کد خبر: ۷۳۷۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

طغیان دلار و جهش قیمت طلا و سکه در بازار

امروز ۲۲ آبان ۱۴۰۰ بازار طلا و ارز تهران شاهد شتاب در روند صعودی قیمت‌ها بود.
طغیان دلار و جهش قیمت طلا و سکه در بازار
آفتاب‌‌نیوز :

بازار ارز و طلا این روز‌ها شاهد طغیان قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت دلار بوده است. قیمت دلار عصر روز پنجشنبه برای اولین برای در سال ۱۴۰۰ بر روی ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در بازار ارز امروز ۲۲ آبان ۱۴۰۰ غوغا به پا کرد و با قدرت بیشتری پیشروی کرد و در انتهای معاملات امروز با ۲۸ هزار و ۷۲۰ تومان بسته شد. قیمت درهم امروز پا به پای قیمت دلار جلو رفت.

قیمت درهم به ۷ هزار و ۸۴۰ تومان رسید

قیمت درهم که عصر روز پنجشنبه با ۷ هزار و ۷۳۰ تومان مبادله شد در بازار ارز امروز بار دیگر بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت درهم در پایان معاملات بازار ارز امروز با ۷ هزار و ۸۴۰ تومان خرید و فروش شد. با ضرب کردن قیمت درهم در عدد ۳.۶۷۳ عدد ۲۸ هزار و ۷۹۶ تومان به دست می‌آمد که از قیمت دلار در معاملات امروز قدری بیشتر بود.

قیمت سکه و طلا بر مدار صعود

قیمت اونس طلا در بازار امروز نسبت به روز جمعه گذشته اندکی افزایش یافت و با ۱۸۶۵ دلار مبادله شد. قیمت طلا ۱۸ عیار نیز امروز همزمان با افزایش قیمت دلار و قیمت درهم بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت طلا امروز به ۱ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. قیمت سکه هم امروز مانند قیمت طلا گران شد. قیمت سکه در معاملات امروز بر روی ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت ۲۸ هزار و ۷۲۰ تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان بدست می‌آمد و حباب قیمتی سکه ۰.۷۱ درصد به دست می‌آمد.

جریان ارزی در سامانه نیما و بازار متشکل

بررسی آمار‌های بانک مرکزی حاکی از افزایش معاملات ارز در سامانه نیما و بازار متشکل و کاهش نرخ دلار در این دوره است.

در خصوص میزان معامله و روند قیمتی ارز تجاری (ارز نیما) طی یک ماه و نیم اخیر در دوره منتهی به هفته سوم آبان ماه سال جاری، مجموعا ۳ میلیارد و ۷۱۵ میلیون دلار ارز در سامانه نیما معامله شده و میانگین قیمت ارز معامله شده در سامانه نیما نیز ۲۳ هزار ۳۴۶ تومان بوده است.

طی یک ماه و نیم اخیر، مجموعا حدود ۲۸۲ میلیون و ۴۹۳ هزار دلار ارز اسکناس در بازار متشکل ارزی معامله شده است و میانگین قیمتی ارز معامله شده در این سامانه نیز برای هر دلار، ۲۶ هزار و ۸۱۰ تومان بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین