کد خبر: ۷۳۳۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
دسترسی نداشتن بسیاری از دانش‌آموزان به ابزارهای مورد نیاز آموزش مجازی

ترک تحصیل ۱۵ هزار دبستانی/ افزایش دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد

قائم‌مقام معاونت امور فرهنگی کمیته امداد گفت: در مدت کمتر از ۲ سال آموزش مجازی، بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز به دلایلی چون دسترسی نداشتن به ابزارهای مورد نیاز آموزش مجازی مثل تبلت و اینترنت و نیز شرایط بد معیشتِ ایجادشده در این ایام ترک تحصیل کرده‌اند.
ترک تحصیل ۱۵ هزار دبستانی/ افزایش دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد شکرایی قائم مقام معاونت امور فرهنگی کمیته امداد در مورد رشد چشمگیر دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد از زمان آغاز بحران کرونا گفت: اگرچه تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در این دوران افزایش یافته، اما آمار خروج از مدرس و ترک تحصیل دانش‌آموزان در این دوران نیز قابل توجه بوده است.

شکرایی گفت: در کمتر از ۲ سال آموزش مجازی، بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز در این دوران به دلایلی چون عدم دسترسی به ابزارهای مورد نیاز آموزش مجازی مث تبلت و شبکه اینترنت یا ناشی از شرایط بد معیشتِ حاصل‌شده در این ایام ترک تحصیل کرده‌اند.

او گفت: پیش از بحران کرونا هم آمار قابل توجهی از دانش آموزان ترک تحصیلی وجود داشت اما در حال حاضر به طور کلی خارج از موضوع کرونا بیش از ۱۷۰ هزار نفر در سن تعلیم داریم که در مدرسه نیستند.

شکرایی اظهار کرد: اولویت اول ما دانش آموزانی نیست که در سنین دبیرستان ترک تحصیل کرده اند. چراکه اینها می‌توانند با ادامه تحصیل در مدارس فنی و حرفه‌ای یا آموزشگاه‌ها به فرآیند آموزش برگردند. اولویت اول ما دانش آموزان سنین ابتدایی به ویژه ۱۵ هزار لازم‌التعلیم‌هایی هستند که در حال حاضر به دلیل معضلات اقتصادی خانواده‌ها، به عنوان نیروی کار به خدمت گرفته شده اند یا تعارضات ارزشی و فرهنگی موجب شده است که از فرآیند تحصیل و آموزش باز بمانند.

قائم مقام معاونت امور فرهنگی کمیته امداد با تاکید بر این که هم و غم ما با سواد شدن و بازگشت به تحصیل این کودکانی است، گفت: در حال حاضر ۷۳۰ هزار دانش‌آموز در کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که انواع خدمات تحصیلی را از ما دریافت می‌کنند. این خدمات شامل کمک هزینه‌های تحصیل، تهیه اقلام آموزشی، مشاوره‌ جهت پیشگیری از ترک تحصیل و حمایت در آزمون کنکور و بحث هدایت تحصیلی می‌شود.

شکرایی اظهار کرد: با شروع آموزش مجازی با استفاده از دسترسی‌هایی که فراهم شده و با استناد به آنچه آموزش و پرورش در این خصوص اعلام کرده که حدود ۳.۵ میلیون دانش آموز امکان استفاده از این شبکه را ندارند، کار شناسایی دانش‌آموزان نیازمند را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: بر این اساس زمانی که اطمینان حاصل کردیم که دانش آموزی در این شبکه آفلاین است، با تماس با این عزیزان و فرستادن مددکار و بررسی شرایط معیشتی آنها، با در اختیار قرار دادن تبلت به این عزیزان توانستیم تا حدودی در جلوگیری از ترک تحصیل برخی از آنان موفق شویم.

شکرایی گفت: البته عدم حضور برخی از دانش آموزان در شبکه شاد به ویژه در مناطق روستایی به دلایلی مثل حضوری بودن آموزش در این مناطق است، اما با این وجود طی این مدت ازسوی کمیته امداد حدود ۴۰ هزار تبلت در اختیار دانش‌آموزان نیازمند با اولویت دانش‌آموزان کنکوری و خانواده‌های دارای ۳ فرزند قرار گرفت.

وی در خصوص حمایت از دانش آموزان نیازمندِ وسایل هوشمند آموزشی گفت: اگرچه در ابتدا به این دلیل که دسترسی به داده‌ها ضعیف بود، این اتفاق به شکلی هدفمند صورت نگرفت، اما در مراحل بعدی با ثبت کد ملی افراد و احراز این نکته که افراد دارای اولویت در اختیار داشتن این وسایل بوده اند، این خدمات به آنها داده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین