کد خبر: ۷۳۳۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶

۸ خوراکی طبیعی برای پاکسازی سریع کبد

به نظر کارشناسان از اساسی‌ترین کارهای کبد دفع سموم بدن است.
۸ خوراکی طبیعی برای پاکسازی سریع کبد
آفتاب‌‌نیوز :

در اینجا هشت نوع خوراکی که از بهترین پاکننده‌های کبد محسوب می‌شوند معرفی می‌شوند:

لیمو به طور طبیعی یک پاک‌کننده قوی شناخته شده و اسیدیته موجود در لیمو برای سیستم عصبی، گوارش و روده فوق العاده مفید است.

آواکادو علاوه بر آن که منبع بزرگی از چربی سالم است یک خوراکی مفید نیز برای کبد محسوب می‌شود و بر اساس تحقیقات آوکادو سموم مخرب کبد مانند گالاکتوزامین را از بین برده و از کبد در برابر سموم مختلف محافظت می‌کند. این میوه یک آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند سلول‌های آسیب دیده کبد را نیز ترمیم کند.

زردچوبه ادویه قوی برای مبارزه با التهابات درونی بدن است و این ادویه برای دفع عفونت‌های ویروسی نیز بسیار مفید است و یک داروی فعال و قدرتمند ضدباکتریایی، ضدویروسی، ضدقارچی، ضدسرطان و ضد التهاب شناخته شده وافزودن این ادویه به رژیم غذایی برای افزایش سطح صفرای طبیعی مناسب است.

آنزیم قدرتمند روی (زینک) باعث انجام واکنش‌های سالم در بدن می‌شود. مطالعات نشان داده افرادی که از سطح پایین روی در بدن دارند کبد ضعیف و آسیب پذیرتری را نسبت به سایر افراد دارا هستند.

گیاه زیبا و شفابخش قاصدک، در بهبود عملکرد کبد موثر بوده و دارای آنتی اکسیدان فراوان است که می‌تواند کبد را در برابر سموم محافظت کند. بر اساس تحقیقات پزشکان، اسید کینورنیک موجود در قاصدک برای هضم غذا، تولید صفرا و از بین‌برنده سموم بدن بسیار مفید است.

سیر به عنوان یک ضدویروس، دفع عفونت و میکروب شناخته شده و این خوراکی با داشتن ترکیبات گوگردی به عملکرد صحیح کبد کمک می‌کند، همچنین منبع غنی از سلنیوم و آلیسین بوده که حافظ کبد محسوب می‌شود.

مصرف آب یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت سیستم کبد است. بطور کلی، مصرف مایعات برای کبد بسیار مفید است.

آب، چای گیاهی و آب لیمو جزء نوشیدنی‌های پرخاصیت و مفید برای کبد شناخته شده است جون سموم کبد را پاک کرده و از ابتلا به سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. کبد با کمک کلیه‌ها، پوست، سیستم لنفاوی، خون و روده به سم زدایی بدن می‌پردازند.

کلم بروکسل حاوی گلوکوزینولات یک ترکیب گوگردی است که از کبد در برابر آسیب‌های سمی و شیمیایی به شدت محافظت می‌کند.

به گفته محققان موسسه ملی سرطان، این نوع از کلم که دارای بوی تند و طعم تلخ است ضد سرطان نیز شناخته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین