کد خبر: ۷۳۳۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

جزئیات تازه سنتکام از حمله به پایگاه آمریکایی «التنف»

سخنگوی سازمان سنت‌کام جزئیات جدیدی از حمله شامگاه گذشته به پایگاه آمریکایی التنف ارائه کرد.
جزئیات تازه سنتکام از حمله به پایگاه آمریکایی «التنف»
آفتاب‌‌نیوز :

«بیل اربن»، سخنگوی سازمان «سنت‌کام» امروز پنجشنبه جزئیات تازه‌ای درباره حمله روز گذشته به پایگاه «التنف» در جنوب شرق سوریه ارائه کرد.

اربن روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که این پایگاه مورد حمله «عامدانه و هماهنگ» قرار است اما هیچ فرد آمریکایی بر اثر آن کشته یا مجروح نشده‌اند.

اربن با وجود این گفت که آمریکا در حال بررسی احتمال زخمی شدن نیروهای شریکش در حمله مذکور است.

وی تصریح کرد: «بر اساس گزارش‌های اولیه در این حمله هم از سامانه‌های هوایی بدون سرنشین و هم از آتش غیرمستقیم استفاده شده است.»

در این بیانیه تصریح شده است: «ما حق ذاتی دفاع از خودمان را محفوظ می‌دانیم و به این حمله در زمان و مکان مطلوب خودمان پاسخ خواهیم داد.»

شامگاه چهارشنبه بود که رسانه‌های عربی از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه التنف و وقوع حمله هوایی به محل استقرار نظامیان آمریکایی خبر دادند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که پایگاه‌های آمریکا در میدان‌ نفتی «العمر» و میدان گازی کنیکوی استان دیرالزور در ماه‌های گذشته چند بار هدف حملات راکتی قرار گرفتند.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است.

واشنگتن با پشتیبانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین