کد خبر: ۷۳۷۵۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
زلزله ۶.۴ ریشتری در عمق ۱۸ کیلومتری زمین، بندرعباس را لرزاند

زلزله ۶.۴ ریشتری در جنوب ایران/ بندرعباس، بوشهر، کرمان و فارس لرزیدند

حوالی ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه نخستین زلزله ۶ ریشتری در منطقه «فین» هرمزگان به وقوع پیوست و یک دقیقه بعد دومین زمین‌لرزه ثبت شد، زلزله‌هایی که در عمده شهرهای جنوب شرقی ایران هم احساس شد.
زلزله ۶.۴ ریشتری در جنوب ایران/ بندرعباس، بوشهر، کرمان و فارس لرزیدند
آفتاب‌‌نیوز :

زمین لرزه شدیدی شهر بندرعباس را لرزاند و شهرهای هم مرز با استان هرمزگان در فارس و کرمان نیز لرزیدند. این زمین لرزه مقارن ساعت ۱۵و ۳۷ دقیقه امروز یکشنبه و در حوالی جزیره هرمز رخ داده است.

عمق این زلزله در ۱۸ کیلومتری زمین اعلام شده است.

شدت زلزله به حدی بود که مردم وحشت زده و سراسیمه به خیابان‌ها ریختند.

این زمین لرزه در شهرستان‌های میناب و قشم هم با تکان‌های زیاد احساس شده است.

 

اخبار این زمین لرزه را در زیر می خوانید.

تعداد مصدومان زلزله در هرمزگان به ۸۳ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشی استان هرمزگان از افزایش مصدومان زلزله در این استان به ۸۳ نفر خبرداد.

فاطمه نوروزیان افزود: از این ۸۳ مصدوم در حال حاضر ۷ نفر بستری هستند که ۵ نفر در بخش اورژانس هستند و دو نفر در بخش بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۷۵ نفر پس از دریافت اقدامات درمانی سرپایی مرخص شدند، عنوان کرد: اغلب این افراد دچار پیچ خوردگی و تنگی نفس شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به فوت یک نفر در این زلزله، ادامه داد: اغلب این مصدومیت ها یا به دلیل اضطراب ناشی از زلزله یا در هنگام ترک یا فرار از محل قرارگیری افراد بوده است.

۲۳:۱۰ رئیس سازمان اورژانس: ۷۰ نفر در زلزله هرمزگان مصدوم شدند

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۷۰ نفر در زلزله هرمزگان خبر داد.

۲۲:۳۳ عکس / ریزش کوه در محدوده تونل «تنگ زاغ»

۲۲:۰۷ تعداد مصدومین زلزله در هرمزگان به ۴۷ نفر رسید

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این ۴۷ مصدوم در حال حاضر ۷ نفر بستری هستند که ۵ نفر در بخش اورژانس هستند و دو نفر در بخش بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۳۹ نفر پس از دریافت اقدامات درمانی سرپایی مرخص شدند، عنوان کرد: اغلب این افراد دچار پیچ خوردگی و تنگی نفس شده اند.

۲۲:۰۷ مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان: بافت ناکارآمد شهر بندرعباس در زلزله آسیبی ندیده است

۲۱:۳۹ وقوع ۲۱ زمین‌لرزه در هرمزگان تاکنون

۲۰:۴۵ دستور سرلشکر سلامی برای هرگونه امدادرسانی به زلزله‌زدگان هرمزگان

در پی وقوع زلزله عصر امروز در استان هرمزگان، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دستور سرلشکر حسین سلامی برای آمادگی تمامی یگان‌های واکنش سریع، امدادی و درمانی سپاه مستقر در این استان خبر داد و گفت: با دستور فرمانده کل سپاه هم اکنون کلیه ظرفیت‌های امدادی و درمانی نیروی دریایی سپاه، سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان و سایر یگان‌های مستقر این نهاد در منطقه در آمادگی کامل برای کمک هموطنان عزیز و ستاد بحران و دستگاه‌های امدادی به سر می‌برند تا در صورت نیاز، وارد صحنه شوند.

۲۰:۴۲ برخی منازل بخش فین بندرعباس بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند

بخشدار فین گفت: برخی منازل در این بخش بر اثر زمین لرزه عصر امروز بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند و خانواده های بسیاری از این آسیب ها متاثر شده اند.

۲۰:۴۲ تمامی تجهیزات و تاسیسات نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل هستند

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر، در پی زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری استان هرمزگان در روز یکشنبه ٢٣ آبان‌ماه، تمامی تاسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل می‌باشند و در روند انجام تعمیرات برنامه‌ریزی شده و تعویض سوخت سالیانه جاری نیروگاه نیز هیچ گونه خللی رخ نداده است.

۲۰:۱۹ دستور ویژه وزیر کشور به مسئولان مناطق زلزله‌زده هرمزگان

وزیر کشور در گفت‌وگو با استاندار و رییس جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان و نیز فرماندار بندرعباس، خواستار بررسی و کمک فوری به مردم مناطق زلزله‌زده این استان شد.

۱۹:۵۶ اسکان اضطراری در تمامی پارک ها و بوستانهای سطح شهر

فرماندار بندرعباس گفت: تمامی پارک ها و بوستانهای سطح شهر و زمین های ورزشی، سوله های ورزشی، برای اسکان اضطراری فعال است.

۱۹:۴۷ توقف قطار بندرعباس- تهران به علت وقوع زلزله

بر اساس تماس‌های مکرر مسافران قطار بندرعباس به تهران، در پی وقوع زلزله‌های ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در استان هرمزگان، قطار مسیر بندرعباس، به یزد و تهران در مسیر بعد از فین با ریزش کوه مواجه شده و مسیر ریلی مسدود و قطار توقف کرده است.

۱۹:۲۲ رییس اورژانس کشور: تاکنون زلزله هرمزگان ۲۷ مصدوم و یک فوتی داشته است

۱۹:۲۱ تونل تنگ زاغ مسدود شد / فعال سازی یک لاین جهت تردد

فرماندار حاجی آباد گفت: در پی دو زمین لرزه عصر یکشنبه به علت ریزش کوه محدوده تونل تنگ زاغ مسدود شد که با همکاری شرکت تنگ زاغ و حضور راهداران، این محور در حال بازگشایی است.

۱۸:۴۹ تعداد مصدومان در پی وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان به ۱۷ نفر رسید

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزییات زمین‌لرزه در مناطق زلزله‌زده در استان هرمزگان گفت: در حال حاضر مصدومین این حادثه افزایش پیدا کرده و تعداد آن‌ها ۱۷ نفر است.

۱۸:۴۳ اختلال در شبکه تلفن همراه به دنبال خرابی ۳۰ سایت در استان هرمزگان

سیدجمال هادیان گفت: در پی وقوع زلزله استان هرمزگان قطعی کامل در شبکه ارتباطی کشور گزارش نشده است.

وی گفت: تاکنون طبق گزارش های دریافتی ما از استان ۱۸ سایت همراه اول و ۱۲ سایت ایرانسل دچار اختلال شده است که بخشی فنی اپراتورها در حال رفع اختلاف موجود هستند.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات افزود: هنوز گزارشی در مورد اختلال و یا قطعی در شبکه تلفن ثابت اعلام نشده است.

۱۸:۴۲ برق کمتر از یک درصد مشترکان هرمزگانی قطع است

محمدحسن متولی زاده درهمین خصوص با اعلام خبر پایداری شبکه برق استان هرمزگان گفت: در حال حاضر برق کمتر از یک درصد مشترکان هرمزگانی به دلیل رعایت ایمنی قطع است.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان برق گرفتگی و شکستن پایه‌های برق به دلیل ریزش آوار وجود دارد، تمام شبکه‌های برق باقی مانده پس از کسب اطمینان از ایمنی و رفع احتمال برق گرفتگی، وصل خواهد شد.

۱۸:۳۵ افزایش فعالیت گشت‌های پلیس پس از وقوع زلزله در هرمزگان

۱۸:۱۲ هرمزگان هشت بار لرزید/۲ کشته و ۱۱ مصدوم

رضا مدرس در مورد خسارت های احتمالی زلزله عصر یکشنبه در شهر فین بیان داشت: عصر روز یکشنبه دو زمین لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری ساعت ۱۵:۳۷ دقیقه در اطراف شهر فین رخ داد. این زمین لرزه به تاسیسات زیربنایی در استان از جمله راهها، خطوط انتقال برق خسارت وارد کرد.

وی عنوان کرد: همچنین طبق گزارشات مرکز اورژانس استان هرمزگان دو نفر از همشهریان بندرعباسی جان خود را از دست داده اند. یکی از فوتی ها در یکی از محلات بندرعباس بر اثر سقوط تیر برق و دیگری در پی سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

مدرس افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تا کنون ۱۱ نفر دیگر هم بر اثر وقوع زلزله دچار مصدومیت شده اند که حال همگی آنها مساعدت گزارش شده است.

۱۸:۰۷ مصدومیت ۱۱ نفر در پی زمین‌لرزه در بندرعباس

جعفر معیادفر رییس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزییات زمین‌لرزه در مناطق زلزله‌زده بندرعباس گفت: تاکنون ۱۱ مورد مصدوم گزارش شده است.

وی ادامه داد: همه مصدومان در حال حاضر تحت نظر و به صورت سرپایی در حال در مان هستند و حال عمومی آن‌ها خوب است.

به گفته رییس اورژانس کشور مصدومیت یک نفر از مصدومان در ارتباط با ریزش آوار بوده است و مابقی به دلیل استرس و اضطراب بوده است.

۱۸:۰۷ پایداری در شبکه گازرسانی استان هرمزگان

محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری در استان هرمزگان، افزود: خوشبختانه طرح‌های صنعت گاز و ابنیه و تأسیسات گازی در این استان، آسیب ندیدند و جریان گاز در شهرهای زلزله‌زده پایدار است.

وی افزود: جلسه مدیریت بحران در همین زمینه تشکیل شده و در صورت بروز هر اتفاقی اطلاع‌رسانی می‌شود.

۱۸:۰۶ اعلام آمادگی ارتش برای هرگونه امدادرسانی در مناطق زلزله زده استان هرمزگان

در پی وقوع زلزله شدید عصر امروز در استان هرمزگان، رییس ستاد بحران ارتش از آمادگی تمامی یکان های واکنش سریع، امدادی و درمانی ارتش در این استان خبر داد تا در صورت نیاز به کمک هموطنان عزیز بشتابند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی و رییس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی ایران که هم‌اکنون برای بازدید از یگان‌های منطقه جنوب در بندرعباس حضور دارد ضمن سرکشی از یگان‌های مستقر در منطقه اعلام کرد: یگان‌های مستقر در این مناطق آمادگی کامل برای هر نوع کمک‌رسانی و خدمت به مردم عزیز را دارند.

وی افزود: به یگان‌های مستقر در مناطق جنوبی اعم از یگان‌های دریایی، هوایی، پدافند و زمینی ابلاغ‌شده آمادگی کامل برای کمک‌رسانی به مردم و دستگاه‌های مرتبط و ستاد بحران داشته باشند تا در صورت اعلام نیاز ستاد بحران و درخواست کمک، هرگونه اقدام لازم را انجام دهند.

۱۸:۰۴ زلزله شدید جنوب ایران در دوبی هم احساس شد

۱۷:۴۲ مصدومیت ۸ نفردر پی زلزله «فین» / مراجعه کنندگان سرپایی درمان شدند

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: هشت نفر مصدوم که بیشتر درد را در ناحیه قفسه سینه احساس می‌کردند به صورت سرپایی درمان شدند. وی عنوان کرد: تمامی اورژانس‌های جاده‌ای و مراکز اورژانس بیمارستانی در شهرها و روستاها در حالت آماده باش کامل هستند.

۱۷:۲۵ اعلام حالت نارنجی آماده باش در کرمان / خسارت جانی نداشتیم

۱۷:۲۲ دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان هرمزگان

رئیس‌جمهور در جلسه عصر امروز (یکشنبه) هیئت دولت بعد از اطلاع از وقوع زلزله در مناطقی از جنوب کشور از دستگاه‌های ذیربط خواست به وضعیت زلزله زدگان، فوراً رسیدگی کنند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی همچنین به محمد مخبر معاون اول خود مأموریت داد به سرعت به این استان زلزله زده سفر کند.

۱۷:۲۱ آب تمام مناطق زلزله زده هرمزگان در حالت پایدار است

امین قصمی عصر یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران در استانداری هرمزگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمامی اکیپ اتفاقات آبفا در سراسر استان به حالت آماده باش در آمده اند، افزود: تمامی تاسیسات تامین آب بندرعباس از جمله آبشیرینکن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس با ظرفیت کامل در مدار تولید هستند و مردم نگران تامین آب شرب خود نباشند.

به گفته وی، در برآوردهای اولیه مشخص شده که هیچ گونه آسیبی که موجب قطعی و خسارت جدی به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب باشد، گزارش نشده و نگرانی بابت قطعی آب وجود ندارد.

مدیرعامل آبفای هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر کارشناسان و اکیپ های اتفاقات و امداد با حضور در محل تاسیسات شهرها و روستاهای استان هرمزگان به ویژه شهرستان های بندرعباس قشم فین خمیر و میناب در حال بررسی حادثه احتمالی بر روی تاسیسات آبفا هستند.

۱۷:۲۰ آماده باش کامل در هرمزگان / مردم خونسردی خود را حفظ کنند

مهدی دوستی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع زمین لرزه های ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در استان هرمزگان، عنوان کرد: مرکز این زلزله ها بخش فین بوده و تیم های ارزیاب به مناطق مختلف اعزام شده اند.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی صورت گرفته خسارت ها و آسیب هایی به منازل در بخش فین منازل وارد شده است.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به اینکه این زمین لرزه ها طولانی بوده، باعث وحشت مردم شده است که از مردم می خواهیم خونسردی خود را حفظ کنند.

دوستی تصریح کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دستگاه‌های امدادی و مجموعه دستگاه های ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی گفت: مشکلات پیش آمده در خصوص قطع برق و تلفن در برخی مناطق نیز در دست بررسی و رفع است.

۱۷:۱۶ بالگردهای اورژانس هرمزگان به فین اعزام شدند

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: تا کنون مرگ یک جوان در محله اوزیهای شهر بندرعباس به علت سقوط تیر چراغ برق گزارش شده است.

وی عنوان کرد: هنوز خسارت‌های جانی دقیق از سوی مراکز بهداشت در استان به دست ما نرسیده است.

نوروزیان خاطرنشان کرد: بالگرد اورژانس هرمزگان جهت امدادرسانی به مصدومان احتمالی زلزله بعدازظهر یکشنبه به شهر فین اعزام شده است. همچنین اورژانس خودرویی از بندرعباس و حاجی آباد به محل حادثه اعزام کرده ایم.

۱۷:۱۰ ۲ زمین لرزه ۳.۹ و ۴ ریشتری فین و قلعه قاضی را لرزاند

دو زمین لرزه به ترتیب ۳.۹ ریشتری شهر فین و ۴ ریشتر شهر قلعه قاضی از توابع شهرستان بندرعباس را لرزاند.

این زمین لرزه‌ها در حالی به وقوع پیوست که در ساعت ۱۵:۳۷ دقیقه بعدازظهر یکشنبه دو زمین لرزه ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری به فاصله یک دقیقه از هم شهر فین از توابع بندرعباس را لرزاند.

۱۷:۰۲ مشکلی در عرضه سوخت در مناطق زلزله زده استان هرمزگان وجود ندارد

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: مشکلی در عرضه سوخت در استان هرمزگان و مناطق زلزله زده وجود ندارد و از مردم می‌خواهیم از تجمع و ازدهام در مقابل جایگاه‌های سوخت پرهیز کنند.

۱۶:۵۶ زمین لرزه دوگانه در هرمزگان / احتمال سونامی در این منطقه کم است

ایرج روحی در خصوص زلزله ۶.۴ ریشتری لافت در هرمزگان که در ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه امروز بعدازظهر به وقوع پیوست گفت: امروز دو زلزله به فاصله زمانی ۱۵:۳۷:۴ به بزرگی ۶.۴ و دومین زمین لرزه ۱۵:۳۸:۳۸ به بزرگی ۶.۳ ریشتر رخ داد. این زمین لرزه به اصلاح زمین شناسان دوگانه است.

رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که این دو زلزله از کدام گسل نشات گرفته است، عنوان کرد: این دو زلزله نزدیک به گسل «زاگرس بلند» بوده است و احتمال می رود که زمین لرزه اصلی در این استان بوده است.

به گفته روحی، بعد از این زمین لرزه هم یک پس لرزه ۴ریشتری در ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه و ۳۸ ثانیه و پس لرزه ۳ و ۹ ریشتری در ساعت ۱۶ و ۴۳ دقیقه و ۱۵ ثانیه به وقوع پیوسته است.

رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: سابقه ای ندارد که در این منطقه سونامی رخ دهد و احتمال اینکه در این منطقه سونامی رخ دهد کم است.

وی افزود: اگر این زمین لرزه در دریای عمان بود احتمال سونامی وجود داشت.

۱۶:۴۵ مرگ یک نفر در بندرعباس در اثر سقوط تیر برق

رئیس امدادو نجات هلال احمر گفت: تاکنون فقط یک نفر بر اثر سقوط تیر چراغ برق درپی وقوع زمین لرزه در بندرعباس جان خود را از دست داده است.

مهدی ولی پور گفت: طبق گزارش اولیه همین یک نفر جانش را از دست داده است.

وی گفت: هنوز مصدومیت یا فوت دیگری اعلام نشده است.

۱۶:۴۳ شدت زلزله در مناطقی موجب ریزش کوه شد

در پی وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در بندر لافت و قدرت این زلزله موجب ریزش بخشی هایی از کوه گنو شده است.

طبق گزارشات مردمی این زمین لرزه خسارت های زیادی در پی داشته است. تیم های ارزیاب مدیریت بحران استانداری هرمزگان به محل های زلزله زده اعزام شده اند.

۱۶:۴۳ اطلاعات دقیقی از خسارت های زلزله نداریم

مهرداد حسن زاده با اشاره به وقوع ۲ زلزله ۶ و ۶.۵ ریشتری در هرمزگان، اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب به قشم، لافت، میناب و روستاهای بندرعباس برای ارزیابی میزان خسارت اعزام شده‌اند.

وی با ذکر این نکته که هماهنگی‌های لازم با فرمانداران این شهرستان‌ها انجام شده است، تصریح کرد: نهادهای امدادرسان در حال آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تشریح کرد: پس از ارزیابی نهایی میزان خسارت به اطلاع عموم رسانده خواهد شد. امیدوارم مردم همکاری لازم را با نهادهای خدمات رسان و امداد رسان داشته باشند.

۱۶:۴۲ برق مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان تا ساعاتی دیگر وصل می‌شود

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق درباره وضعیت برق مناطق زلزله‌زده گفت: در پی زلزله‌ای که ظهر امروز در استان هرمزگان رخ داد، ۵ پست فوق توزیع و ۲ ترانس برق را در منطقه «سرزه» از دست دادیم.

وی افزود: همکاران ما در شرکت‌های برق منطقه‌ای این شهرستان در تلاش هستند که تا ساعت دیگر مشکل برطرف شده و برق این منطقه و منطقه‌های اطراف از جمله لافت و درگهان وصل شود.

۱۶:۴۰ مرکز دقیق زمین لرزه حوالی «فین» است

رئیس مرکز لرزه نگاری گفت: بر اساس اطلاعات رسیده مرکز دقیق زلزله حوالی فین در استان هرمزگان است. علی مرادی افزود: مختصات جدید زلزله ۶.۴ ریشتری ۲۴ کیلومتری فین هرمزگان را نشان می‌دهد.

تاکنون خسارت جانی از این زلزله گزارش نشده است.

۱۶:۳۴ وقوع ۲ لرزش پی در پی/ تاکنون در کرمان خسارتی نداشته‌ایم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه دو زمین لرزه پی در پی هرمزگان در کرمان هم احساس شد، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت ناشی از زمین لرزه در کرمان نداشته‌ایم.

۱۶:۳۴ آخرین وضعیت اعزام تیم های ارزیاب اورژانس وهلال احمر به قشم و لافت

به دنبال زلزله ۶.۴ ریشتری در لافت، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با شبکه خبر گفت: گزارش های اولیه از ریزش دیوار برخی منازل در این منطقه و یکی از روستاهای سیرجان در ‏جنوب کرمان حکایت دارد و باید منتظر جمع بندی گزارش های تلفنیی و گزارش های تیم های ارزیاب هستیم که تا دقایقی دیگر به دستمان می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تیم های ارزیاب اعزام شده اند.

وی درباره اعزام بالگردهای امدادی نیز گفت: می شود از آن استفاده کرد و بستگی به زمان پروازها دارد که از ۱۶:۳۰ تا ۱۷ در این شرایط است. ما آنجا مرکز امداد هواییمان آماده پرواز هستند.

میعاد فر رئیس اورژانس کشور نیز در گفتگو با شبکه خبر درباره وضعیت مصدومان احتمالی زمین لرزه گفت: همکاران ما در قشم و در منطقه هستند و یک بالگرد هم به صورت ارزیابی هوایی اعزام کردیم و منطقه را تا هوا اجازه می دهد ارزیابی کنند تا تیم های زمینی را اعزام کنیم.

وی ادامه داد: در قشم ۴ تیم ارزیاب اعزام کردیم. در منطقه‌ای که زلزله رخ داده اتفاقی نیفتاده و داریم در حول و حوش منطقه را بررسی می کنیم. کرمان و شیراز و سیستان و بلوچستان را آماده کردیم اگر نیاز به کمک باشد نیرو اعزام کنیم.

نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به آماده باش سراسری گفت: زلزله ۶.۴ ریشتری در عمق ۱۸ کیلومتری و دیگری در همین حدود در عمق ۱۰ کلیومتری رخ داده است. ما به محض وقوع حادثه ضمن آمادگی کلیه دستگاه های اجرایی با همکاری استان هم در حال بررسی هستیم و تیم های ارزیاب اعزام شده اند. امیدواریم تلفات جانی را شاهد نباشیم و اگر به صورت کشوری نیز نیاز به اعزام نیرو باشد این آمادگی را داریم.

۱۶:۳۳ قطعی برق در شمال بندرعباس / برخی تاسیسات آسیب دیده اند

مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر از قطعی برق در شمال بندرعباس و حوالی آن خبرداد. صادقی توضیح داد: در پی وقوع زلزله تعدادی از تأسیسات برق از مدار خارج شده است.

وی گفت: در حال حاضر همکاران در حال ارزیابی خسارت وارده و در حال تلاش برای رفع مشکل هستند.

مدیر کل مهندسی راهبری شرکت توانیر ادامه داد: در حال حاضر در شمال بندرعباس و اطراف این شهر قطعی‌هایی داریم.

۱۶:۲۴ فعلاً خسارتی از زلزله لافت اعلام نشده است / ریزش برخی دیوارها

رئیس امدادو نجات هلال احمر گفت: فعلاً گزارشی از زلزله لافت اعلام نشده است.

مهدی ولی پور ادامه داد: طبق تماس با دهیاری و بخشداری‌های نقاط تحت تأثیر زمین لرزه، فعلاً خسارت یا مصدومیتی اعلام نشده است.

وی با اشاره به اینکه همکاران در حال اعزام هستند، افزود: تاکنون گزارشها در حد ریزش دیوار برخی نقاط و یکی از روستاهای سیرجان در جنوب کرمان است.

وی گفت: در خود قشم گزارشی از خسارت نداشته ایم.

رئیس اورژانس کشور نیز گفت: همکاران در حال بررسی منطقه هستند اما در خود قشم چهار تیم ارزیابی مشغول بررسی هستند.

جعفر میعادفر گفت: در این منطقه اتفاقی رخ نداده و مصدومیتی نداشتیم و در حال بررسی حوالی منطقه نیز هستیم.

۱۶:۱۹ هلال احمر کرمان در آماده باش کامل است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از آماده باش کامل نیروهای هلال احمر استان کرمان در شهرستان‌های جنوبی و غربی خبر داد.

رضا فلاح با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری در لافت هرمزگان اظهار کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان در شهرستان‌های جنوبی و غرب در آماده باش کامل هستند.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه افزود: وضعیت مناطق متأثر از زلزله در شهرستان‌های جنوبی و غرب استان کرمان در حال بررسی است.

۱۶:۱۰ آماده باش امداد هوایی / اخبار تکمیلی اعلام می شود

رئیس امداد و نجات هلال احمر در سخنانی اظهار داشت: تا کنون با تماس هایی که با دهیاری ها داشتیم خسارتی اعلام نشده است تا ۱۵ دقیقه آینده اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: مرکز امدادهوایی بصورت آماده باش و آماده خدمت رسانی است. شهرهای جنوب کرمان و فارس در آماده باش کامل هستند.

۱۶:۰۸ تیم های ارزیاب در حال اعزام به منطقه

مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان در این رابطه گفت: در حال ارزیابی زلزله و تبعات آن هستیم.

سعیدی ادامه داد: به نهادهای ذیربط آماده باش داده شده و تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

مدیر کل مدیریت بحران هرمزگان افزود: زمین لرزه استان هرمزگان در بسیاری از نقاط استان کرمان، حتی نقاط شمالی این استان هم احساس شد.

۱۶:۰۷ دو زمین لرزه ۶ و ۶.۵ ریشتری بندرعباس را لرزاند

به گزارش مرکز لرزه نگاری آمریکا، دو زمین لرزه ۶ و ۶ و نیم ریشتری به فاصله یک دقیقه شهر بندرعباس را لرزاند. این زمین لرزه در فاصله ۲۴ کیلومتری از شهر بندرعباس رخ داده است.

قدرت زمین لرزه به قدری بود که در استان همجوار کرمان هم احساس شد.

۱۵:۴۴ زمین لرزه ۶.۴ ریشتری لافت، کرمان را هم لرزاند

مردم کرمان در اثر وقوع این زمین لرزه دچار هراس شده و به خیابان‌ها آمده‌اند. این زمین لرزه در مناطق جنوبی کرمان بیشتر احساس شد.

تاکنون گزارشی مبنی بر خسارات احتمالی این زمین لرزه در استان کرمان دریافت نشده است.

دو فوتی در پی زلزله در بندرعباس

معاون عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در پی زلزله شدید امروز متأسفانه دو نفر جان خود را از دست دادند.

رضا مدرس عصر امروز در گفت‌وگو با فارس در بندرعباس اظهار کرد: در پی وقوع زلزله شدید عصر امروز در هرمزگان متأسفانه دو مورد فوتی ثبت شده است. یکی از فوتی‌ها در یکی از محلات بندرعباس و دیگری نیز در پی سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

معاون عمرانی استانداری هرمزگان با بیان این که یگان‌های امدادی در حال اعزام به کانون‌های زلزله هستند، تأکید کرد که مردم هوشیاری خود را حفظ کنند.

در حال تکمیل...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
8
خدا براشون وسيله ساز بشه.
از دولت و اين ...انتظاري نيست.
زلزله زدكان زلزله هاي قبل هنوز گرفتارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
1
5
خدا یا به ما رحم کن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین