیاردها دلار برای ما هزینه دارد.

دبیر کل سازمان ملل همچنین در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ۴۱ میلیون نفر در ۴۳ کشور جهان یک قدم با قحطی فاصله دارند. جلوگیری از قحطی یک انتخاب است. زمانی زیادی برای وقت تلف کردن وجود ندارد.

وی در پیامی دیگری نیز گفت: از هر ۱۰ نفر در جهان، به یک نفر غذای کافی نمی رسد. در جهانی که منافع فراوانی دارد، این واقعیت باعث شرمندگی همه ما است. تغییر روش تولید و مصرف تنها یک امکان نیست بله ضروری است.

برنامه جهانی غذا نیز خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای پایان دادن به گرسنگی در یمن شد و اعلام کرد متعهد به حمایت از خانواده‌های یمنی نیازمند به کمک غذایی است تا زنده بمانند.

پیش‌تر بانک جهانی هشدار داده بود که حدود ۷۰ درصد از جمعیت ۳۰ میلیونی یمن با کمبود شدید مواد غذایی مواجهند و در خطر گرسنگی قرار دارند.

در آغاز ماه ژوئن گذشته، بانک جهانی خسارت‌های زیرساختی یمن را در نتیجه جنگ حدود هشت و نیم میلیارد دلار تخمین زد.

در گزارش اخیر این بانک آمده است که خسارات وارده به ۱۶ شهر بزرگ یمن در نتیجه جنگ، بین ۶.۹ تا ۸.۵ میلیارد دلار آمریکا متغیر است.

سازمان‌های کمک رسانی بین المللی و سازمان‌های ملل متحد هشدار داده‌اند که اقتصاد یمن در آستانه فروپاشی است.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین