کد خبر: ۷۳۳۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۶
آیت‌ا… مبلغی در گفتگویی با آفتاب اظهار کرد:

امام جمعه علی‌‌آباد کتول جانشین نماینده ولی فقیه در لرستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال اعلام استعفای آیت‌ا… حسینی میانجی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، آیت‌ا… احمد مبلغی گفت: «به احتمال قوی حجة‌الاسلام سیداحمد میرعمادی به نمایندگی ولی فقیه در استان لرستان منصوب خواهد شد».

آیت‌ا… احمد مبلغی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در مورد دلایل استعفای میانجی اظهار کرد: «مدت بسیار زیادی بود که ایشان امامت جمعه استان لرستان را برعهده داشتند و چهره متقی و مجاهد و متینی بودند. طبیعی بود که پس از گذشت این همه سال نیاز به تجدید عهد و نوگرایی و نقطه عطفی در این جایگاه بود».

وی ادامه داد: «از آنچه که واقعاً بوده و هست اطلاعی ندارم ولی آنچه بیشتر باعث شده ایشان استعفا بدهد، همین مدت طولانی نمایندگی ولی‌فقیه ایشان است».

عضو مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مورد جانشین احتمالی حسینی میانجی اظهار کرد: «به احتمال قوی جناب حجة‌الاسلام سیداحمد میرعمادی به امامت جمعه خرم‌آباد و نمایندگی ولی‌فقیه در استان لرستان منصوب خواهد شد».

وی در مورد تاثیر طومار مردم خرم‌آباد برای باقی‌ماندن میانجی در این پست افزود: «اگر طومارهای مردم خرم‌آباد هم مورد توجه قرار گیرد باز هم به احتمال قوی جانشین ایشان اعلام و استعفای آیت‌ا… میانجی مورد قبول واقع می‌شود».

آیت‌ا… سیدکاظم حسینی میانجی بیش از 25 سال امامت جمعه شهرستان خرم‌آباد و نمایندگی ولی‌فقیه در استان لرستان را به عهده داشت و قبلاً نیز یکبار استعفا داده بود که مورد قبول واقع نشده بود.

از مهمترین سخنرانی‌های ایشان در طول مدت خدمت ایشان در این پست، مخالفت با برگزاری اردوی سالانه دفتر تحکیم وحدت در شهر خرم‌آباد بود که منجر به ایجاد حوادث خرم‌آباد گردید.

جانشین احتمالی آیت‌ا… میانجی سیداحمد میرعمادی مؤلف کتابی با عنوان «ائمه و علم اصول» است و قبلاً امام جماعت یکی از شهرستان‌های استان گلستان را برعهده داشته و فعلاً امام جمعه شهر علی‌آباد کتول است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین