کد خبر: ۷۳۸۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

ارتباط تنگاتنگ آلودگی هوا و سردرد

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: افزایش شاخص آلودگی هوا با افزایش فرکانس، شدت و طول حمله سردردهای میگرن همراه است.
ارتباط تنگاتنگ آلودگی هوا و سردرد
آفتاب‌‌نیوز :

نوشین یمانی در رابطه با درد ناشی از آلودگی هوا، اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از مشکلاتی است که به ویژه در کلان‌شهرها با آن مواجه هستیم و می‌تواند مسبب یا تشدیدکننده بسیاری از بیماری‌ها مانند مشکلات قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و مغز و اعصاب از جمله سردرد باشد.

وی در رابطه با ارتباط آلودگی هوا و سردردهای میگرنی، افزود: افزایش شاخص آلودگی هوا با افزایش فرکانس، شدت و طول حمله سردردهای میگرن و تنشی و مراجعات بیماران با شکایت سردرد به درمانگاه‌ها و اورژانس‌ها همراه است.

این مسئول در رابطه با افرادی که بیشتر دچار سردرد ناشی از آلودگی هوا می‌شود، تصریح کرد: افزایش بروز سردرد به دنبال آلودگی هوا در خانم‌ها، سنین بالاتر از ۴۰ سال، افراد با سابقه میگرن و در روزهای سرد سال بیشتر است.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد با بیان اینکه آلاینده‌هایی که افزایش شاخص آن‌ها بیشتر با بروز بیشتر سردرد همراه بوده، اُزن و دی‌اکسید نیتروژن هستند، گفت: ذرات آلوده کننده هوا می‌تواند باعث تحریک پایانه‌های عصبی در سیستم تریژمینال مغز و آزاد شدن نوروترانسمیترهای درد و ایجاد سردرد شود.

یمانی در رابطه با علت سردردهای ناشی از آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: استنشاق هوای آلوده با اکسیژن کم باعث اختلال در خون‌رسانی ماهیچه‌های سر، صورت، گردن و ایجاد گرفتگی عضلات سر و صورت و نیز گردن شده و می‌تواند سردردهای تنشی یا میگرن را برانگیزاند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین