کد خبر: ۷۳۵۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
تبلیغات

۶ روش هوشمندانه برای انتخاب وسایل آشپزخانه با توجه به سبک آن

در این نوشته سعی داریم برخی از زیباترین انواع سبک‌های دکوراسیون را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.
۶ روش هوشمندانه برای انتخاب وسایل آشپزخانه با توجه به سبک آن
آفتاب‌‌نیوز :

همانطور که می‌دانید در طراحی و دکوراسیون منزل سبک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانیم با استفاده از آن‌ها فضای بهتر و زیباتری برای محیط خانه خود داشته باشیم. طراحی و دکوراسیون داخلی با هدف استفاده بهینه از فضا و زیباتر کردن آن با توجه به معیار‌های شخصیتی صاحب منزل طرح‌ها و رنگ‌هایی را پیشنهاد می‌کند که در نزدیکترین حالت به فضای ذهنی کارفرما باشد. در این نوشته سعی داریم برخی از زیباترین انواع سبک‌های دکوراسیون را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

۱) سبک روستیک

در این سبک، لوازم ساده و به دور از تجملات و زرق و برق استفاده می‌شود و از نزدیکترین‌ها به طبیعت است. در طراحی این سبک از طبیعت و خانه‌های روستایی الهام گرفته شده و متریال آن عموما سنگ‌ها و الوار‌های خام هستند. چوب‌هایی که در این سبک استفاده شده، کمترین میزان پرداخت و حتی رنگ را دارند و چوب‌ها عموما تنها یک برش خورده اند و هرچه در طراحی دکوراسیون بیشتر از لوازم خام و بدون پرداخت استفاده شود، این سبک اصیلتر نمایان می‌شود. گاهی در طراحی این سبک‌ها از شاخ و برگ درختان که خشک شده هم به عنوان دکور استفاده می‌شود. وسایل آشپزخانه مطابق با این سبک عموما باید از لوازم چوبی بدون پرداخت باشد. پیش دستی و بشقاب‌های چوبی و حتی سینی‌های چوبی به همراه بشقاب‌های بزرگ میوه خوری از لوازم جذاب مناسب این سبک هستند.

۲) سبک مینیمال

مینیمال یکی از سبک‌هایی است که عموما آن را با سبک مدرن اشتباه می‌گیرند. مینیمال در لغت به معنی سادگی است و در طراحی آن، از لوازم تجملاتی و بلااستفاده که تنها جلوه زیبایی دارند استفاده نمی‌شود. استفاده از گیاهان آپارتمانی از ویژگی‌های این سبک است. رنگ‌هایی که در سبک مینیمال استفاده می‌شود عموما رنگ‌های روشن هستند و پالت رنگ سفید و کرم بیشترین همخوانی را با فضای مینیمال دارد. لوازم و وسایل این سبک هم با رنگ‌های روشن انتخاب می‌شوند؛ بنابراین اگر به سبک مینیمال علاقه‌مند هستید، در انتخاب رنگ وسیله هایتان دقت کنید و رنگ‌های روشن را انتخاب کنید.

در این سبک، کابینت‌های آشپزخانه نیز به رنگ روشن انتخاب میشوند و وسایل و تجهیزاتی که در آن جای میگیرند، نیز بهتر است از این تم رنگی پیروی کنند. وسایلی مانند پکیج بهتر است توکار انتخاب شود تا کمتر یکنواختی و یکدستی محیط آشپزخانه را به هم بزنند. اجازه دهید تا به اینجا که از این سبک صحبت کردهایم، یکی از برند‌های محبوبمان برای خرید پکیج را هم پیشنهاد دهیم. قیمت پکیج ایران رادیاتور برای همه شمایی که به دنبال کیفیت، اصالت و طول عمر زیاد هستید، مناسب است و می‌توانید با این انتخاب، انواع مدل‌های آن را متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید.

۳) سبک مدرن

۶ روش هوشمندانه برای انتخاب وسایل آشپزخانه با توجه به سبک آن

سبک مدرن یکی از پرطرفدارترین سبک‌هایی است که در بسیاری از خانه‌ها استفاده میشود. در تمام دنیا این سبک یکی از محبوبترین‌ها است و علت محبوبیت آن عدم استفاده بیش از حد از وسایل و آرامشی است که در آن وجود دارد. به دلیل استفاده حداقل از وسایل مختلف این سبک دکوراسیون باعث می‌شود فضای آرامی را برای خودتان داشته باشید. از ویژگی‌های این سبک عملگرایانه بودن آن است. در واقع در این سبک شما چیز‌هایی را می‌بینید که کاربرد دارد و هیچ چیزی بدون کاربرد در این دکور قرار نمی‌گیرد.

اشکال مورد استفاده در این سبک اشکال هندسی مانند مربع و مستطیل هستند. از تفاوت‌های این سبک با سبک مینیمال پالت رنگی آن است. در سبک مدرن عموما از رنگ‌هایی مانند خاکستری، مشکی، قهو‌های و سبز (استفاده از گیاهان آپارتمانی سبز برای زیباتر شدن رنگ‌های فضا) استفاده می‌شود، در حالی که مینیمال با پالت رنگی روشن جلوه می‌کند.

لوازمی که در این دکوراسیون استفاده می‌شود عموما توکار هستند تا سادگی فضا حفظ شود؛ بنابراین یخچال درون کابینت بزرگی جای داده میشود و یا اگر هودی برای اجاق گازی تعبیه شده است، به شکل توکار ساخته شده است. اگر تا به اینجا علاقمند به خرید هود شدهاید، پیشنهاد ما به شما خرید هود بی صدا از برند اخوان است که علاوه بر قیمت مناسب و زیبایی، انواع مدل‌های توکار را دارند.

۴) پست مدرن

دکوراسیون پست مدرن کاملا مخالف دکوراسیون مدرن است. سبک پست مدرن، پسا مدرن یا پسانوگرایانه هم نامیده می‌شود و در اعتراض به خشک و خشن بودن سبک مدرن به وجود آمده است. طرفداران این سبک می-گویند که چرا نباید از آیتم‌هایی که فقط زیبا هستند و کاربردی ندارند استفاده کنیم و همچنین استفاده از رنگ‌های تیره و یک دست در این سبک را به کلی نقض می‌کنند و از رنگ‌های بسیار شاد و پر قدرت و رنگ‌های پاستلی برای کاغذ دیواری یا مبل‌ها استفاده می کنند.

تمامی آیتم‌های این سبک مخالف سبک مدرن است و برای خرید کردن برای این آن دستتان باز است که حتی یخچال‌های رنگی که به تازگی مد شده را تهیه کنید. می‌توانید تمام لوازم برقی خود را رنگی انتخاب کنید و فضا را با انرژی رنگ‌ها پر کنید. ایجاد یک فضای پست مدرن استاندارد نیاز به شناخت کامل اصول این سبک و تسلط کامل به رنگ‌ها دارد بنابراین اگر به این سبک علاقه دارید باید به خوبی رنگ‌ها و خصوصا رنگ‌های مکمل را بشناسید.

۵) سبک معاصر

۶ روش هوشمندانه برای انتخاب وسایل آشپزخانه با توجه به سبک آن

در سبک معاصر که عموما با سبک مدرن اشتباه گرفته می‌شود، ما همان سادگی سبک مدرن را داریم، اما از رنگ‌ها هم استفاده می‌کنیم. استفاده از سبک مدرن به همراه کلاسیک این سبک را به وجود آورده است. سبک معاصر نشان دهنده حال حاظر دنیا و ترند‌های این دوره است. در این سبک ما قاب بندی‌های دوره کلاسیک را به شکل تک رنگ داریم. از طرفی تابلو‌های چاپی و خاص سبک مدرن را هم داریم. در این سبک از سنگ‌های براق استفاده می‌شود به عنوان مثال برای کانتر و کفپوش از سنگ‌های مختلفی در این سبک استفاده می‌شود. استفاده از مبل‌های راحتی و صندلی‌هایی با طراحی خاص و همچنین صندلی‌های آشپزخانه مدرن و فلزی با رنگ‌های مختلف از ویژگی‌های این سبک جذاب است.

۶) سبک آرت دکو

سبک آرت دکو یکی از سبک‌های قدیمی است که در واقع از اوایل جنگ جهانی دوم و به همراه یک جنبش هنری به وجود آمده است. این سبک از سبک‌های هنری، چون کوبیسم و نئوکلاسیک الهام گرفته است. در این سبک از نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های خاص استفاده می‌شود. آشپزخانه‌هایی درخشان به همراه فلز کاری‌های زیاد را در این سبک می‌بینیم. فلز‌های طلایی و براق به عنوان مشخصه اصلی این سبک شناخته می‌شود. استفاده از خطوط زیگزاگی در این سبک مرسوم است و آخرین و مهمترین ویژگی این سبک انتخاب رنگ آن است. برای آشنایی بیشتر با این سبک پیشنهاد میکنیم مقاله اصول هنری سبک آرت دکو در خانه را بخوانید.

سخن پایانی

سبک‌های بسیاری برای دکوراسیون وجود دارد و تقریبا به تعداد شهر‌های روی کره زمین می‌توانیم سبک‌های مختلفی داشته باشیم، چون سبک‌ها با الهام از شرایط اقلیمی و فرهنگی به وجود آمده‌اند و شما اگر دانش کافی در این مورد داشته باشید می‌توانید از تلفیق چند سبک مختلف یک دکوراسیون جدید و متفاوت برای آشپزخانه و خانه خود داشته باشید.

نویسنده: سارااقبالی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین