کد خبر: ۷۳۷۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

حزب‌الله لبنان: تهدید معیشت مردم کار آدم متجاوز است

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد، کسی که برای نجات کشور روی خارج حساب می‌کند و منتظر کمک است، اصلاً نمی‌تواند کشوری را بسازد.
حزب‌الله لبنان: تهدید معیشت مردم کار آدم متجاوز است
آفتاب‌‌نیوز :

سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در بعلبک به مناسبت روز شهید گفت، وقتی مردم میان دو موضع کرامت و عزت و ذلت قرار می‌گیرند اهل ایمان باید به سمت گزینه عزت بشتابند تا جامعه و مردم خود را از عزت و کرامتی که شایسته آن هستند، بهره مند کنند.

به گزارش سایت النشره، وی گفت، تهدید معیشت مردم کار آدم ضعیف و متجاوز است، کار ظالمی که تنها وسیله مقابله را بهره برداری از نقاط قوت مادی می‌داند. اگر کشور وابسته به پولی باشد که دولتی یا طرفی یا رهبری یا کشوری می‌دهد و اگر سرنوشت کشوری وابسته به این نوع حمایت‌ها باشد، این کشور شایسته زندگی نیست.

صفی الدین افزود: چند روز پیش برخی خواستند مردم لبنان دچار این توهم کنند که کشور در برابر دو گزینه قرار دارد در حالی که در برابر دو گزینه قرار نداریم بلکه در برابر چندین گزینه هستیم و این گزینه‌ها را در گذشته عملی کردیم و امروز و هر زمان دیگر نیز آنها را عملی خواهیم کرد. به هر حال اتفاقی که افتاد بسیاری از اصحاب سیاسی و رسانه را که حاکمیت، استقلال و آزادی لبنانی‌ها را به مزایده گذاشته بودند، رسوا کرد. این افراد در یک لحظه و با یک ضربه مهلک رسوا شدند کسانی که به حاکمیت، استقلال و آزادی اهمیت نمی‌دهند و آنچه اتفاق افتاد یک رسوایی در برابر سراسر جهان است.

وی خطاب به این افراد گفت که از این به بعد سکوت کنند چرا که رسوا شده و در یک لحظه عزت، حاکمیت و استقلال را کنار گذاشتند و ثابت کردند که اظهارات و موضع گیری‌های آنها هیچ ارتباطی به میهن پرستی ندارد زیرا کسی که درمورد سرنوشت و آینده خود منتظر خارج باشد و برای نجات لبنان روی بخشش‌ها و کمک خارج حساب کند اصلاً نمی‌تواند کشوری بسازد و نمی‌تواند وطن پرست باشد.

صفی الدین گفت، چند سال پیش وقتی وضعیت اقتصادی و مالی کشور رو به وخامت گذاشت و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داد، معلوم شد که تنها ملت لبنان هستند که کشور را می‌سازند و هر کسی که برای نجات لبنان روی خارج حساب باز می‌کند و منتظر کمک و بخشش از خارج است ابدا نمی‌تواند کشور را بسازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین