کد خبر: ۷۳۷۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
از زمین لرزه در ایران تا هجوم عقرب‌ها در مصر

هفته هرج و مرج آب و هوایی برای خاورمیانه

زمین لرزه، سیل، آتش‌سوزی و هجوم عقرب‌ها بخشی از آخر هفته پر هرج و مرج خاورمیانه از نظر آب و هوایی بوده‌اند.
هفته هرج و مرج آب و هوایی برای خاورمیانه
آفتاب‌‌نیوز :

چندین کشور خاورمیانه در تعطیلات آخر هفته در حالت آماده‌باش بودند چرا که سیل و رویداد‌های شدید آب و هوایی دیگر منطقه را فراگرفته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ بسیاری از ناظران نیز از این تحولات شدید و تغییرات آب و هوایی در خاورمیانه عکس و فیلم تهیه کرده و در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

در اینجا نگاهی به تحولات آب و هوایی اخیر در خاورمیانه بیندازیم:

آتش‌سوزی جنگلی در لبنان

به دنبال وقوع آتش‌سوزی در شهر‌های مختلف لبنان صدای حرکت بالگرد‌ها بر فراز آسمان جنوب لبنان شنیده می‌شد. آتش‌سوزی‌ها منجر به کشته‌شدن دستکم یک نفر (یک کارگر خارجی) شده که پس از رسیدن دامنه حریق به انباری در جدیده در شمال بیروت جان باخت.

"نجیب میقاتی" نخست‌وزیر لبنان به ارتش و مقام‌های آن کشور برای مهار آتش‌سوزی‌ای که در نزدیکی شهر بندر تایر در جنوب لبنان رخ داده، دستور داد تا اقدام فوی انجام دهند.

به نظر می‌رسد آتش‌سوزی به دلیل دمای بالا بوده است. نیرو‌های دفاع مدنی و داوطلبان از شامگاه شنبه در تلاش برای مقابله با آتش‌سوزی و مهار آن هستند.

بسیاری از کاربران لبنانی در رسانه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ "جنوب در حال سوختن است" تلاش می‌کنند تا درباره آن چه در آنجا روی داده اطلاع‌رسانی کنند.

دامنه آتش‌سوزی به دره بقاع و کوه جبل و منطقه عکار نیز امتداد یافته است. برخی عکس‌ها پوشیده شدن خودرو‌ها در بیروت از خاکستر بر اثر آتش‌سوزی را نشان می‌دهند.

زلزله در ایران

در ایران مردم روز یکشنبه با وقوع دو زمین لرزه شدید مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند. بر اثر زمین لرزه یک جوان ۲۲ ساله به دلیل سقوط تیر چراغ برق روی سرش، جان خود را از دست داده است.

زمین لرزه در جنوب ایران در حوالی بندر عباس رخ داده و شدت آن در حدود ۶.۴ ریشتر بوده است. این زمین لرزه تا دبی در امارات و در عربستان نیز احساس شده است. هلال احمر ایران تیم‌هایی را برای برآورد میزان خسارت وارده به منطقه زلزله زده اعزام کرده است.

هجوم عقرب‌ها در مصر

مصری‌ها در جنوب شهر اسوان در تلاش برای حفظ امنیت خود بوده‌اند؛ زیرا گروهی از عقرب‌ها به آن شهر حمله کرده‌اند. سه نفر بر اثر این هجوم کشته و دستکم ۴۰۰ نفر مجروح شده‌اند. عقرب‌ها در خیابان‌ها دیده شده‌اند؛ جایی که از شرایط جوی شدید رنج می‌برد.

فرماندار اسوان محدودیت‌هایی را برای سفر و تردد به دلیل دید کم ناشی از وضعیت بد جوی شدید ایجاد شده اعمال کرده است. از شهروندان خواسته شده در خانه بمانند و از رفتن به مکان‌هایی که در آن درختان وجود دارد خودداری نمایند. همچنین، از شهروندان خواسته شده از تردد در بزرگراه‌ها خودداری کنند. دستور تعطیلی مدارس در اسوان صادر شده است. پیش‌بینی شده در روز‌های آینده بارش متناوب و رعد و برق در بسیاری از مناطق جنوب سینا و جنوب مصر از جمله اسیوط در جریان باشد.

رعد و برق و سیل در عربستان

کاهش دما در عربستان منجر به جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق جده در سواحل دریای سرخ شده است.

بارندگی مداوم در روز‌های اخیر، سفر را برای ساکنان جده دشوار ساخته است. ویدئویی به اشتراک گذاشته شده با هشتگ "جده_الان" شرایط آب و هوایی وخیم و وضعیت بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی سیل‌زده را نشان می‌دهند. جاده‌ها مسدود شده و مردم نمی‌توانند به راحتی تردد کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
2
از همه اینا بدتر بی پولی و گرونیه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین