کد خبر: ۷۳۸۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱
تحریم ‌های جدید ایالات متحده بر علیه ۶ فرد و یک نهاد ایرانی

واکنش تهران به تحریم‌های جدید آمریکا و ادعای فرانسه علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تاکید کرد: حیثیت آژانس به‌عنوان یک نهاد فنی و تخصصی سازمان ملل متحد باید از شائبه هرگونه رفتار و کنش سیاسی به دور باشد.
واکنش تهران به تحریم‌های جدید آمریکا و ادعای فرانسه علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که نام شش شخص و یک نهاد ایرانی را به بهانه و اتهام تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در فهرست تحریم ها قرار داده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص تحریم ‌های جدید ایالات متحده اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش های جدید تحریمی آمریکا را در ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ و اقداماتی از روی استیصال و فاقد مشروعیت دانسته و محکوم می کند.

سعید خطیب ‌زاده جمعه شب در یک واکنش رسانه‌ای در همین راستا تاکید کرد: این نوع فرافکنی ها از سوی دولت آمریکا که خود سابقه طولانی مداخله در کشورهای مختلف به اشکال و انحاء مختلف را دارد، بی اساس و در راستای فریب افکار عمومی این کشور ارزیابی می‌شود.

پاسخ خطیب زاده به اظهارات همتای فرانسوی خود

سعید خطیب زاده در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو مسئول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همواره تأکید دارد که حیثیت آژانس به‌عنوان یک نهاد فنی و تخصصی سازمان ملل متحد باید از شائبه هرگونه رفتار و کنش سیاسی به دور باشد.

خطیب زاده تأکید کرد: بر این اساس هر گونه موضع‌گیری مقام‌ها و نهادهای سیاسی کشورهای مختلف با هدف تأثیرگذاری بر رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خدشه به حیثیت فنی و تخصصی آژانس قلمداد شده و بدون تردید ترفند استفاده ابزاری از ظرفیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیش از آن که موجب بهره‌مندی عاملان آن گردد، مشروعیت بین‌المللی اقدام‌های آژانس را زیر سوال می‌برد.

فرانسه روز پنجشنبه از شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی درخواست کرد که در نشست هفته آینده خود ( ۲۴ نوامبر/ چهارم آذر ماه) پیام نیرومندی برای ایران بفرستد.

آن کلر لجندره سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در نشست روزانه گفت که ایران باید بدون تاخیر به پایبندی به تعهدات و وظایفش در برابر آژانس بین المللی انرژی اتمی بازگردد و همکاری با این نهاد و پایبندی کامل به برجام را ازسرگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین