کد خبر: ۷۳۷۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

عکس| بارش ۵۰ سانتی متری برف در راه‌های کوهستانی رضوانشهر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر گفت: تمامی محور های کوهستانی این شهرستان را برف پوشانده و هم اکنون ارتفاع آن در گردنه های پونل به خلخال به ۵۰ سانتی متر رسیده است .
عکس| بارش ۵۰ سانتی متری برف در راه‌های کوهستانی رضوانشهر
آفتاب‌‌نیوز :

یونس هوشمندپور  اظهار داشت: بارش های پی در پی و بدون توقف برف در محور های کوهستانی رضوانشهر و پره سر موجب شد ارتفاع برف در جاده پونل به خلخال به ۵۰ سانتی متر برسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی راه های اصلی و فرعی این شهرستان باز و تردد در محور های سخت گذر کوهستانی با رعایت نکات ایمنی و فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است افزود: بدنبال این بارش ها تعدادی از راه های فرعی روستاهای کوهستانی مسدود شده بود که با تلاش نیرو های راهداری بازگشایی شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر خاطرنشان کرد: هم اکنون منطقه تحت تأثیر برف در محور پونل به خلخال، بطول ۳۵ کیلومتر از محدوده روستای آق مسجد تا گردنه الماس این شهرستان می باشد که تعداد ۱۰ نفر از نیروهای راهداری با بکار گیری ۶ دستگاه سنگین و نیمه سنگین مشغول برف روبی در جاده ها هستند.

عکس| بارش ۵۰ سانتی متری برف در راه‌های کوهستانی رضوانشهر

هوشمندپور به رانندگان و افرادی که قصد عبور از این محورها دارند توصیه کرد: با توجه به سرما و یخ زدگی کف جاده ها، از هرگونه تردد غیر ضرور پرهیز کنند و در صورت نیاز حتما با رعایت کامل نکات ایمنی و همراه داشتن مواد غذایی، سوخت کافی، لوازم کامل و فقط با زنجیرچرخ وارد این محور ها شوند. بدنبال بارش های سیل آسا، شاهد ریزش سنگ و دیواره های جاده در بعضی از مناطق بودیم که با تلاش راهداران عزیز نقاط مربوطه ریزش برداری و جمع آوری شد.

رئیس اداره رهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر با بیان این که با استمرار بارش برف در این مناطق تلاش راهداران نیز برای باز نگه داشتن راه ها ادامه دارد، افزود: با کاهش دما و سرد شدن هوا، بارش برف که از دو روز قبل در مناطق کوهستانی گیلان آغاز شده، تردد در نقاط کوهستانی رضوانشهر را با کندی مواجه کرده و تمام تلاش اکیپ های راهداری برای باز نگه داشتن و ایمن سازی محورهای برف گیر به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در محور پونل به خلخال به دلیل شرایط سخت جوی همراه با کولاک، تلاش راهداران برای باز نگه داری محور و یاری رساندن به مسافران در راه مانده همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: یاری رساندن به مسافران و در راه ماندگان، بخشی از اقدامات نیروهای راهداری رضوانشهر می باشد که حتی اقدام به بستن زنجیر چرخ برای رانندگان می کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر خاطر نشان کرد: عملیات نمک پاشی در محور های برف گیر بطور مرتب در حال انجام است و در حال حاضر، تمامی راه های مواصلاتی این شهرستان باز و با توجه به حجم زیاد بارش برف در مناطق کوهستانی تردد در این نقاط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

عکس| بارش ۵۰ سانتی متری برف در راه‌های کوهستانی رضوانشهر

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است و علاوه بر این ۸۰۰ کیلومتر از جاده های جنگلی این شهرستان که در گذشته تحت مراقبت شرکت سهامی جنگل شفارود بود ، بدنبال خروج این شرکت بهره بردار چوب از جنگل هم اکنون این جاده ها تحت پوشش اداره راهداری می باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین