کد خبر: ۷۳۳۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

ثبت‌نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد/ امکان ورود کاربران نیست!

سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.
ثبت‌نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد/ امکان ورود کاربران نیست!
آفتاب‌‌نیوز :

سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس saman.mrud.ir از دقایقی قبل باز شد.

در این سامانه، کلیه طرح‌های حمایتی مسکن از جمله طرح‌های اقدام ملی مسکن، جهش تولید مسکن و تسهیلات ودیعه مسکن تجمیع شده است. آدرس سابق این سامانه (tem.mrud.ir) که برای نام نویسی در طرح اقدام ملی مسکن بود نیز به آدرس اینترنتی سامانه ثمن منتقل شده است.

نام طرح جدید مسکنی دولت سیزدهم که جایگزین طرح اقدام ملی مسکن دولت دوازدهم شده، نهضت ملی مسکن تعیین شده است.

با این حال به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان دسترسی کاربر به ثبت نام فراهم نشده و کاربر در سامانه با پیغام اخطار مواجه می‌شود.

متقاضیان باید ۴ شرط تأهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم استفاده از امکانات دولتی و وام مسکن، نداشتن مالکیت خصوصی مسکن و سکونت ۵ ساله در شهر مورد تقاضا را داشته باشند.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی یکشنبه ۲۵ مهر در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران از بررسی جزئیات تسهیلات مربوط به طرح ساخت سالانه یک میلیون مسکن در شورای عالی مسکن و سپس آغاز ثبت نام از متقاضیان در سامانه ثمن از روز چهارشنبه ۲۸ مهر خبر داد.

روز گذشته نیز محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت نام از متقاضیان مسکن گفت: از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۲۸ مهر ثبت نام متقاضیان جهش تولید مسکن آغاز می‌شود.

به گفته محمودزاده داشتن ۴ شرط عدم استفاده از امکانات دولتی زمین و مسکن و تسهیلات بخش مسکن از ابتدای انقلاب تا کنون، عدم داشتن مالکیت خصوصی املاک، سکونت ۵ ساله در شهر مورد تقاضا و متأهل یا سرپرست خانوار بودن، شرایط اصلی برای ثبت تقاضای مسکن در این طرح است.

همه شرایط جهش تولید به مسکن ملی منتقل شد

آغاز ثبت نام در سامانه جدید ساخت مسکن حمایتی، در حالی است که از سال ۱۳۹۸ در دولت دوازدهم و پس از روی کار آمدن محمد اسلامی در وزارت راه و شهرسازی، از طرح اقدام ملی مسکن رونمایی و ثبت نام ماراتن گونه‌ی یک سال و نیمه به دلیل مصادف شدن آغاز ثبت نام و اجرای طرح اقدام ملی مسکن با شیوع ویروس کرونا انجام شد.

نهایتاً ۵۳۰ هزار نفر طی ۵ مرحله ثبت نام شناسایی و ادامه حضور آنها در مسکن ملی قطعی شد.

اکنون با آغاز دولت سیزدهم و در راستای اجرای شعار مسکنی دولت مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از انتقال کلیه مزایای طرح جهش تولید مسکن به طرح اقدام ملی مسکن خبر داده است.

گفتنی است در طرح اقدام ملی، به متقاضیان تسهیلات با نرخ سود شورای پول اعتبار (۱۸ درصد) پرداخت می‌شود؛ اما اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس از یارانه‌ای بودن تسهیلات جهش تولید مسکن شامل نرخ‌های سود ۹ تا ۱۲ درصدی و بازپرداخت ۲۰ ساله خبر داد.

با این حال وزارت راه و شهرسازی هنوز از جزئیات این تسهیلات، نرخ سود آن و مدت زمان بازپرداخت خبری منتشر نکرده است.

در صورتی که قرار باشد رقم این تسهیلات برای کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، نرخ سود آن ۱۲ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله باشد، رقم اقساط بازپرداخت این وام برای متقاضیان، ۴ میلیون و ۴۰۴ هزار تومان خواهد بود؛ متقاضی بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به بانک عامل برمی گرداند و سود کل این تسهیلات ۶۵۰ میلیون تومان است.

همچنین گفته شده وام ساخت این طرح مسکنی در سایر شهرها ۲۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود ۱۲ درصد است که رقم اقساط آن ۲ میلیون ۷۵۰ هزار تومان است و در پایان سال بیستم، متقاضی ۶۶۰ میلیون تومان به بانک برمی گرداند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
منصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
0
0
سلام من نمی دونم این چه کمکی کهشما انجام میدید خوب اگه ما داشتیم چرا مسکن ملی می گرفتیم من طلاق گرفتم 10 ساله تازه یه خونه اجاره کردم حتی نتونستم اجاره کنم کل حقوقی که از پدرم مونده 3 میلیون و پسندازم 20 میلیون که دست صاحب خونست ریس جمهور بگو چجوری باید وام بدم قبلا یه خونه به نامم بود که زمان طلاق به شوهر سابقم پس دادم هیچی ندارم شما جای ما بگو من تا کی می تونم مساجر باشم بعد از 22 سال بخاطر گرانی خونه رفتم شهرستان اینجا هم قیمت‌ها سر به فلک کشیده اگر ثواب می کنید مردم رو کباب نکنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین