کد خبر: ۷۳۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۲:۱۳

واکنش سازمان نظام پزشکی به افزایش فشارها بر این سازمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان نظام پزشکی، پیروانتشارمطالبی دررسانه‌ها، ازسوی شورای‌عالی بیمه، مسؤولان وزارت رفاه وسازمان‌های بیمه‌گر در اعتراض به تعرفه‌های خدمات پزشکی بخش غیردولتی برای سال1387مصوب شورای‌عالی نظام پزشکی، در بیانیه‌ای، توضیحاتی به شرح زیر اعلام کرد:

1. علیرغم عضویت قانونی سازمان نظام پزشکی در شورای‌عالی بیمه خدمات درمانی، متأسفانه دعوت نامه جلسه مورخ 20/1/1387 شورای‌عالی بیمه دیرهنگام به این سازمان واصل گردید و در نتیجه تمامی مباحث و مصوبات جلسه یاد شده در غیاب نمایندگان سازمان نظام پزشکی به صورت یک طرفه و بدون ملاحظه نظرات این سازمان صورت گرفته‌است.

2. پسندیده‌تر آن بود که نظرات و اعتراضات وزارت رفاه و سازمان‌های بیمه‌گر قبل از انتشار گسترده و یک طرفه در رسانه‌ها، به صورت رسمی به این سازمان اعلام می‌گردید.

3. سازمان نظام پزشکی در چارچوب وظایف قانونی و مطابق سیاست‌های کلان و رویه دیرین خود، به نظرات همه دستگاه‌های ذیربط ومسؤول در حوزه بهداشت و درمان همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و سازمان‌های بیمه‌گر احترام گذاشته و بدون تردید از نظرات کارشناسی نهادهای یاد شده استقبال می‌نماید.

بر این اساس خواسته‌ها و موارد اعتراض وزارت رفاه و سازمان‌‌های بیمه‌گر نسبت به تعرفه‌های سال جاری در اولین جلسه شورای‌عالی نظام پزشکی در تاریخ 31/1/1387 مورد بررسی قرار خواهد‌گرفت و علاوه بر بررسی نظرات رسمی که از سوی دستگاه‌های ذیربط واصل گردد، از مسؤولان عالی‌رتبه نهادهای مذکور جهت حضور در جلسه و طرح دیدگاه‌ها دعوت خواهد‌نمود و چنانچه مشخص شود در مواردی خارج از موازین قانونی و کارشناسی تعرفه‌ها افزایش یافته نسبت به اصلاح آنها اقدام خواهد‌شد.

4. سازمان نظام پزشکی، از این که بالاخره شخص وزیر رفاه در جلسه شورای‌عالی بیمه شرکت کرده و وزارت رفاه برای پوشش خبری این نشست در صداوسیما نیز اهتمام نموده مراتب رضایت خود را اعلام می‌نماید و امیدوار است با عنایت مسؤولان وزارت محترم رفاه به جایگاه و وظایف قانونی وخطیر شورای عالی بیمه، این شورا بتواند با همان حساسیتی که نسبت به تعرفه‌های بخش خصوصی ابراز می‌شود، نسبت به سایر وظایف قانونی خود در حوزه‌هایی چون تعیین سرانه واقعی درمان، تعیین قیمت تمام شده خدمات پزشکی، تعیین تعرفه‌های خدمات پزشکی در بخش دولتی، تعیین سهم سازمان‌های بیمه‌گر از تعرفه‌های بخش غیردولتی، ارتقای پوشش بیمه‌ای خدمات مختلف پزشکی و داروهای مورد نیاز کشور و نیز اصلاح سازوکار و مبانی بیمه‌های درمانی برای ساماندهی اقتصاد پزشکی اهتمام نماید.

5. شورای‌عالی نظام پزشکی بیش از 30 مورد تعرفه خدمات پزشکی اعلام نموده که در اظهارات مسؤولان وزارت رفاه عمدتاً به دو مورد از جمله ویزیت پزشکان عمومی با بیش از 15 سال سابقه کار اعتراض شده و سایر موارد افزایشی معادل نرخ رسمی تورم و مطابق رایزنی‌های انجام شده با مسؤولان وزارت بهداشت یافته است.

6. متأسفانه در مجموعه اظهارات مسؤولان وزارت رفاه در رسانه‌ها برخی اظهارات غیر مسؤولانه، دور از حقیقت، غیرکارشناسی، فاقد وجاهت قانونی و بعضاً حاوی عبارات توهین‌آمیز نسبت به سازمان نظام پزشکی و جامعه شریف پزشکی نیز مشاهده شد که زیبنده مسؤولان و دولتمردان جمهوری اسلامی نیست.

به ویژه آن‌که در طلیعه سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری با شعار نوآوری و شکوفایی مزین گردیده، انصاف نیست جامعه فرهیخته پزشکی که پیشگامان توسعه علمی کشور به شمار می‌آیند و دستاوردهای درخشان و توفیقات برجسته ایشان مایه افتخار و مباهات ملت و مسؤولان عالی رتبه نظام است، این چنین مورد بی‌مهری قرار گیرند.

همچنین در فرصت مقتضی علاوه بر تبیین کارشناسی و دقیق حقایق و واقعیت‌ها و ریشه‌یابی مشکلات موجود در نظام بهداشت و درمان کشور، به اظهارات غیرمنصفانه پاسخ شایسته داده خواهد شد.

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین