کد خبر: ۷۳۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴

افتتاحیه مسابقات قهرمانی جهان کاراته و تکواندوی ناشنوایان

مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی جهان کاراته و تکواندو ناشنوایان در دو بخش زنان و مردان امروز شنبه ۲۹ آبان در خانه تکواندوی تهران برگزار شد.
افتتاحیه مسابقات قهرمانی جهان کاراته و تکواندوی ناشنوایان
آفتاب‌‌نیوز :

در مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی جهان تکواندو و کاراته ناشنوایان مهدی علی نژاد معاون‌ ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانانه، مهران تیشه‌گران رئیس فدراسیون ورزشهای ناشنوایان، محمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو، علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال، حسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته، پرگر رییس کنفدراسیون آسیایی ورزش های ناشنوایان و جمعی از پیشکسوتان ورزش ناشنوایان نیز حضور داشتند.

در این مسابقات که برای نخستین بار به میزبانی ایران برگزار می شود، ۱۴ تیم خارجی در تکواندو و ۸ تیم خارجی در کاراته حضور دارند.

مسابقات قهرمانی جهان کاراته و تکواندو ناشنوایان از فردا یکشنبه ۳۰ آبان با رقابت ۴۰۰ ورزشکار در خانه تکواندو و سالن هندبال آغاز می شود و تا سوم آذر ادامه خواهد داشت‌.

مهران تیشه گران رییس فدراسیون ناشنوایان درباره میزبانی این مسابقات، گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و وضعیت بیماری کرونا این توان را در خود دیدیم که بعد از میزبانی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک که خردادماه در کیش برگزار شد، با موافقت فدراسیون جهانی ناشنوایان برای نخستین بار میزبان مسابقات قهرمانی جهان تکواندو و کاراته در دو بخش زنان و مردان باشیم.

وی با اشاره به حضور ۱۴ تیم خارجی در رشته تکواندو و ۸ تیم خارجی در کاراته زنان و مردان، افزود: با توجه به بیماری کرونا انتظار استقبال این تعداد تیم از کشورهای مختلف را نداشتیم.

تیشه گران در پایان افزود: امیدوارم در پایان رقابتهای قهرمانی جهان به نتایج مطلوبی در هر دو رشته تکواندو و کاراته دست پیدا کنیم و سربلند از مسابقات بین المللی بیرون بیاییم.

ممنوعیت استفاده ورزشکاران از سمعک و کاشت حلزون در قهرمانی جهان تکواندو و کاراته ناشنوایان

رییس انجمن تکواندو ناشنوایان از ممنوعیت استفاده از سمعک و کاشت حلزون برای ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جهان تکواندو و کاراته ناشنوایان خبر داد.

غلامرضا عزیزی اظهار کرد: برای آماده سازی تیم بیش از ۳ ماه اردوی منظم با شرایط بسیار ایده آل برگزار کردیم که امیدوارم جام قهرمانی را در این دوره از مسابقات به نام ایران ثبت کنیم.

عزیزی همچنین با اشاره به ممنوعیت استفاده از سمعک و کاشت حلزون توسط ورزشکاران شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جهان تکواندو، تصریح کرد: کلیه مربیان و ورزشکاران حاضر در مسابقات قهرمانی جهان باید با حرکات اشاره با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و استفاده از هر گونه سمعک و کاشت حلزون در جریان رقابتها غیرقانونی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین