کد خبر: ۷۳۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۶

رئیس سازمان بازنشستگی هم به نظام پزشکی اعتراض کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تعیین میزان تعرفه‌های بخش خصوصی درمان توسط نظام پزشکی باعث شده است، فاصله بخش دولتی و بخش خصوصی افزایش یابد و به این ترتیب همه تلاش دولت در اصلاح نظام درمان بی‌اثر شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت رفاه و تامین اجتماعی، محمدابراهیم طوبایی رئیس سازمان بازنشستگی با اشاره به این مطلب اظهار کرد: «بازنشستگان از جمله اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که بیشترین زیان را از بابت افزایش تعرفه‌ها متقبل می‌شوند و با وجود اصلاح همه ساله حق بیمه آنان از سوی دولت و سازمان‌های بیمه‌ای کشور، با این افزایش تعرفه مجدداً‌ قدرت دریافت خدمتشان کاهش یافته و با جای آن هزینه پرداخت از جیب این افراد افزایش پیدا می‌کند که این پرداخت هم‌اکنون به حدود 80٪ رسیده است».

وی افزود: «فاصله گرفتن تعرفه‌های بخش خصوصی از بخش دولتی تا 83 درصد، آن هم برای بازنشستگانی که به طور متوسط 270 هزار تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند بار سنگینی است که بر دوش بازنشستگان افتاده است».

رئیس سازمان بازنشستگی تصریح کرد: «این در حالی است که 75 درصد بازنشستگان مشترک این صندوق در حداقل حقوق قرار دارند».

طوبایی همچنین افزود: «افزایش تعرفه خدمات پزشکی در حالی است که بر اساس ماده 90 قانون برنامه چهارم توسعه، تا پایان برنامه باید به 30 درصد هزینه درمان از جیب مردم کاهش یابد که افزایش تعرفه با این ماده قانونی ناسازگار است».

طوبایی با انتقاد افزایش تعرفه‌های خدمات پزشکی از سوی نظام پزشکی تصریح کرد: «ما از نمایندگان مجلس تقاضا داریم با تصویب قانونی در این خصوص وضعیت تعرفه‌گذاری را سرو سامان دهند».



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین