کد خبر: ۷۳۶۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس

با گذشت ۴۵ روز از سال تحصیلی، هزاران کلاس درس معلم ندارند

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: با گذشت ۴۵ روز از سال تحصیلی، هزاران کلاس درس، معلم ندارند.
با گذشت ۴۵ روز از سال تحصیلی، هزاران کلاس درس معلم ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کلاس‌های بی‌معلم، بزرگترین دغدغه مردم در حوزه آموزش و پرورش است که گزارش‌های مردمی حاکی از نگرانی‌های والدین در این زمینه است.

وی تأکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع، در نامه‌ای به سرپرست وزارت آموزش و پرورش، از وی درخواست کردیم، با بررسی دقیق موضوع، گزارشی از آخرین وضعیت کلاس‌های درس با برش‌های استانی را برای اطلاع نمایندگان مردم ارسال کنند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تأکید کرد: مدیریت منابع انسانی یکی از ‌محورهای اساسی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش است، که در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه براین رهبر معظم انقلاب بارها در رهنمودهای خود بر اولویت آموزش و پرورش و در رأس آن جایگاه و مقام معلم تأکید کرده‌اند و معلمان را افسران پیشرفت و تحول در جامعه نامیده‌اند و با تأکید بر تولیدی بودن آموزش و پرورش، به مسؤولین یادآوری کرده‌اند که از نگرش هزینه‌ای به سیستم تعلیم و تربیت خودداری کنند.

حاجی بابایی اظهار کرد: با این دیدگاه آموزش و پرورش یکی از محوری‌های اساسی توسعه پایدار است و معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و کمبود معلم آسیب‌های جبران ناپذیری در روند آموزش و پرورش دانش آموزان ایجاد می‌کند.

وی افزود: با دریافت گزارش وزارت آموزش و پرورش می‌توانیم با بررسی دقیق راهکارهای رفع مشکل، با همکاری و هم اندیشی مسؤولین آموزش و پرورش مشکل را در اسرع وقت مرتفع کنیم و برای کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت چاره اندیشی کنیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان، اجرای نظام رتبه بندی معلمان از جمله مواردی است که برای کمک به بهسازی نیروی انسانی در آموزش وپرورش در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی اظهار کرد: در خصوص بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بارها هشدار داده بودیم و دستور جلسات متعددی از فراکسیون فرهنگیان به این موضوع اختصاص یافته است، از این پس نیز همه از ظرفیت های قانونی را برای برون رفت از وضعیت کنونی بهره برداری می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین