کد خبر: ۷۳۲۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
خبر جدید درباره رمزارز ملی

رییس بانک مرکزی: رمزارز ملی بر پایه ریال راه‌اندازی می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که طبق اعلام رییس بانک مرکزی، رمز ارز ملی بر پایه ریال راه اندازی می‌شود.
رییس بانک مرکزی: رمزارز ملی بر پایه ریال راه‌اندازی می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا مرحبا در توضیح جلسه کمیسیون اقتصادی گفت: این جلسه با حضور رئیس بانک مرکزی برگزار شد، آقای صالح آبادی درباره ساماندهی نظام بانکی و شرایط مدیریتی نظام بانکی، ارز و منابع ارزی کشور توضیحاتی ارائه ‌داد و اعلام کرد که کشور از منابع ارزی کافی برخوردار بوده و در این خصوص هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد لذا می‌توان با تخصیص بهینه و مدیریت صحیح از منابع ارزی بدون ایجاد مشکل برای کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که رئیس بانک مرکزی برای اولین بار مطرح کرد، راه اندازی رمزارز ملی بر پایه ریال بود که در صورت تحقق، کشورمان جزو معدود کشورهایی خواهد بود که رمز ارزی ملی براساس پول ملی خودش دارد.

در این خصوص رئیس کمیسیون اقتصادی نیز اعلام کرد این کمیسیون گزارشی درباره وضعیت رمز ارز در کشور و الزامات آن داشته است و بر همین اساس هم قانون مناسبی برای رمز ارزها در دست تدوین است که باید تولیت رمز ارزها را برعهده گرفته و بازار رمزارزهای داخلی را مدیریت و ساماندهی کند. رییس بانک مرکزی هم برای هرگونه همکاری در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: رئیس کمیسیون اقتصادی در خصوص تخلفات، ترک فعل ها و اقدامات دولت قبل در حوزه اقتصادی و در خصوص ابزارهای پرداخت، پایانه های فروشگاهی و مالیات ستانی مطالبی مطرح کرد که پس از آماده شدن گزارش آنها به دستگاه قضا ارسال خواهد شد. قرار است بانک مرکزی هم در حوزه تحت نظارت خود با احتساب زمابندی مشخص، موضوعات مذکور را بررسی و گزارش آن را به کمیسیون ارائه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین