کد خبر: ۷۳۶۹۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
آموزش و پرورش نیاز دارد تا به تدریج از انحصار یک جناح و خط فکری خارج شود

نامه سرگشاده ۳ تشکل معلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

سه تشکل معلمان شامل انجمن اسلامی معلمان ایران، سازمان معلمان ایران و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس دولت سیزدهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را به معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند.
نامه سرگشاده ۳ تشکل معلمان در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
آفتاب‌‌نیوز :

متن این نامه بدین شرح است:

در کمال ناباوری در حالی که انتظار می‌رفت رئیس دولت سیزدهم، پیام مخالفت با گزینه قبلی معرفی شده را دریافت کرده باشد متاسفانه شاهد معرفی گزینه‌ای برای تصدی وزارت آموزش و پرورش هستیم که نه‌تن‌ها نشان از عدم دریافت پیام فرهنگیان و نمایندگان مخالف بوده بلکه نشانه‌های نگران‌کننده‌ای از عدم شناخت این دستگاه مهم و اولویت نداشتن آن نزد رئیس دولت و حلقه مشاوران ایشان دارد.

به عنوان دبیران کل سه تشکل فرهنگی لازم می‌دانیم درخصوص وزیر معرفی شده برای تصدی وزارت آموزش‌وپرورش نکاتی را براساس وظایف انسانی، تشکیلاتی و حرفه‌ای یادآور شویم.

۱- آقای مسعود فیاضی تجربیات موثری در حوزه تعلیم و تربیت ندارند.

۲- آقای فیاضی بیش از نسبت با آموزش و آموزش فردی، حوزوی بوده و شناخت کمتری نسبت به اهداف آموزش و پرورش دارد.

۳- رشته تحصیلی آقای مسعود فیاضی ارتباط نزدیکی با تخصص‌های مورد نیاز در حوزه آموزش و پرورش ندارد.

۴- ایشان فاقد تجربیات مدیریتی موفق‌اند و به موضوع روابط انسانی موثر که سازنده تار و پود انگیزشی در سازمان بزرگ آموزش و پرورش است واقف نیستند.

۵- تنها وزیری موجه، محبوب، با اراده، متعهد و ترجیحا از بدنه جامعه معلمان می‌تواند از بحران‌های موجود در آموزش و پرورش، گره‌گشایی نماید. نکته‌ای که وجود و طرح آقای مسعود فیاضی را بلاموضوع می‌نماید.

ما دبیران کل سه تشکل، ضمن مخالفت صریح با وزارت آقای مسعود فیاضی، یادآوری می‌کنیم آموزش و پرورش طبق قانون اساسی خدمتی عمومی است و به وزیری فاقد حاشیه و جدای از انتصابات فامیلی و از جنس خانواده آموزش و پرورش نیاز دارد تا به تدریج از انحصار یک جناح و یک خط فکری خارج و به دست صاحب‌نظران حرفه‌ای و افراد باتجربه و کارآمد اداره شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
32
7
معلم ها متاسفانه فقط به فکر پول وحقوق هستند به فکر کیفیت آموزشی نیستن وزیادی سیاست زده هستن اگر راست میگن راجع وزرای دیگر هم نظر وبیانیه بدند الان بیش از سه سال هست در خانه تشریف دارند بودن وزیر یانبودن هیچ تاثیری ندارد وبیشترین بودجه وخزانه رو در اختیار دارند ولی بی اخلاق وهر روز نزاع خیابانی در جامعه موج میزند واین نتیجه عمل کردآنهاست اگر از روحانیون به عنوان معلم استفاده بشه به نظراکثریت مردم اوضاع بهتر میشه بعد از کامنت اینجانب... پی می برید
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
2
16
این نصایح کی رود در گوش ...
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
2
29
ملت این سانس آخر است و این آقایان این را خوب میدانند و برای همین به سیم آخر زدند و می خواهند سفره خود ‌‌وتمام فامیل را رنگین تر کنند و بعد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
3
29
بلد نیست؟ خوب یاد میگیره،مگر بقیه چیکار میکنن.اگر هم خراب شد،که اغلب هم خراب میشه، بگردن دشمن می‌اندازند. بهمین راحتی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین