کد خبر: ۷۳۹۰۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

۱۲ وزیر سودانی استعفا کردند

دوازده نفر از وزاری ائتلاف گروه‌های غیرنظامی موسوم به «نیروهای آزادی و تغییر» سودان امروز استعفانامه خود را تقدیم نخست‌وزیر سودان کرده‌اند.
۱۲ وزیر سودانی استعفا کردند
آفتاب‌‌نیوز :

دوازده نفر از وزاری ائتلاف گروه‌های غیرنظامی موسوم به «نیروهای آزادی و تغییر» سودان از جمله «مریم صادق المهدی» وزیر خارجه این کشور، از سمت خود استعفا کردند.

وزارت اطلاع‌رسانی سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه این وزرا امروز (دوشنبه) استعفای مکتوب خود را تقدیم «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر کردند.

در این بیانیه به دلایل استعفای این ۱۲ وزیر هیچ اشاره‌ای نشده است؛ اما این استعفای دسته‌جمعی یک روز پس از امضای توافقنامه‌های سیاسی میان عبدالله حمدوک نخست وزیر و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و رئیس شورای انتقالی سودان صورت گرفت.

دیروز البرهان و حمدوک با وجود مخالفت برخی از احزاب از جمله «اتحادیه مشاغل سودان» و حزب «الامه»، توافقنامه سیاسی امضا کردند.

دو طرف توافقنامه‌ای ۱۴ بندی امضا کردند که یکی از بندها مربوط به بازگشت حمدوک به پست خود است. این توافقنامه سیاسی همچنین شامل آزادی تمام زندانیان سیاسی و تلاش برای ایجاد ارتش منسجم سودان است.

«اتحادیه مشاغل سودان» یکشنبه شب با صدور بیانیه‌ای، مخالفت خود را توافقنامه سیاسی بین نخست وزیر بازداشت شده و عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش اعلام کرد و آن را نوعی «خیانت» و «تلاش برای مشروعیت‌بخشی و قانونی کردن کودتا» خواند.

در این بیانیه که در صفحه فیس‌بوک اتحادیه منتشر شده، آمده است: «توافق خیانت امضا شده بین حمدوک و البرهان غیر قابل قبول است و تنها تلاشی بیهوده برای مشروعیت بخشی به کودتای اخیر و قدرت شورای نظامی و خودکشی سیاسی حمدوک است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین