کد خبر: ۷۳۷۸۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۸

محسن هاشمی: وزارت کشور تکلیف خطوط 8 و 9 مترو را مشخص کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل متروی تهران در حاشیه آئین افتتاح رسمی فاز نخست خط ‪ ۴‬مترو تهران از شورای عالی ترافیک وزارت کشور خواست تا تکلیف احداث خطوط ‪۸‬و‪۹‬ متروی تهران را مشخص کند.

محسن هاشمی گفت: «عملیات اجرایی احداث خطوط 8 و 9 مترو به خاطر مطرح شدن ایجاد منوریل در مسیرهای این خطوط متوقف شده‌است».

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت:«طبق برنامه ریزی طرح جامع شهر تهران تاسال ‪ ۱۳۹۰‬باید‪ ۹ ‬خط مترو در تهران احداث شود که هم اینک بودجه احداث ‪۷‬ خط مترو از شورای اسلامی شهراخذ شده اماتکلیف دو خط دیگر نامشخص است».

وی اظهارداشت: «هم‌اکنون خطوط یک، ‪ ۲‬و ‪ ۵‬مترو به طول ‪ ۹۰‬کیلومتر در پایتخت اقدام به جابه جایی روزانه ‪ ۱/۵‬میلیون مسافر می‌کند که با احداث تمامی خطوط،آمار تعداد سفرهای مترو درروز به ‪۱۰‬میلیون سفر خواهدرسید».

وی بااشاره به تاریخچه احداث مترو و نیزعقب ماندگی‌های ساخت وتوسعه ها افزود: «درصورت تامین بودجه مالی ونیز حمایت های دولت وشهرداری ونیزهمکاری سایر نهادهای دولتی و پلیس قادر به احداث به موقع روزانه ‪ ۲۰‬مترو سالانه ‪ ۱۵‬تا‪ ۲۰‬کیلومتر خطوط جدید در تهران خواهیم‌بود».

هاشمی با اشاره به افتتاح فازنخست خط ‪ ۴‬متروی تهران تاکیدکرد: «امروز چهار ایستگاه فردوسی، دروازه شمیران ودروازه دولت ازخط ‪ ۴‬و نیز ورزشگاه آزادی از خط ‪ ۵‬رسماً به بهره برداری رسید».

مدیرعامل متروی تهران،هزینه احداث فاز نخست خط ‪۴‬مترو(‪۲/۵‬کیلومتر)را‪۶۵۰‬ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی بااشاره به احداث خط ‪ ۴‬متروگفت: «تکمیل و احداث این خط متروی تهران به دلیل پتانسیل بالای جذب مسافر و جابجایی از شرق به غرب و بالعکس در تهران و نیز کاهش ترافیک خیابان‌های انقلاب پیروزی و آزادی نقش مهمی درکاهش ترافیک خواهد‌داشت».

وی بابیان اینکه قطارهای موردنیاز به این خطوط تزریق شده است،افزود:«خط ‪ ۴‬متروی تهران به طول ‪۲۰‬کیلومتر طراحی شده و دارای ‪ ۲۰‬ایستگاه است».

مدیرعامل متروی تهران درادامه به فعالیت های شرکت مترو درسال جدید اشاره و تصریح کرد: «امسال ‪۷‬کیلومتر درخط یک از ایستگاه میرداماد تاقیطریه و نیز ‪ ۴/۵‬کیلومتر در امتداد خط ‪ ۴‬از میدان شهدا تا انقلاب و نیز‪۳‬کیلومتر دربخش شرقی خط ‪ ۲‬مترو به بهره برداری می‌رسد».

وی باتاکید برعدم سستی خاک تهران گفت:«خاک تهران برخلاف نظر برخی کارشناسان شهری سست نیست وعامل تاخیراحداث متروعلاوه بر مسایل مالی برخی مشکلات استهلاکی و ترافیکی است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین