کد خبر: ۷۳۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۴
علی دیرباز نماینده مجلس:

گرانی تقصیر دولت و مجلس است، مردم صبر کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی دیرباز نماینده مجلس مقصر اصلی گرانی را مجلس و دولت معرفی کرده و مردم را به صبر و بزرگواری دعوت کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با آفتاب گفت: «مبارزه با تورم و گرانی ناممکن نیست راه‌حل دارد اولین عامل اراده ملی و تعامل صحیح دولت و مجلس است. در گام بعدی مجلس یا دولت نباید سلیقه خود را اعمال کنند».

وی هدفمند کردن یارانه‌ها را طرح جامعی ندانسته و ادامه داد: «هدفمند کردن یارانه‌ها در مورد بنزین طرح موفقی بود اما گمان نمی‌کنم در مورد کالاهای مصرفی امکان‌پذیر باشد. چرا که مثلاً اگر پول نان در حساب شهروندان ریخته شود بعید می‌دانم به سرسفره برسد».

وی یادآور شد: «دادن پول نقد به مردم نقدینگی را بیشتر کرده و تورم‌زا خواهد بود. باید از هر فعل و انفعالی که منجر به افزایش نقدینگی شود پرهیز کرد».

اگر به گران شدن جهانی کالاها، نقدینگی را اضافه کنید مزید علت افزایش تورم خواهد شد، همچنین باید تولید را افزایش دهیم تا به تقاضای زیاد جواب داده شود و نابرابری عرضه و تقاضا از بین برود.

 علی دیرباز در نهایت دولت را مورد خطاب قرار داده و پرسید: «چرا قانون تمرکززدایی که نقطه مقابل گرانی است اجرا نشده است؟»

به اعتقاد دیرباز اجرای قانون تمرکززدایی که در مجلس تصویب شده بود می‌توانست بخش زیادی از مشکلات اقتصادی را حل کند و از مجلس و دولت خواست بر سر اداره اقتصادی کشور به توافق برسند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین