کد خبر: ۷۳۴۰۳۹
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
این خبر به روزرسانی شده است

حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها| دولت: برنامه‌ای برای گرانی بنزین نداریم، مردم نگران نباشند!

سخنگوی وزارت نفت گفت: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده و استفاده و شرکت ملی پخش سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است. در همین حال برخی منابع خبری گفته اند که اختلال ایجاده در پمپ بنزین‌ها ناشی از حمله سایبری بوده است.
حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها| دولت: برنامه‌ای برای گرانی بنزین نداریم، مردم نگران نباشند!
آفتاب‌‌نیوز :

علی فروزنده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سوخت گیری در جایگاه‌های سوخت با مشکلی مواجه نیست و مشکلی برای سوخت گیری وجود ندارد و مردم می توانند با قیمت آزاد سوخت گیری کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: این اطمینان را به مردم می دهم که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند و به محض رفع مشکل به مردم اطلاع‌رسانی می شود.

براساس گزارش‌ها، در برخی نقاط کشور بنزین به صورت نقدی و با قیمت‌های بالا خرید و فروش می‌شود.

توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های کشور موقتی است

در پی توقف فعالیت برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم اطلاعیه‌ای صادر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هموطنان می رساند به دلیل بروز مشکل فنی در سامانه هوشمند سوخت موقتاً امکان سوخت‌گیری در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت با اختلال مواجه شده و عرضه سوخت خارج از سیستم سامانه سوخت با نرخ دوم در حال انجام است، لذا تا رفع مشکل فنی از هموطنان عزیز تقاضا داریم صبوری کنند.

ضمنا پیرامون تامین بنزین و نفت‌گاز در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد و فرآورده به میزان کافی در انبارهای نفت و جایگاه‌ها وجود دارد و هیچگونه نگرانی در این خصوص متصور نمی‌باشد. شایعات مربوط به افزایش قیمت سوخت نیز قویا تکذیب می شود.

فقط سامانه سوخت از مدار خارج شده است

سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت کشور هم گفت مشکل پیش آمده در جایگاه های سوخت یک مشکل نرم افزاری است هیچ مشکلی برای سوختگیری با نرخ آزاد وجود ندارد و مردم از هجوم به جایگاه‌ها خودداری کنند.

امین رضانواز در گفت و گویی تلویزیونی درباره اختلال در پمپ بنزین های سراسر کشور گفت: تمامی متخصصان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درحال کار هستند چرا که مشکل به وجود آمده یک مشکل نرم افزاری است.

وی افزود: هیچ زمانی برای رفع مشکل قابل پیش بینی نیست اما مردم می توانند بنزین و گازوئیل را با نرخ آزاد تهیه کنند تا اختلال در سامانه رفع شود.

رضانواز از مردم خواست به هیچ وجه در پمپ بنزین ها تجمع نکنند و گفت: متأسفانه در هشت سال گذشته به لحاظ بی‌توجهی به‌ سامانه هوشمند سوخت، این سامانه دچار استهلاک شده است.

احتمال حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها

خبرگزاری فارس نیز در همین خصوص مدعی شده است: از ساعاتی قبل اختلال در سیستم پمپ‌بنزین‌ها موجب سرگردانی مردم شد. این موضوع همزمان با تدارک گسترده رسانه‌های ضدانقلاب درمورد حوادث آبان ۹۸ احتمال حمله سایبری را تقویت می‌کند؛ اگرچه هنوز مسئولان مربوطه در این باره اظهارنظری نکرده‌اند. شباهت‌های هماهنگی رسانه‌ای و عملیات میدانی جریان ضدانقلاب در این ماجرا نیز شائبه حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌ها را تقویت می‌کند.

مردم هیچ نگرانی نداشته باشند!

وزیر کشور نیز گفت: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه ای است و به زودی رفع می شود.هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد،مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.

اطلاعیه وزارت نفت درباره اختلال سامانه سوخت/ مردم با قیمت آزاد سوخت‌گیری کنند!

وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه برقرار است اما مردم فقط می‌توانند با قیمت بنزین آزاد سوخت‌گیری کنند.

اطلاعیه رسمی اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به شرح زیر است: «در پی مشکل فنی ایجاد شده در سامانه کارت هوشمند سوخت، از دقایقی پیش استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سراسر کشور دچار وقفه شده است؛ اما طبق اطلاعات به دست آمده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم‌اکنون سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه با مشکلی ندارد و باوجود خارج شدن سامانه هوشمند سوخت از مدار، مردم می‌توانند با قیمت آزاد سوخت‌گیری کنند. کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال بررسی مشکل فنی ایجاد شده و رفع آن هستند و این اطمینان به هموطنان عزیز داده می‌شود که هیچ مشکلی برای سهمیه‌ سوخت هموطنان ایجاد نخواهد شد.»

 هک شدن تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین در اصفهان

 تعدادی از تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین‌های اصفهان امروز هک و مطالب غیر اخلاقی روی آن درج شد.

سرهنگ جواد درستکار، رئیس مرکز اطلاع رسانی فرمانده انتظامی استان اصفهان: برای بررسی این موضوع باید نهادهای مسئول از جمله شهرداری و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به پلیس فتا اعلام شکایت کنند تا این موضوع در دست بررسی قرار گیرد. تا کنون در این زمینه اعلام شکایتی نشده است.

تائید حمله سایبری

نورنیوز، سایت نزدیک به شورایعالی امنیت ملی نوشت: اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که از ساعاتی قبل موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودروها شده ناشی از حمله سایبری بوده است. کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و به زودی روند سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها به حالت عادی برخواهد گشت.جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.

چه تعداد پمپ بنزین در هر استان هم‌اکنون در مدار هستند؟

تعداد جایگاه‌هایی که یک‌به‌یک با حضور کارشناسان شرکت پخش در سراسر کشور به مدار بهره برداری وارد می‌شوند، ساعت به ساعت در حال افزایش است.

تا ساعت ۱۶ امروز، تعداد جایگاه‌هایی که وارد مدار بهره برداری شده‌اند و هم‌اکنون بنزین ۳۰۰۰ تومانی عرضه می‌کنند بر این اساس است:

تهران ۴۳
آذربایجان شرقی ۴۸
کرمانشاه ۲۵
تربت حیدریه ۱۲
هرمزگان ۱۶
مرکزی ۱۲
کهکیلویه ۱۵
چابهار ۴
زاهدان ۴
مازندران ۷
خراسان رضوی ۱۶
همدان ۱۵
چالوس ۸
اصفهان ۳۵
کرمان ۲۸
گیلان ۱۵
قزوین ۱۹
البرز ۱۳
خراسان شمالی ۴
ایلام ۶
اردبیل ۲۱
اهواز ۲۰
خراسان جنوبی ۱۵
سبزوار ۵
قم ۱۰
آذربایجان غربی ۲۳

وزیر کشور: در حال حاضر مشکلی وجود ندارد!

وزیر کشور در خصوص اختلال در توزیع بنزین گفت: باید علت ایجاد این مشکل را دستگاه‌های ذیربط بررسی کنند. در‌ حال حاضر مشکلی وجود ندارد! و توزیع بنزین به صورت دستی در حال انجام است.

۱۷۰۰ جایگاه عرضه سوخت فعال شدند/ رفع کامل مشکل تا ۲۴ ساعت آینده

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون بالغ بر ۱۷۰۰ باب جایگاه عرضه سوخت در کل کشور فعال شدند و پیش‌بینی می‌شود که تا ۲۴ ساعت آینده مشکل به طور کامل برطرف شود.

کرامت ویس کرمی در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این که حدود ساعت ۱۱ صبح سه‌شنبه اختلالی در سیستم سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران رخ داد و متاسفانه سیستم سامانه هوشمند سوخت تمام جایگاه‌های عرضه سوخت که بالغ بر ۴۰۰۰ باب جایگاه هستند، در کل کشور متوقف شد و دیگر از طریق سامانه هوشمند نمی‌توانستیم بنزین و نفت گاز را به خودروها ارائه کنیم.

او افزود: بلافاصله جلسه مدیریت بحران را در شرکت پالایش و پخش برگزار کردیم. تیم‌های فنی و عملیاتی در ۳۷ منطقه کشور حضور پیدا کردند و با تدوین دستورالعملی قرار شد دو کار انجام بگیرد. سیستم سامانه هوشمند سوخت را از مدار خارج و در واقع سوخت را با نرخ دوم و بدون استفاده از سامانه هوشمند سوخت ارائه کردیم. این دستورالعمل به مناطق عملیاتی ابلاغ شد و جایگاه‌ها در سرویس قرار گرفتند تا ما بتوانیم عرضه بنزین و گازوئیل را بدون سیستم سامانه هوشمند سوخت با نرخ دوم ارائه دهیم.

وی با بیان این که از ساعت ۱۱:۳۰ که این کار آغاز شد تاکنون بالغ بر ۱۷۰۰ باب جایگاه در کل کشور با این روش در چرخه سوخت‌رسانی قرار گرفته‌اند، گفت: این کار را با جدیت ادامه می‌دهیم تا تعداد این جایگاه‌ها افزایش یابد. به موازات این کار نیز به دنبال این بودیم که نقص سامانه را برطرف کنیم. تیم‌های فنی و پیمانکارهای مربوطه بحث‌های فنی را انجام دادند و در نهایت در جایگاه ۱۱۵ تهران واقع در میدان فردوسی متوجه شدیم که می‌توانیم سامانه هوشمند را وارد مدار کنیم. دستورالعمل‌های این کار تهیه شد. البته اقدامات امنیتی که باید انجام می‌گرفت تا مجددد این اتفاق رخ ندهد، زمانبر بود اما در نهایت این کار نیز انجام شد و اکنون تعدادی از جایگاه‌ها با روش سامانه هوشمند سوخت نیز وارد مدار شدند.

ویس کریمی با بیان این که امیدوار است با این دو روش در کمترین زمان ممکن جایگاه‌های سوخت مانند گذشته فعال شوند، اظهار کرد: در مرحله اول دنبال این هستیم که سیستم سامانه را بازگردانیم و دستگاه‌های ذی‌ربط در مورد حمله سایبری در حال انجام کارهایی هستند تا دلیل موضوع مشخص شود اما موضوعی که ما به دنبال آن بودیم رفع نقص سامانه بود و در خصوص حمله سایبری دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات را انجام می‌دهند و اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رفع کامل مشکل گفت: با برنامه‌ریزی‌ای که بین مجموعه و مالکان جایگاه‌های عرضه سوخت صورت گرفته است و همراهی بسیاری خوبی که در این بین وجود داشت و همچنین در کنار همراهی هموطنان اصلاح کار با هماهنگی کامل شروع شد و اکنون سرعت بازگشت فعالیت جایگاه‌ها از طریق دو روش افزایش یافته است و این تلاش نیز ادامه دارد.

او ابراز امیدواری کرد طی ۲۴ ساعت آینده تمام جایگاه‌های عرضه سوخت از طریق سامانه به چرخه سوخت‌رسانی بازگردند.

افزایش تعداد پمپ بنزین ها با سوخت ۱۵۰۰ تومانی

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: آمار جایگاه‌هایی که امکان عرضه سوخت با نرخ ۱۵۰۰ تومان را دارند در حال افزایش است و تلاش برای رفع مشکل به طور کامل ادامه دارد.

فاطمه کاهی با بیان این که از لحاظ امنیتی راه حل های فنی در تعدادی از جایگاه‌ها در حال انجام بوده و امکان سوخت‌گیری با کارت فراهم شده است، اظهار کرد: موارد در حال بررسی است و در ساعات آتی مشکل به طور کامل برطرف می‌شود و تمام جایگاه‌ها می‌توانند این دستورالعمل را اعمال کنند.

او با بیان این که تا قبل از ظهر برای کل جایگاه‌ها به صورت آفلاین و با نرخ دوم امکان سوختگیری فراهم می‌شود، گفت: برای استفاده از سیستم هوشمند نیز کار تیم فنی به خوبی پیش رفته و راه حل‌ها جواب داده است. نگرانی برای تامین سوخت نداریم. مخازن برای تامین نیاز سوخت کشور کافی است و مردم نگران این مساله نباشند.

به گفته وی سهمیه کارهای سوخت نیز هیچ تغییری نخواهد کرد و در شرایط فعلی بهتر است مردم به پمپ بنزین ها مراجعه نکنند و فرآیند سوخت‌گیری را به زمانی دیگر موکول کنند.

وزیر نفت: ۲۲۰۰ جایگاه سوخت وارد مدار شد

جواد اوجیْ وزیر نفت نیز در بازدید از یکی از جایگاه های سوخت تهران با بیان این که امروز قبل از ظهر در سامانه کارت هوشمند سوخت اکثر جایگاه های کشور اخلال ایجاد و حملات سایبری باعث شد که هموطنان نتوانند از سیستم جایگاه ها استفاده کنند، اظهار کرد: در همان ساعات اولیه ستاد بحران در وزارت نفت تشکیل شد و همچنین در شرکت پخش با تشکیل ستاد بحران با فوریت دستور داده شد که ما در تمامی جایگاه ها بحث آفلاین را اجرایی کنیم.

به گفته وی قرار بر این شد که همکاران ما در شرکت پخش و پیمانکارانی که در این حوزه با شرکت پخش فعالیت دارند به جایگاه ها اعزام شوند و جایگاه ها را به صورت دستی در مدار تولید قرار دهند تا مردم دچار چالش نشوند و بتوانند سهمیه بنزین را که در حال حاضر به صورت آزاد است استفاده کنند تا کارت های هوشمند سوخت فعال شود.

فهرست جایگاه‌های فعال عرضه سوخت سهمیه‌ای در تهران

حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها| دولت: برنامه‌ای برای گرانی بنزین نداریم، مردم نگران نباشند!

عذرخواهی وزیر نفت از مردم/فعالیت ۳ هزار جایگاه سوخت

وزیر نفت با عذرخواهی از مردم بابت اختلال پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت، گفت: حدود سه هزار جایگاه سوخت فعال هستند و مردم می‌توانند به صورت دستی و خارج از شبکه کارت سوخت، سوخت مورد نیاز را تامین کنند.

«جواد اوجی» با اشاره به اینکه به دنبال اختلال در سامانه هوشمند کارت سوخت در جایگاه های کشور، ستاد بحران در وزارت نفت تشکیل شد، افزود: در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز ستاد بحران تشکیل شد. مدیران با یک بسیج عمومی در کل کشور برای حل مشکل به میدان آمدند.

اوجی با بیان اینکه با این اختلال، سیستم جایگاه های سوخت شامل سیستم کارت هوشمند و نازل ها از کار افتاد، گفت: برای اینکه مردم برای تهیه سوخت مورد نیاز، دچار مشکل و چالش نشوند تمام جایگاه ها آفلاین و دستی به مدار آمد.

وزیر نفت تاکید کرد: در ساعات اولیه همکاران و نیروهای صنعت نفت در تمامی جایگاه های سراسر کشور فعال شدند و جایگاه به جایگاه رفتند و با تغییر کد در سیستم کارت هوشمند، آن را به حالت دستی درآوردند تا مردم بتوانند به سوخت دسترسی داشته باشند.  دشمن قصد داشت با این حرکت به مردم آسیب بزند اما به لطف خدا و همراهی مردم که صبوری کردند و به وزارت نفت اعتماد داشتند خوشبختانه این تیر به سنگ خورد.

اوجی ادامه داد: حدود ۳ هزار جایگاه سوخت فعال هستند و مردم می توانند به صورت دستی و خارج از شبکه کارت سوخت، سوخت مورد نیاز را تامین کنند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه از مردم عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهیم که شاهد این قضایا در آینده نباشیم، افزود: به تمام متخصصین حوزه IT در ۴ شرکت اصلی وزارت نفت فراخوان داده شده است و همگی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: اتفاقی برای کارت های سوخت وسهمیه های سوخت رخ نداده است. شایعه گرانی بنزین صحت ندارند و چنین مسئله ای اصلا در دولت مطرح نیست. ذخایر بنزین وضعیت بسیار خوبی دارد و به زودی صادرات بنزین و گازوئیل آغاز خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۶
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
2
49
پول کم آورده اند دارند بنزین ها را آزاد می فروشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
2
32
"رضانواز از مردم خواست به هیچ وجه در پمپ بنزین ها تجمع نکنند و گفت: متأسفانه در هشت سال گذشته به لحاظ بی توجهی به‌ سامانه هوشمند سوخت، این سامانه دچار استهلاک شده است."

به این میگن نون به نرخ روز خور!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
بالاخره پست باید حفظ شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
23
اطمینان میدهند !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
2
34
مستهلک شده
هویج و بادمجان از خنده روده برشدند
ناشناس
|
Australia
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
2
40
مردم نگران نباشند فقط سر کیسه ها رو شل کنند..!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
1
41
هر موقع میگن نگران نباشید از فرق سر تا نوک پام تیر میکشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
1
30
چه بامزه همه مشکلات از ازل تا ابد برمیگرده به دولت قبلی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
26
سیستم هوشمند سوخت گیری به دلیل حمله سایبری یا نقص فنی دچار مشکل شده خب حالا چرا نرخ بنزین ۱۵۰۰ تومانی یارانه ای را می خواهید به ۳۰۰۰ تومان آزاد محاسبه کنید؟! مشکل از سیستم فنی شماست چرا هزینه اش را می خواهید از مردم بگیرید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
23
...همه نگران هستند. مردم از آینده اقتصاد مملکت سر در گم هستند.
از فروش و خرید هر چیز میترسند و ناچارا خرید و فروش میکنند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
1
27
پس مگه قرار نبود رییسی مشکل گشا باشه؟ اینکه از روحانیم داره بدتر میشه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
15
حالا نمایندگان طراح طرح صیانت پاسخ دهند اولویت کدام است اینها چه فکر می کنند آنها چه می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
19
میخوان بنزین روگرون کنن چطورسهمیه ای هک شده ولی آزادهک نشده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
1
13
سیستم اساسا طوری طراحی شده که بتونه بصورت آف لاین (بدون اتصال به سرور مرکزی) کار کنه و اطلاعات مقدار سوخت سهمیه ای در خود کارت ذخیره میشه. این دلایلی که مسولین گفته اند کلا ...است.
عصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
13
شیپور جنگه
خدا کمکمون کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
11
یعنی دوباره باید منتظر مشکل باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
16
چرا به قیمت ۱۵۰۰نمیدین به مردم وقتی مشکل از طرف خودتونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
14
اینکه گفتی فعلا مشکلی وجود نداشته بید ،یعنی چه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
15
این روش جدیدبرای ارزیابی تحمل مردم است که چنانچه قیمت بنزینو افزایش دادندعکس العمل مردم رو بسنجن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
14
مردم در جاده های بین شهری با فرزندانشان مانده اند آیشان می‌گوید نگران نباشید!!!
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
1
6
فرمانده سپاه : در عرصه‌ سایبری پیشرفت چشمگیر داشته‌ایم
بی بصیرت خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
1
6
ازکجا معلوم شاید این کاریک سناریوازپیش تعیین شده برای حساسیت مردم به گران کردن بنزین باشدتاازین طریق بتوانندآرام آرام اذهان مردم رابه سمت گردن بنزین سوق دهند؟؟؟الله اعلم!!!!اگه این نباشه حتما کار ...!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
1
5
نگران نیستیم از نابودی فرهنگ اقتصاد سیاست خانواده و... در کشور مطمعنیم دستمان به جایی نمی رسد
کشوری ساختیم که دنیا هم به صلاحش هست همینجوری و بدتر از این بمانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
3
مردم ايران چهل وسه است نگران هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
3
مردم ايران چهل و سه سال است كه نگران هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
0
2
اخلالدر سامانه وزارت نفت بیشترین منفعت پیدا و پنهان را برای نظام بهمراه دارد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین