کد خبر: ۷۳۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۲

پاسخ وزارت کشور و توضیح آفتاب درباره یک خبر

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: در پی درج خبری با عنوان "پاداش 300 هزار تومانی افشار به خبرنگاران خودی" روابط عمومی وزارت کشور جوابیه‌ای را برای آفتاب ارسال کرده‌است. 

متن کامل این جوابیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
مدیریت محترم سایت خبری آفتاب
با سلام و احترام

«پیرو درج خبری تحت عنوان «پاداش 300 هزار تومانی افشار به خبرنگاران خودی» در آن سایت مورخ 31/1/87، به اطلاع می‌رساند پاداش مذکور که به رغم ادعای مطروحه در خبر با مبالغ متفاوت و حداکثر سه میلیون ریال به منظور تقدیر از تلاش خبرنگاران در امر اطلاع‌رسانی انتخابات اعطا شد، به تمامی خبرنگاران وتیم خبری فعال و حاضر در ایام انتخابات تعلق گرفت و ادعای گزینشی بودن تخصیص آن تکذیب می‌گردد.

ضمناً بر خلاف تاکید خبر مبنی بر عدم پذیرش مبلغ مذکور از سوی برخی از خبرنگاران محترم به اطلاع می‌رساند تا کنون هیچ خبرنگاری از پذیرش آن خودداری نکرده‌است.

به نظر می‌رسد صحت خبر و خبررسانی بدون غرض از اولویت‌ها و وظایف سایت‌های خبری بوده که متاسفانه نمونه‌ای از این دست خلاف آن را اثبات می‌کند. 

بدیهی است استفاده از خبرنگاران با پشتوانه علمی که سلامت کاری را مدنظر دارند علاوه بر اینکه اعتماد مخاطبین را جلب می‌کند به ارتقای سطح منبع اطلاع‌رسانی نیز می‌افزاید».
 
علیهذا شایسته است نسبت به درج جوابیه و توضیح لازم دستور فرمایید.

مجید ملکان - مدیر کل روابط عمومی
رونوشت: 
- جناب آقای کریمی، مدیر کل محترم حقوقی، جهت اطلاع و پیگرد قانونی و حقوقی

توضیح آفتاب: با توجه به پاسخ مسئول محترم روابط عمومی وزارت کشور، به نظر می‌رسد، سوء تفاهم ایجاد شده، به دلیل عدم اطلاع ایشان از کل ماجرا باشد.

لازم به ذکر است، اکثریت خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات وزارت کشور را خبرنگاران رسانه‌ها و خبرگزاری‌های دولتی و یا نزدیک به دولت تشکیل می‌دادند، که همگی از این پاداش بهره‌مند شده‌اند.

این در حالی است که خبرنگاران سه روزنامه اصلاح طلب و خبرنگاران آفتاب و خبرگزاری موج نیز در همان زمان، در ستاد انتخابات کشور، به امر خبررسانی این رویداد ملی مشغول بوده‌‌اند که از این میان، فقط به خبرنگار روزنامه اعتماد ملی پیشنهاد پاداش شده‌است، که این خبرنگار نیز از پذیرش آن خودداری کرده‌است.

آنچه در این میان اهمیت دارد، نه پاداش مذکور، که عدم رعایت عدالت، در اختصاص پاداش فوق است.

گفتنی است، مجید ملکان، مدیر روابط عمومی وزارت کشور، روز گذشته، در تماس با خبرنگار سیاسی آفتاب، خواهان حذف خبر فوق از خروجی آفتاب شده‌بود.

آفتاب، ضمن استقبال از اقدام وزارت کشور در اعطای پاداش به خبرنگاران و فعالان عرصه خبر که در دوره حساس انتخابات به امر خبر رسانی این رویداد ملی مشغول بوده‌اند، به عزیزان وزارت کشور یادآوری می‌کند که آفتاب یکی از مراجع مورد اعتماد، در بین سایتها و خبرگزاریهای داخلی محسوب می‌شود؛ نگاهی به جایگاه این رسانه در بین سایر خبرگزاری‌های داخلی، به خوبی گویای این واقعیت است.

آفتاب، "صحت خبر و خبررسانی بدون غرض" را  از اولویت‌ها و وظایف خود دانسته و مسئولان وزارت کشور می‌خواهد در برخورد با خبرنگاران و خبرگزاری‌های مختلف، اصل بی‌طرفی و عدالت را بیش از گذشته رعایت کنند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۱
0
0
با سلام
به نظر می رسد مخاطب قسمت آخر نامه با قید رونوشت سایت آفتاب نیست. و اینکار ازیک مسئول روابط عمومی که شغلی حساس و ظریف است بعید می باشد.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۲
0
0
دوستان عزيز خبرگزاري وزين آفتابَ؛بنده به عنوان يك فعال سياسي اصولگرا از شما به خاطر برخورد غير منطقي و دور از آداب رسانه اي مدير روابط عمومي وزارت كشور عذر خواهي مي كنم.
آقاي ملكان بهتر است به جاي تهديد و برخورد با خبرنگاران و خبرگزاري هاي مستقل به انجام صحيح وظايف خود بپردازند و توضيح دهند كه اخبار و نتايج انتخابات چگونه زودتر از اعلام رسمي در اختيار خبرگزاري فارس قرار مي گرفت؟!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۲
0
0
با سلام خدمت كاركنان زحمت كش آفتاب
من خبر پاداش سردار افشار را خواندم و جوابيه وزارت كشور را ديديم. به نظر مي‌رسد كه آقای ملكان فردي تازه كار و بي تجربه است كه در ميان خبرنگاران تبعيض قائل شده است زيرا اين كارها در آينده به او ضربه سنگيني خواهد زد و ملكان با اين كارش زمان پايان كارش در وزارت كشور را نزديكتر كرد . مطمئن باشيد كه وزارت كشور با وجود اين مديران به مشكل خواهدخورد.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۲
0
0
به نظر مي آيد سايت آفتاب مانند صدا و سيما عمل ميكند مه فقط نطرات به نفع خودش را منعكس ميكند.بهتر نيست بجاي اينكه دنبال پاداش و دست مردم و دولت باشيد به فكر خبرنگاران خودتان باشيد؟ فكر ميكنيد خبرنگاران شما مانند خبرنگاران ديگر از حقوق و مزايا برخوردارند؟ هروقت شما بين خبرنگاران خودتان و ديگر خبرنگاران تفاوت قايل نشديد آنوقت ميتوانيد ادعاي حق خوري بكنيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین