کد خبر: ۷۳۹۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

هشدار؛ این هفت غذا را نباید دوباره گرم کرد!

برخی غذاها را نباید دوباره گرم کرد. برخی شام دیشب را برای نهار فردا گرم می‌کنند غافل از اینکه این غذای مانده می‌تواند ما را مریض کند
هشدار؛ این هفت غذا را نباید دوباره گرم کرد!
آفتاب‌‌نیوز :

شام دیشب اگر اضافه آمده باشد برای نهار فردا گرم می‌کنیم و می‌خوریم غافل از اینکه غذا‌های مانده ما را مریض می‌کنند.

به گزارش د هلثی، متاسفانه وقتی باقیمانده‌ی وعده‌ی پیش را گرم می‌کنیم از کیفیت، طعم و ارزش غذایی اولیه برخوردار نیست. همچنین ممکن است ما را بیمار کند. در واقع برخی از پزشکان معتقد هستند که با خوردن غذا‌های مانده به مرور زمان در پوست ما میخچه به وجود می‌آید. فقط این بیماری پوستی، ضرر غذا‌های مانده بر بدن ما نیست. برخی از غذا‌های مانده، ما را مسموم می‌کنند و فشاری سنگین بر دوش کبد ما می‌گذارند. در ادامه شما را با اطلاعاتی درباره‌ی مانده‌ی غذا‌هایی که نباید بخوریم همراهی می‌کند.

۱. چغندر

ما چغندر را به عنوان مواد غذایی با ارزش می‌شناسیم که غنی از آنتی اکسیدان و آهن است. اما اگر وقتی کاملا سرد نشده است آن را دوباره گرم کنیم، نیترات موجود در چغندر به نیتریت تبدیل می‌شود که سمی است.

۲. نیم‌رو

به علت وجود باکتری سالمونلا در تخم‌مرغ نباید آن را دوبار گرم کنیم؛ زیرا ممکن است موجب مسموم شدن ما شود. در واقع نیم‌رو تنها بار اول تازه و خوشمزه است بنابراین نگذارید مدت زیادی از پخت تا سرو بگذرد و بیش از یک بار به تخم‌مرغ حرارت ندهید.

۳. سیب‌زمینی

پوره‌ی سیب زمینی را بعد از سرد شدن دوباره گرم نکنید؛ زیرا وقتی این غذا سرد شود موجب وجود باکتریی به نام کلوستریدیوم بتولیسم می‌شود که دلیل ایجاد بیماری بوتولیسم است.

۴. اسفناج

اسفناج غذایی، پر خاصیت است که با یکبار حرارت دیدن بخشی از خواص خود را از دست می‌دهد و در گرم شدن بعدی دیگر نه تنها خاصیتی ندارد؛ بلکه موجب ایجاد سم نیز می‌کند. اسفناج را بهتر است کمی سرخ کرده و کمتر از ۶ ماه در فریزر نگه‌دارید.

۵. برنج

اگر برنج از وعده‌ی غذایی‌تان اضافه آمد آن را در دمای اتاق نگه‌ندارید و سریعا به یخچال منتقل کنید. اگر برنج در دمای اتاق بماند موجب رشد باکتریی به نام باکیلوس سروس می‌شود که برای بدن مضر است.

۶. مرغ

مرغ نیز مانند تخم‌مرغ شامل سالمونلا است که گذشت زمان پس از پخت، تولید شمار بسیاری باکتری می‌کند که خوردن آن خطرناک است.

۷. غذا‌ها دریایی

مانده‌ی غذا‌های دریایی را دیگر نخورید. باکتری‌ها در هوای گرم بیشتر رشد می‌کنند و هر چه بیشتر در هوای اتاق بمانند تعدادشان بیشتر می‌شود و با گرم شدن از بین نمی‌روند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین