کد خبر: ۷۳۲۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
به بهانه هفته ملی سلامت بانوان ایران؛

در بارداری دو برابر دیگران غذا نخورید!

یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: دیدگاه غلط بسیاری از افراد این است که فکر می‌کنند بانوان باردار باید برای دو نفر غذا بخورند یعنی دو برابر حالت طبیعی؛ در حالی که این امر می‌تواند برای دستگاه‌های هضم کننده بدن مادر مشکل ساز باشد.
در بارداری دو برابر دیگران غذا نخورید!
آفتاب‌‌نیوز :

مریم نواب زاده اظهار کرد: معمولا افرادی که قصد بارداری دارند یا جواب آزمایش آنها مثبت شده است، غذاهای پر چرب و پرکالری مصرف کرده یا از تحرک و فعالیت‌های ورزشی خود می‌کاهند، در صورتی که این امر اشتباه است.

وی ادامه داد: دیدگاه غلط بسیاری از افراد این است که فکر می‌کنند بانوان باردار باید برای دو نفر غذا بخورند یعنی دو برابر حالت طبیعی؛ در حالی که این امر می‌تواند برای دستگاه‌های هضم کننده بدن مادر مشکل ساز باشد.

این متخصص و مدرس طب ایرانی افزود: در دوران بارداری بدن بانوان دچار تغییراتی شده و سیستم ایمنی، قدرت دفاعی تضعیف می‌شود، از این رو تا حد امکان باید منابع مورد نیاز بدن از مواد غذایی تامین شود.

نواب زاده با اشاره به تئوری چهار هضم، هضم مری، کبد، هضم عروقی و سلولی بیان کرد: افرادی که بتوانند این چهار هاضمه را در شرایط مناسب و اصولی قرار دهند، قادر به یک باروری سالم هستند.

این متخصص و مدرس طب ایرانی با اشاره به اینکه جنین برای رشد نیاز به تغذیه با غذاهای لطیف، تازه و سالم دارد، تصریح کرد: فعالیت‌های به اندازه و اکسیژن رسانی کافی باعث تقویت سیستم بدن و ماندگاری جنین می‌شود.

نواب زاده یکی از دلایل سقط زود هنگام جنین را تغذیه نامناسب عنوان کرد و ادامه داد: مشکلات شایع هنگام بارداری، گوارش، معده و کبد ناسالم در بدن مادر برای رشد یک جنین سالم بسیار مشکل زا است و گاهی اوقات مصرف گیاهان دارویی می‌تواند عارضه داشته باشد و باعث سقط جنین شود.

وی ادامه داد: مصرف داروهای مکمل شیمیایی زیر نظر پزشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید اصولی باشد و در درجه اول مادر باید از منابع غذایی نیازهای بدن خود و جنین را تامین کند.

این متخصص و مدرس طب ایرانی خاطرنشان کرد: غذا اولین منبع تغذیه کودک در شکم مادر است؛ بنابراین مصرف غذاهایی که سرشار از مواد مغذی باشد و تغذیه مناسب، رشد کودک را تقویت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین