کد خبر: ۷۳۸۴۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

ادامه تمجید ائمه جمعه از دولت رئیسی: مردم باید صبور باشند!

خطیبان نماز جمعه با اشاره به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم گفتند: این موفقیت با تلاش شبانه روزی و با استفاده از ظرفیت های موجود کشور انجام شده و این مهم با یک روحیه جهادی و بسیجی شکل گرفته است.
ادامه تمجید ائمه جمعه از دولت رئیسی: مردم باید صبور باشند!
آفتاب‌‌نیوز :

امامان جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت هفته بسیج (۲۹ آبان تا پنجم آذر)، با تاکید براینکه بسیج می‌تواند زمینه ساز ایجاد امید در مردم نسبت به انقلاب و آینده کشور باشد، اظهار کردند: عملکرد دولت سیزدهم در ماه‌های اول موید آن است که رییسی نه تنها در شعار‌های انتخاباتی که در عمل نیز نشان دادند همانند دوران دفاع مقدس از همه ظرفیت‌ها و از استعداد‌های همه اقشار به ویژه نخبگان برای رفع موانع و مشکلات کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

عملکرد دولت رییسی مورد توجه اکثر خطیبان نماز جمعه شهرستان‌ها و مراکز استانی بود و در این راستا سخنان رهبر انقلاب در جمع نخبگان کشور نیز محور اصلی خطبه‌های این هفته را تشکیل می‌داد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه دولت سیزدهم در بخش‌های رویکردی، انگیزشی و عملکردی از زمان استقرار موفقیت‌هایی داشته است، گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل مردم گرانی کالا‌های اساسی است که باید هرچه سریعتر مهار شود.

آیت الله فلاحتی اظهار داشت: دولت سیزدهم امور مردم را به برجام گره نزد و بر توانمندی‌های داخلی تکیه کرد و در عین حال که دست صلح و دوستی به سوی کشور‌های دیگر دراز کرد، اما این دست از روی گدایی نبود و موجب عزت می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به شرق و غرب نیست، خاطرنشان کرد: این نوع نگاه برای مردم آرامش ایجاد کرده است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی آمریکا جنایتکار و استکبار جهانی با استقامت و هوشیاری ملت ایران در حال خنثی شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود: آمریکا در جنگ واژه‌ها بسیار مهارت دارد، اما در عمل هیچگاه به دنبال مذاکره نیست و مسئولان ما هوشیار‌تر از آن هستند که گول وعده‌های پوچ استکبار جهانی را بخورند.

وی خاطر نشان کرد: تمام تحریم‌های استکبار جهانی، ظالمانه است و اگر آمریکا در مذاکرات حُسن نیت دارد باید تمام تحریم‌ها را لغو و نسبت به کار شکنی‌هایی که در سال‌های گذشته انجام داده از ملت ایران عذرخواهی کند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: مسئولان ارشد کشور همواره در مقابل فساد موضع بگیرند و فسادستیزی در اولویت کاری مدیران باشد.در عزل و نصب‌ها دقت شود تا افراد صالح و شایسته سر کار بیایند و افرادی که فاسد هستند از مدیریت‌ها عزل شوند.

محمدی لائینی گفت: فرار مغز‌ها و تشویق مهاجرت نخبگان به خارج کشور یک خیانت است و مسئولان تا می‌توانند شرایط را برای ماندگاری نخبگان دانشگاهی در ایران فراهم کنند. ما می‌توانیم و تلاش برای آبادانی کشور باید یک فرهنگ شود و افراد و نخبگانی که در دانشگاه‌ها درحال تحصیل هستند برای عمران و آبادانی ایران اسلامی، همواره دغدغه داشته باشند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دولت از نظر عملکردی در برنامه ۱۰۰ روزه گام‌های خوبی برداشته و حل مشکلات کشور نیازمند صبر انقلابی است.

حجت الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: موفق‌ترین عملکرد دولت سیزدهم این است که کشور را از بن بست کرونا خارج کرد. در این ۱۰۰ روزه دولت رویکرد صحیح، منطقی، فسادستیز و قانونمند را با روحیه جهادی در پیش گرفت.

امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های این هفته به دیدار اخیر رهبر انقلاب با جمعی از نخبگان و استعداد‌های علمی کشور پرداخت و گفت: برای رسیدن کشور به جایگاه و اهداف بلند جهانی و شکوفایی هرچه بیشتر نیاز است که در کنار تلاش و کوشش نخبگان، مسئولان نیز حمایت همه جانبه خود را داشته باشند و به این ظرفیت‌ها توجه کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، افزود: در آن دیدار، معظم له ملت ایران را بالقوه نخبه دانستند و قطعا همین مساله نیز باعث شده که ملت و کشور ما هدف جنگ نرم استعمار قرار گیرند. استعمار به دنبال این است که ملت‌ها را از داشته‌هایشان غافل کند و وقتی که مردم از ظرفیت‌ها و داشته‌های خودشان غافل شدند و احساس کردند که از این ظرفیت‌ها تهی هستند، آنگاه استعمار شروع به غارت آن ملت‌ها می‌کند. امروز دانشمندان ایران اسلامی در علوم مختلف حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند که باید با بهره گیری مناسب از این توانمندی‌ها به سمت تصاحب قله‌های موفقیت علمی و فناوری‌های مختلف در دنیا حرکت کنیم و در این راه حمایت مسئولان نیز ضروری است.

امام جمعه موقت شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت هفته بسیج (۲۹ آبان تا پنجم آذر)، با بیان اینکه بسیج می‌تواند زمینه ساز ایجاد امید در مردم نسبت به انقلاب و آینده کشور باشد گفت: این نهاد مقدس که یکی از الطاف الهی است و توسط امام راحل پایه‌گذاری و مدیریت شد تاکنون توانسته منشاء خدمات بسیاری برای مردم باشد که این خدمات بر همگان نیز روشن است.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: بسیج مجموعه‌ای است که تمام آحاد و اقشار مردم و مسئولان در هر جایگاهی که هستند را شامل می‌شود و هفته بسیج نیز فرصت مناسبی است که ارزش‌های بسیج و بسیجی در تمام سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی تبیین و تقویت شود.

امام جمعه مشهد گفت: تحقق عدالت در کشور از طریق مبارزه با فساد و تبعیض و با همکاری قوای سه‌گانه قابل دستیابی است وگرنه تمام حرکت‌ها در این زمینه بی‌نتیجه خواهد ماند.

سیداحمد علم الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد افزود: چیزی که در شرایط کنونی نظام ما را بیمه می‌کند، مبارزه با استکبار در دو سطح سیاست خارجی و سیاست داخلی است. اگر مسوولان ما در سیاست خارجی از طریق استکبارستیزی و در سیاست داخلی به وسیله مقابله با تبعیض و فساد، بطور مستمر مبارزه کرده و خسته نشوند، ما به یک نظام ایده‌آل خواهیم رسید و بدین طریق زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم خواهد شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به حضور حجت الاسلام محسنی اژه ای، رییس قوه قضاییه در نماز جمعه این هفته مشهد افزود: عدالت، محور اصلی نظام جمهوری اسلامی است و خوشبختانه قوه قضاییه از طریق استکبارستیزی در داخل و مقابله با فساد و تبعیض، که لازمه رسیدن به عدالت است، این هدف را با جدیت دنبال می‌کند.

نماینده، ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج نیز با اشاره دستاورد‌های فرهنگ غنی بسیجی برای جامعه اسلامی گفت: عرصه فرهنگ امروز کشور نیازمند تفکر جهادی و بسیجی برای حل مشکلات است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج افزود: پیاده سازی تفکر بسیجی و جهادی باید مبتنی بر ارزش‌های انقلاب و اسلام و بدون توجه به منافع شخصی، همراه با ایثار مال و جان، نوآوری و خلاقیت باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: بدون داشتن روحیه جهادی و بسیجی در امور پیشرفتی نخواهیم داشت. امروز عده‌ای کاسبان فرهنگی هستند و حتی کار فرهنگی فاخر هم دارند، ولی چون منفعت خود را در نظر می‌گیرند بیشترین ضرر را می‌رسانند.

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هم گفت: فرهنگ ناب و زیبای بسیج را امام راحل از انبیاء الهی برداشت کردند و آن در کشور نشر دادند از این رو باید هر آنچه در توان است برای زنده نگه‌داشتن این فرهنگ به کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: فرهنگ بسیج شاخصه‌ها و ارزش‌هایی دارد که با قدرت خود می‌تواند در حفظ انقلاب اسلامی، صیانت از ارزش‌ها و مقابله با دشمنان موثر و کارآمد باشد.

خطیب جمعه قم گفت: بسیج مانع اصلی تحقق دسیسه‌ها و اهداف شوم دشمنان و بدخواهان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

آیت الله سید محمد سعیدی درخطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم خاطرنشان کرد: این نهاد مردمی با اتکاء به خداوند متعال، جبهه کفر و استکبار را نابود خواهد کرد و زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) است.

وی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام راحل، یاری و نصرت پیامبر اکرم (ص) توسط مؤمنان را مورد توجه قرار داد و گفت: در دوران ما نیز مؤمنان انقلابی، ولایتمدار و همیشه در میدان، رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی را یاری و حمایت می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بسیج را نماد تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها دانست و افزود: در جریان اخیر نفت دزدی آمریکایی‌ها در خلیج فارس و دریای عمان، این تبدیل تهدید به فرصت را به خوبی دیدیم و دشمنان در برابر ملت بزرگ ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با بیان اینکه توجه به تولید و حرکت مراکز علمی و آموزشی برای تحقق آن موضوعی مهم است گفت: بی‌توجهی به تولید علم، علت عقب ماندگی کشور در برخی مسائل اقتصادی است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته یزد افزود: سیستم آموزشی و دانشگاهی ما در سال‌های گذشته توجه خاصی به تولید نداشته و فقط کار تدریس و حفظ مطالب را از دانشجویان می‌خواهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ما نخبه‌پرور نیست و فقط به مسایل نظری و تئوری توجه دارد و این اصلا مناسب نیست تاکید کرد: علت عقب ماندگی کشور در برخی مسائل اقتصادی بی‌توجهی به تولید علم است که باید دانشگاه‌ها و مدارس بیشتر به آن عنایت داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نداشتن قدرت تعرض کردن به جمهوری ایران اسلامی در نتیجه وجود روحیه شهادت طلبی بین ملت ایران بوده که همچنان ماندگار مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تباربا اشاره به در پیش بودن کنگره ملی شهدای این استان افزود: دشمنان قسم خورده ابران با وجود داشتن تجهیزات نظامی پیشرفته، اما جرات تعرض به ایران را ندارند چراکه ملت شهیدپرور ایران را باور کرده اند. دشمنان بخوبی می‌دانند که مردم با خدا معامله کرده و آرزوی آن‌ها شهادت برای خداست و آماده استقبال از شهادت هستند.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به اینکه دشمن قصد گرفتن فرهنگ جهاد و شهادت و روحیه تبعیت پذیری از ولایت فقیه را از مردم دارد، اضافه کرد: از طرفی برخی مزدوران حقوق بگیر داخلی نیز با آن‌ها همدستی می‌کنند، ولی راه به جایی نخواهند برد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بسیجیان در عرصه محرومیت زدایی سینه سپر کرده‌اند و هر شخصی که دل در گرو انقلاب دارد و در راه اهداف آن تلاش می‌کند، بسیجی است.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ‭‭‭۱۳۵۹‬‬‬ توسط بنیانگذار رهبر انقلاب اشاره کرده و افزود: این شورا به منظور مهندسی فرهنگی ایجاد شده است، تبیین و نظارت بر چارچوب فرهنگی، دینی، اجتماعی و اخلاقی بویژه حوزه‌های علمیه و مراکز دانشگاهی و هماهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی از وظایف این مجموعه به شمار می‌رود.

وی به هفته بسیج اشاره کرد و اظهارداشت: در هشت سال جنگ تحمیلی که علاوه بر عراق همه دنیا علیه ایران بود و همه نیرو‌های انتظامی، ارتش، سپاه، شهربانی برای جهادسازندگی اقدام کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پس از جنگ تحمیلی طلبه، دانشجو، روحانی، بازاری، کارمند، پیر و جوان در شهر‌ها و روستا‌ها با فرماندهان قوی، لایق و نیرومند وارد عرصه بازسازی کشور شدند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: اگر بخواهیم در هر عرصه‌ای پیروز شویم نیازمند به عملکرد فرهنگ و تفکر بسیجی هستیم و باید آن را در جامعه تقویت کنیم.

آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان بیان کرد: بسیج مستضعفان اگرچه به فرمان امام راحل (ره) تشکیل شد، اما بسیج یک مکتب و یک فرهنگ بوده که برگرفته از تعالیم اسلام و آیات قرآنی است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد:یکی از ویژگی‌های مردم استان دین مداری بوده ما یک جامعه مذهبی خوب را دارا هستیم و التزام به فرهنگ اسلامی و ارزش‌های اصیل ایرانی از راه‌های حفظ خود و جامعه از آسیب‌ها و تهاجم هاست لذا همه افراد بویژه مسوولان باید به این فرهنگ اصیل مردم توجه کنند تا به آن آسیبی وارد نشود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین بسیج را شجره طیبه و عزت و اقتدار انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیج همیشه زنده، بیدار و در صحنه است و با ولایت مداری در بحرانی‌ترین شرایط کشور حضور فعال دارد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و با ابتکار امام خمینی (ره)، بسیج به عنوان نهادی منسجم و سازمان یافته، متشکل از آحاد مردم شکل گرفت تا با بینش و بصیرت نسبت به مسایل داخلی و بین‌المللی و با آمادگی کامل به مقابله با دشمنان بپردازند. بسیج برآمده از انقلاب اسلامی و ریشه در انقلاب دارد و در جهت حفظ نظام و صیانت از آرمان‌های امام راحل و دستاورد‌های خون شهدا پایه‌ریزی شده است.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت وجود بسیج به پیروزی رسید، تصریح کرد: حضور همه جانبه در صحنه‌های دشوار و مبارزه با دشمنان و قرار گرفتن در برابر تهدید‌های همه جانبه، ویژگی بارز یک بسیجی است.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: امروز هر چه عزت و افتخار داریم مرهون رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های همه کسانی است که در دوران دفاع مقدس با جانفشانی خود این عزت و افتخار را بسیجی وار برای ما به ارمغان آوردند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: ولایتمداری و اطاعت‌پذیری از شاخصه‌های بسیج است و بسیجیان همواره در همه عرصه‌ها در خدمت ولایت بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید "احمدرضا شاهرخی "در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان کرد: بسیجیان همواره در تمام صحنه‌های نقش آفرینی دارند و همیشه پیشرو هستند و دانشجویان و طلاب و اقشار مختلف در سازندگی و عمران و آبادی و مقابله با ضد انقلاب داخلی و مقابله با ویروس کرونا ارزشمند است.

امام جمعه خرم آباد گفت: بسیج خستگی ناپذیر و مقاوم در برابر ارزش‌های اسلامی است و از سختی‌ها و مشکلات نمی‌هراسد و در مواجهه با مشکلات سستی نشان نمی‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: توجه به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی صیانت از عزت، شرف و یکپارچگی ملی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برای این مهم راهبرد‌های موثر و کاربردی داشته باشد.

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» افزود: اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تازگی از سوی رهبر معظم انقلاب معرفی شدند باید تمام تلاش خود را برای حفظ و اشاعه فرهنگ ایرانی، اسلامی، و منطبق با آموزه‌های اهل بیت و انقلاب اسلامی به کار بگیرند.

وی ادامه داد: فرهنگ شاکله حیات ملی حیات ملی و به مثابه اکسیژن سالم برای تنفس ملت و پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و حل معضلات اجتماعی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه دارد راهکار‌های لازم برای توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به عنوان مهم‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب اندیشیده و در این مسیر گام‌های بلند بردارد.

امام جمعه اراک اظهار داشت: ملت ایران خود را پیرو آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری، شهدا و اهل بیت (ع) می‌داند و این فرهنگ مقدس باید بیش از گذشته در جامعه جاری باشد و رسالت شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه سنگین است.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با بیان اینکه دولت سیزدهم در حال گره گشایی از مشکلات مردم است گفت:غلبه بر مشکلات کشور در مدت کوتاه چند ماه امکان پذیر نیست و باید به این دولت فرصت داد تا موانع توسعه کشور را از سر راه بردارد.

حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: در مدت کمتراز ۱۰۰ روز کار دولت سیزدهم نباید انتظار داشت همه مشکلات برطرف شود.

وی اظهار داشت: مردم باید صبور باشند و یقین بدانند این دولت به فکر معیشت و رفاه مردم است و هرآنچه در توان داشته به میدان خدمت آورده است. این دولت حداقل به یک سال زمان نیاز دارد، سفر‌های استانی دولت توانسته امید و نشاط را در کشور زنده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
علی اصغر کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
2
ریشه فساد باید خشکانده شود. مردم گرسنگی را تحمل کردند اما تبعیض و بی عدالتی و فساد را نمی پذیرند. تجمل گرایی - مصرف گرایی - اشرافی گری - قوم و قبیله گرایی - حزب گرایی - ....... با مرام نظام اسلامی منافات دارد.
انقلاب ما ضد فساد است باید به اهداف انقلاب و خواست مردم توجه نمود ان شاءالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
8
یک پیشنهاد دارم و آن اینکه الان که بر اساس شورای سیاست گذاری، امامان جمعه از تریبون های نماز جمعه یک مطلب دیکته شده را بیان می فرمایند این شورا لطف کنند شب قبل آن را از رسانه ملی پخش نمایند تا نمازگزاران هم با آمادگی کامل برای شنیدن خطبه ها در نماز حضور پیدا کنند.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
10
واقعا یعنی این دولت تو این ۱۰۰روز یک دونه نقطه ضعف هم نداشته
دارا بودن انصاف یکی از شرایط امام جماعت بودن هست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین