کد خبر: ۷۳۹۳۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲
مردم را با عمل امیدوار کنید نه با حرف| «جامعه گرسنه» با برنامه طنز شاداب نمی شود

آیت‌الله جوادی‌آملی: با وجود این همه منابع، مردم را کمیته امدادی اداره کردن ننگ است!

آیت الله جوادی آملی گفتند: باید مردم را با عمل، امیدوار کنید نه با حرف، حرف بی عمل نتیجه ای جز ناامیدی جامعه در پی ندارد، هرگز بدون تفکر، کاری را شروع نکنید و همواره خود را امانت دار مردم بدانید. این مملکت به لطف الهی همه چیز دارد، با وجود این همه منابع و سرمایه های مادی و معنوی فراوانی که در این کشور وجود دارد، مردم را کمیته امدادی اداره کردن ننگ است!
آیت‌الله جوادی‌آملی: با وجود این همه منابع، مردم را کمیته امدادی اداره کردن ننگ است!
آفتاب‌‌نیوز :

مرجع تقلید شیعیان در دیدار پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به ایثارگری و خون های پاک شهدا برای حفظ اسلام و کشور بیان داشتند: شهدا زنده‌اند و از خدا روزی دریافت می‌کنند و با خدا گفتگو دارند، همان‌طور که ما با خدا حرف می‌زنیم، در سوره مبارکه «آل‌عمران» دارد که شهدا به خداوند عرضه می دارند ﴿یسْتَبْشِرُونَ﴾؛ یعنی مرتّب از خدا سؤال می‌کنند مژده بدهید، شیعیان ما در کجا هستند؟ در چه راهی هستند؟ تا کجا هستند؟ ﴿وَ یسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِم﴾ اینها که راهی راه ما هستند، الآن کجایند؟ کمک هم می‌خواهند؟ ﴿الَّذِینَ لَمْ یلْحَقُوا﴾؛ یعنی کسانی که راه افتاده اند اما هنوز نرسیدند. ما هم در تعبیرات فارسی چنین تعبیری داریم می‌گوییم اینها هنوز نرسیدند؛ یعنی در بین راه هستند. شهدا به خدای سبحان می‌گویند به آنهایی که در راه هستند کمک کن که رسیدن آنها تسریع بشود، موانعشان برطرف شود، زودتر به مقصد برسند، آنها می‌خواهند عالم بشوند، کامل بشوند، فاضل بشوند، سعادتمند بشوند، زودتر به مقصد برسند: ﴿وَ یسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِم﴾؛ یعنی مرتّب می‌گویند خدایا مژده بده! اینها کجا هستند؟ چقدر مانده به ما برسند؟ این مطلب در واقع، یعنی وظیفه ما این است که در راه شهدا باشیم و آنها از ما چنین انتظار و طلبی دارند.

ایشان خاطرنشان کردند: این مملکت به لطف الهی همه چیز دارد، با وجود این همه منابع و سرمایه های مادی و معنوی فراوانی که در این کشور وجود دارد، مردم را کمیته امدادی اداره کردن ننگ است!

آیت الله جوادی آملی همچنین با اشاره به رسالت های فرهنگی و اجتماعی سازمان صدا و سیما، خواستار توجه هر چه بیشتر برنامه های این سازمان به انعکاس مشکلات مردم و دغدغه های آنان به ویژه در بخش معیشت و اقتصاد شدند.

ایشان ابراز داشتند: فرهنگِ دین به ما می گوید همین زنجیری که در روز عاشورای حسینی(ع) وسیله عزاداری است باید از روز یازدهم وسیله بستن دست دزدان و متخلفان باشد. این چنین فرهنگی باید به وسیله صدا و سیما اشاعه یابد.

مرجع تقلید شیعیان تاکید داشتند: نباید انتظار داشت با چند برنامه طنز، جامعه شاداب و بانشاط شود، باید بدانیم جامعه گرسنه با برنامه طنز شاداب نمی شود، گرچه وجود این برنامه ها مانعی ندارد لکن اگر مشکلات اساسی مردم برطرف شود قطعا امید و نشاط به جامعه باز خواهد گشت.

ایشان خاطرنشان کردند: باید مردم را با عمل، امیدوار کنید نه با حرف، حرف بی عمل نتیجه ای جز ناامیدی جامعه در پی ندارد، هرگز بدون تفکر، کاری را شروع نکنید و همواره خود را امانت دار مردم بدانید.

در ابتدای این دیدار پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در سخنانی به بیان کلیاتی از برنامه ها و رویکردهای جدید سازمان صدا و سیما پرداخت.

 

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
7
18
درود بر این مرجع روشن ضمیر و با بصیرت که نشان داده همواره حق و مردم را در نظر گرفته و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
3
18
شش سال پیش که تورم کالا در حدود ده درصد بود مهران مدیری در برنامه طنز انتقادی, از طرف مردم ... ولی حالا خبری ازش نیست.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
5
14
سلام و درود بر مرد حقگو
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
3
21
عالی
ولی چرا اینقدر
دیر...
وخیلی، چیزهای،دیگه،هم
هست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین