کد خبر: ۷۳۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۰
طرح چهارم امنیت اجتماعی

تغییر روساختها به جای نهادینه کردن ارزش‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیا می‌توان همه چیز را اجباری کرد؟ فکر کنید صبح از خواب بلند ‌شویم و تصمیم بگیریم که قد تمام افراد را به بالای 160 سانتی متر برسانیم؛ آیا با تذکر و زور و اجبار به چنین امری خواهیم رسید؟ آیا به جای کارهای زیربنایی با اجبار و تغییر روساخت‌های جامعه می‌توانیم ادعای امنیت اجتماعی کنیم؟ آیا عفاف و حجاب را می‌توان به افراد با اجبار و ترس تحمیل کرد. آیا این تحمیل وارد شده می‌تواند نتیجه این پروژه یعنی امنیت اجتماعی را حاصل کند.

وقتی سردار احمدی مقدم در فروردین سال گذشته طرح امنیت اجتماعی را مطرح کرد فکر می‌کردیم چون طرح‌های قبلی دوره کوتاهی خواهد داشت ولی هم اکنون شاهد چهارمین دوره آن هستیم، ‌ولی معلوم نیست که دوره‌های قبل ‌آیا در نهادینه کردن مقاصد طرح موثر بود یا نه؟

آیا مبحث تبرج که توسط سردار رادان مطرح شد تنها به چکمه‌های بانوان برمی‌گشت؟ آيا حضور ماشین‌های مدل بالای اروپایی نمی‌تواند به دلیل جلب توجه ایجاد تبرج کند و آرامش جمعی را بر هم زند و حتی به دلیل جلت توجه موجب خطرات جانی شود؟

هم اکنون با تغییر هر فصل شاهد ویترین‌های رنگارنگ و گاهی عجیب بوتیک‌های لباس هستیم. همچنین آرایش عجیب موهای پسران که گویا کمتر از چکمه‌های خانمها ایجاد تبرج و خودنمایی می‌کند در خیابان‌های شهر دیده می‌شود. طرحی هم بنا بر گزارشات و آمارهای نیروی انتظامی برای آن صورت نگرفته است.

نتایج نظرسنجی نیروی انتظامی خبر از رضایت مردم از اجرای طرح امنیت اجتماعی می‌دهد، هر چند نظرسنجی‌های ارگان‌های دیگر نتیجه متفاوتی را نشان می‌دهد. امید است این امر نتایجی موفق‌تر از طرح‌های قبلی امنیت اجتماعی داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین