کد خبر: ۷۳۸۶۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
بسیاری از درگیری‌های ایران و آمریکا در خلیج فارس منتشر نشده است

سردار تنگسیری: ۹ شهید در نبردهای مستقیم با آمریکایی‌ها تقدیم نظام کرده‌ایم

سردار تنگسیری گفت: ما در نیروی دریایی سپاه برای دفاع از حریم کشورعزیزمان در خلیج فارس تا کنون ۹ شهید در نبردهای مستقیم با آمریکایی ها تقدیم نظام اسلامی کرده ایم. البته در درگیری هایی که با آمریکایی‌ها داشتیم ، برخی از آن‌ها بنا بر ملاحظاتی تاکنون رسانه‌ای نشده است. ما به ازای ۹ شهید تقدیمی در نبرد مستقیم با امریکایی ها ، توانستیم با لطف خدای متعال ، ۹ سیلی به یاد ماندنی به آنها بزنیم و آنها امروز به خوبی سیادت جمهوری اسلامی در عرصه دریایی متوجه شده اند.
سردار تنگسیری: ۹ شهید در نبردهای مستقیم با آمریکایی‌ها تقدیم نظام کرده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

سردار تنگسیری گفت: ما به تعداد شهدای نیروی دریایی سپاه در نبرد مستقیم با امریکا در خلیج فارس، سیلی به آمریکایی‌ها زده‌ایم، البته اخبار بسیاری از درگیری‌های ایران و آمریکا در خلیج فارس منتشر نشده است.

 سردار دریادار پاسدار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شرکت در هفتمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، گفت: اهمیت خلیج فارس را جوانان باید بدانند و اینکه کشورمان دارای منابع و ظرفیت‌های مهم در خلیج فارس است و از اهمیت جغرافیایی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

وی ادامه داد: البته همین اهمیت‌ها موجب شده تا آمریکایی‌ها چشم طمع به منابع عظیم این منطقه داشته باشند و با تحمل هزینه‌های گزاف و سختی‌های فراوان به خلیج همیشه فارس بیایند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه از بدو تاسیس دوشادوش همرزمان غیور نیروی دریایی ارتش توانسته اند به خوبی از منابع و منافع جمهوری اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان حفاظت نمایند.

سردار تنگسیری افزود: ما در نیروی دریایی سپاه برای دفاع از حریم کشورعزیزمان در خلیج فارس تا کنون ۹ شهید در نبرد‌های مستقیم با آمریکایی‌ها تقدیم نظام اسلامی کرده ایم. البته در درگیری‌هایی که با آمریکایی‌ها داشتیم، برخی از آن‌ها بنا بر ملاحظاتی تاکنون رسانه‌ای نشده است. ما به ازای ۹ شهید تقدیمی در نبرد مستقیم با امریکایی‌ها، توانستیم با لطف خدای متعال، ۹ سیلی به یاد ماندنی به آن‌ها بزنیم و آن‌ها امروز به خوبی سیادت جمهوری اسلامی در عرصه دریایی متوجه شده اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنوب کشورمان در خلیج فارس و دریای عمان بیشترین سواحل را دارد، افزود: بعلت جانفشانی شهدای والامقام و مجاهدت رزمندگان ادامه دهنده راه شهدا، دیگر هیچ کس نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر دهد؛ امروز تمام شناور‌ها هنگام ورود به خلیج فارس در تنگه هرمز با «إعمال کنترل باند دریایی» مورد کنترل ورود و خروج قرار می‌گیرند و اولین جزیره در ورودی تنگه هرمز، جزیره لارک است و وقتی به عمق خلیج فارس وارد می‌شویم، سه جزیره استراتژیک بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را داریم به نحوی که وقتی هر شناوری وارد خلیج فارس می‌شود، باید از مقابل این جزایر کشورمان عبور کند؛ البته هیچ‌کدام از شناور‌های کشور امریکای متجاوز و همپیمانان پوشالی آن، از منطقه یادشده عبور نمی‌کنند و آن‌ها به محض ورود، از آبراه‌های بین‌المللی عبور می‌کنند و وارد آب‌های ما نمی‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس وقتی عراق با آن همه تجهیزات و کمک‌هایی که به آن می‌شد در مقابل ایران مستأصل شد، آمریکایی‌ها بصورت مستقیم به‌منظور حمایت از ارتش صدام، از سال ۱۳۶۶ وارد درگیری مستقیم با ایران در خلیج فارس شدند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، هواپیمای عراقی با ناو آمریکایی «استارک» ارتباط داشت و به وسیله این شناور چک می‌کرد که آیا فضای منطقه «کلیر» است، یا شناوری از ایران در منطقه وجود دارد یا خیر؛ اما با این حال، هواپیمای عراقی اشتباهی این ناو را مورد اصابت قرار داد و طی آن ۱۱ نفر از پرسنل این ناو کشته شدند.

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه در دفاع مقدس از موشک‌های قدیمی چینی «اچ وای تو» استفاده می‌کرد و با استفاده از این موشک‌ها که عراقی‌ها هم از آن داشتند، اولین سیلی ایران به نفتکش «سانگاری» آمریکا زده شد و پس از آن حمله به شناور‌های «سی اور سی تی» و «بریجتون» و ناو «ساموئل»، انهدام یک بالگرد توسط گروه شهید مهدوی و بالگردی دیگر در حوالی جزیره بوموسی، اسارت چهار نفر از تفنگداران آمریکایی با ۲ نفر خدمه کویتی و مورد آخر، توقیف نفتکش در ماه جاری سیلی‌های دیگری بود که توسط ایران به آمریکا زده شد و در خصوص این نفتکش، آمریکایی‌ها علی‌رغم تلاشی که داشتند، نتوانستند موفق شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
3
26
یکم رحم کنید. به سیاستمدار هاشون رحم نمی کنید به مردم عادیشون رحم کنید که تورم داره کمرشون رو میشکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
3
24
نه بابا !!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین