کد خبر: ۷۳۹۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
در جمع مردم استان زنجان مطرح شد

اظهارات احمدی‌نژاد درباره اعتراضات اصفهان و آبان ۹۸؛ مردم را به جان هم نیندازید!

محمود احمدی نژاد گفت: یک خواهش دارم؛ مردم را به جان هم نیندازید. مردم بیچاره چه گناهی کرده اند که اسیر یک عده مدیران و مقامات شده اند؟! ملت ایران گناه کردند که پای یک عده ایستادند؟ امیدواریم توجه کنند. هیچکس حق ندارد در جهت تفرقه و به جان هم انداختن مردم و مقابل هم قرار دادن مردم کاری انجام بدهد. این بزرگترین گناه است.
اظهارات احمدی‌نژاد درباره اعتراضات اصفهان و آبان ۹۸؛ مردم را به جان هم نیندازید!
آفتاب‌‌نیوز :

متن کامل سخنان احمدی نژاد در جمع مردم استان زنجان به نقل از سایت دولت بهار به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

خیلی خوش آمدید، بزرگواری فرمودید. خدای بزرگ را سپاسگزارم که توفیق حضور در جمع شما و زیارت چهره‌های شما را عنایت فرمود.

امروز عزیزانی از استان زنجان، بزرگواری کردند و اکنون در خدمتشان هستیم. من دو سه نکته را خدمت شما عرض می‌کنم.

شیطان دنبال تحقیر انسان هاست. یکی از راه‌های تحقیر انسان ها، به جان هم انداختن مردم است. با موضوعات ساختگی، با توهمات و با طراحی‌های ناجوانمردانه مردم را به جان هم می‌اندازد و مقابل هم قرار می‌دهد. اینهمه جنگ در طول تاریخ اتفاق افتاده است. یک زمان جنگ‌ها دفاعی است، دفاع واجب، لازم و ارزشمند است. اما آن کسیکه برای توسعه طلبی، قدرت طلبی و چپاول، جنگ راه می‌اندازد، آن کسیکه می‌خواهد برتری خودش را اثبات کند، آن کسیکه جنگ راه می‌اندازد تا اسلحه بفروشد، آن کسیکه جنگ راه می‌اندازد تا سرزمین‌ها را به دایره سلطه خودش اضافه کند، منشا این‌ها شیطان است. می‌خواهد مردم را به جان هم بیندازد. اگر مردم به جان هم بیفتند، جز کشتار، ظلم، فساد و تحقیر انسانیت، نتیجه دیگری در بر ندارد.

شیطان الان در دنیا چه می‌کند؟ اصلا فرهنگی که دارند در دنیا القاء می‌کنند و نظام سرمایه داری موجود در عالم، مبتنی بر تقابل انسان‌ها با هم است. می‌گویند اگر می‌خواهی برخوردار باشی، باید کاری کنی که یک عده فقیر باشند. اگر می‌خواهی در امنیت باشی، باید امنیت یک عده را از بین ببری. اگر می‌خواهی باشی، دیگران نباید باشند. تنازع برای بقا! یعنی نابود کن تا باشی! له کن تا باشی! تحقیر کن تا عزیز باشی! فقر را گسترش بده تا برخوردار باشی! این‌ها همه کار شیطان است.

در طول قرن ها، در کشور خود ما هم تلاش شده به بهانه‌های مختلف حتی با عناوین مقدس، مردم را مقابل هم قرار بدهند. عناوینی که ذات آن‌ها برای وحدت آفرینی است. آن را می‌گذارند و برای اختلاف آن را بهانه می‌کنند.

چند تا دین داریم؟ کلا خدا یک دین بیشتر نفرستاده است منتهی بتدریج فرستاده است. چقدر در دنیا به نام دین و مذهب اختلاف ایجاد کردند؟ آقا درست است، دین ما یکی است، اما مذهب ما فرق می‌کند! ببینید شیطان چگونه بزک می‌کند! در طول ۸۰۰-۷۰۰ سال چقدر در ایران کشتار کردند! یک نفر از شمال شرق ایران حرکت کرد و همین طور در کل ایران کشتار به راه انداخت. چقدر از سر‌ها مناره ساخت! فقط به این دلیل که می‌گفت مذهب ما با شما فرق می‌کند، مذهب ایرانی‌ها انحرافی است!

دین آمده که بگوید همه انسان هستید، با هم و در کنار هم باشید، به یکدیگر محبت کنید، با عدالت رفتار کنید، انصاف داشته باشید، به هم احترام بگذارید و همدیگر را تحویل بگیرید.

شیطان تلاش می‌کند به نام آزادی و عدالت، به نام نژاد، زبان، جغرافیا و این تقسیم بندی‌هایی که امروز ایجاد شده، اختلاف درست کند. الان این ۲۱۶-۲۱۵ کشور از کجا آمده اند؟ از آسمان آمده اند؟ یعنی خدا ۲۱۶ ملت درست کرده و گفته شما اینجا، شما هم آنجا، تکان هم نخورید؟! تو با آن یکی فرق می‌کنی، اگر پایش را این طرف گذاشت، او را بزن؟! به آن یکی هم گفته پایش را گذاشت این طرف، او را بزن؟! هر کدام برای خودشان یک قانونی وضع کرده اند و ملت‌ها را به استثمار و زنجیر کشیده اند و تحقیر کرده اند!

شما اگر بخواهید به کشور همسایه سفر کنید، باید از ۱۶ کانال اجازه بگیرید! از آن طرف هم کسی بخواهد به کشور شما بیاید به همین شکل است! خیلی مواقع هم اصلا اجازه نمی‌دهند. چرا اجازه نمی‌دهید؟ ما همه انسان هستیم، دنیا هم برای همه است. این‌ها همه اش شیطانی است.

بنظرم امروز باید در دنیا کلاس‌های شیطان شناسی برگزار شود. خدا تنها به یک موجود گفته " انه لکم عدو مبین ". دشمن زیاد داریم، ولی همه آن‌ها تابعین شیطان هستند. آنکه خدا اکیدا دستور داده که " الم اعهد الیکم یا بنی آدم ان لاتعبدوا الشیطان " من از شما عهد نگرفتم که شیطان را پیروی نکنید؟ " انه لکم عدو مبین" شیطان دشمن آشکار است، ولی شیطان کاری کرده که اصلا او را نمی‌بینیم، حواسمان نیست.

این روز‌ها در اصفهان موضوع آب پیش آمده است. می‌خواهند مردم را مقابل هم قرار بدهند. این استان مقابل آن استان، آن استان مقابل این استان! این شهر مقابل آن شهر! یک سرزمین است، همه چیز آن هم متعلق به همه است، عادلانه و دوستانه استفاده می‌کنیم. البته نوع جا‌هایی که این اتفاقات می‌افتد، از جمله در کشور ما، مشکل مدیریتی هست. آب کم است، ولی هست، مدیریت مصرف و توزیع آن نامناسب است. خوب مدیریت نمی‌کنند و بعد مردم را به جان هم می‌اندازند. این استان علیه آن استان، آن استان علیه این استان! اگر اینگونه باشد، اصلا می‌شود زندگی کرد؟! فردا از استان پایین‌تر می‌رود و می‌شود این شهر علیه آن شهر، این روستان علیه آن روستا. بالاخره هر بخشی از کشور یک امکاناتی دارد، همه با هم استفاده می‌کنیم.

برخی افراد هم متوجه نیستند که به این مسائل می‌دمند، فردا نتیجه اش چه می‌شود؟! آن موقع تک تک مردم باید جدا زندگی کنند! هر کس باید یک دایره‌ای دور خود بکشد و تنهایی زندگی کند. خدا برای هر سرزمینی یک امکانات زیستی از جمله آب را قرار داده است منتهی متناسب با اقلیم آنجا باید از آن امکانات استفاده کنیم، درست استفاده کنیم، درست مدیریت کنیم.

درست مدیریت نمی‌شود، همان‌ها یا برخی دیگر وارد می‌شوند و آن را اسباب تقابل بین مردم می‌کنند که من همین جا می‌خواهم خواهش کنم که همه مراقب باشند. هیچ موضوعی نباید بین ملت تفرقه ایجاد کند. هیچ موضوعی نباید منجر به تقابل بخش‌هایی از ملت شود. این کار شیطان است. هر کس پشت آن باشند و به هر اسم، ادبیات و توجیهی که باشد.

نگاه ما جهانی است. دنبال روزی هستیم که همه جهان با هم مشترکا از مواهب الهی استفاده کنند و دوست هم باشند، همه مرفه باشند، همه در امنیت باشند، همه تعاملات انسانی، تکامل بخش و تعاونی باشد. تقابلی وجود نداشته باشد. ما در کشور خودمان به طریق اولی باید دنبال این باشیم.

البته می‌دانید؛ هر موقع هر مسئله‌ای پیش می‌آید، فورا ما را وسط می‌گذارند. خب با این حرف‌ها مسئله حل می‌شود؟! مسئله را حل کنید.

یک خواهش از آن‌ها دارم؛ مردم را به جان هم نیندازید. مردم بیچاره چه گناهی کرده اند که اسیر یک عده مدیران و مقامات شده اند؟! ملت ایران گناه کردند که پای یک عده ایستادند؟ امیدواریم توجه کنند. هیچکس حق ندارد در جهت تفرقه و به جان هم انداختن مردم و مقابل هم قرار دادن مردم کاری انجام بدهد. این بزرگترین گناه است.

باز شیطان را در آبان ماه سال ۹۸ و در موضوع بنزین ببینید! چه شد؟! چه اتفاقی افتاد؟! یک مسئولی از دهانش بیرون رفت که ۲۳۲ نفر کشته شدند. البته برخی تا ۱۵۰۰ نفر هم گفتند. من می‌گویم یک نفر. آیا یک نفر کم است؟ اگر یک انسان را به ناحق بکشی، مثل این است که تمام انسان‌ها را کشته باشی.

ماجرا چه بود؟ یک روز در مجمع تشخیص، داشتیم بیرون می‌رفتیم که دبیر شورای امنیت ملی گفت آقای احمدی نژاد با شما کار دارم. گفتم بفرمایید. گفت شما راجع به کارت سوخت و هدفمندی چکار کردید؟ گفتم منظور شما چیست؟ گفت می‌خواهم بدانم چگونه آن را اجراء کردید؟ گفتم اگر وقت داری، بنشین ۵ ساعت برایت توضیح بدهم. گفت نه، چقدر وقت گذاشتید؟ گفتم خود من به تنهایی و به عنوان رئیس جمهور ۱۲۰۰ ساعت مستقیم وقت گذاشتم. مطالعات و تحقیقات بیش از این‌ها وقت گذاشتیم. پرسید بقیه چقدر؟ گفتم وزرا ۲۳ هزار ساعت وقت گذاشتند. گفت چگونه؟ گفتم ما همه جزئیات را تا آنجایی که می‌شد پیش بینی کردیم البته نمی‌گویم که نقص نداشت، ولی تا آنجا که می‌شد پیش بینی کردیم تا حدی که مثلا در یک روستایی که فقط دو خانواده زندگی می‌کردند، برنامه ریزی کردیم که چگونه به آن‌ها سوخت برسد. با چه قیمتی باید برسد که آن‌ها بتوانند زندگی کنند. یک راننده‌ای در یک جاده‌ای دارد می‌آید و ما یک دفعه اعلام می‌کنیم کارت سوخت آمده، او باید چکار کند. یا قیمت را تغییر دادیم، پول هم همراهش نیست، چکار باید بکند؟ هر صنفی که مصرف داشت، تا آنجایی که می‌شد، ما پیش بینی کردیم. کسانی هستند روزی ۲ لیتر یا نیم لیتر مصرف دارند. یکی کار جوشکاری می‌کنند و سوخت لازم دارد، یکی قایق موتوری دارد، هر کسی که مصرف دارد، سعی کردیم پیش بینی لازم را داشته باشیم. یک توضیحاتی دادم بعد گفت ببین؛ این‌ها می‌خواهند با یک اطلاعیه کار را تمام کنند! من دستش را گرفتم و گفتم واقعا؟ گفت بله. گفتم بحران می‌شود، آدم کشته می‌شود! گفت آن‌ها این کار را می‌خواهند بکنند. گفتم برو جلویش را بگیر.

تصور من این بود که با گفتن این حرف ها، ایشان خطر را منتقل می‌کند و کار متوقف می‌شود. دو هفته نشده بود که داشتیم می‌رفتیم زاهدان. صبح‌ها معمولا اخبار را می‌بینیم که چه خبر است. نماز را که خواندیم، تلویزیون را روشن کردیم و دیدیم زیرنویس می‌کند که ۱۲ شب اطلاعیه شرکت پالایش و پخش نفت و قیمت‌ها اینگونه شده است. گفتم وای! رفتیم فرودگاه و دیدیم هر کس ما را می‌بیند، می‌گوید آقای احمدی نژاد دیدید روز میلاد پیامبر خاتم (ص) چه عیدی به ما دادند؟! تا خلبان هواپیما هم همین جمله را به من گفت. گفت عجب عیدی به ما دادند، تمام زندگی ما را بهم ریختند؛ و بعد هم اتفاقاتی افتاد.

معلوم بود که اعتراض می‌شود. بیش از پیش بینی نکردن مسائل و زندگی مردم و مسائل اقتصادی، توهین به مردم ناراحت کننده بود که تا روز چهارشنبه قبل از آن برای صدمین بار آمدند و گفتند قطعا تغییر نمی‌کند، تکذیب می‌شود، این‌ها حرف ضدانقلاب است و بعد یک دفعه، نصفه شب، بدون هیچ پیش بینی و برنامه ریزی و طراحی آن را اجرا کردند! بعد از اینکه اعتراض شد، آمدند و گفتند اینقدر سهمیه به این می‌دهیم، اینقدر به آن می‌دهیم و اینگونه می‌دهیم. قبل از اجراء باید این کار‌ها را می‌کردید. کاری که قبلا تجربه شده بود. جلوی چشم شما بود. ولی یک عده مردم اصلا برایشان مهم نیستند، وقتی مردم به هم می‌ریزند، خوشحال می‌شوند.

بعدا دوباره آن بنده خدا را دیدم و گفتم شما چکار کردید؟ گفت هر چه گفتم گوش نکردند. گفتم در این ماجرا درگیری ایجاد می‌شود و کشتار می‌شود. همه جای دنیا اینگونه است. وقتی به مردم بی احترامی می‌کنید و یکباره زندگی شان را بهم می‌ریزید، مردم اعتراض می‌کنند.

حالا اعتراض شده و چند صد نفر کشته شدند. بعد هم بنیاد شهید اعلام کرد که این کشته شدگان شهید هستند. بسیار خوب، ولی چه فایده؟! حالا قبول می‌کنیم که آن‌ها شهید هستند، معنایش این است که آن‌ها شورشگر، وابسته به بیگانه، وابسته به منافقین و نوکر آمریکا نیستند، این‌ها بانک‌ها را آتش نزدند. حالا زن بوده، بچه بوده، جای دیگری کشته شده و اصلا در محل تظاهرات نبوده است، پس شهید است و ما قبول می‌کنیم.

اینجا این سوال پیش نمی‌آید پس آن‌هایی که آتش زدند چه کسانی بودند؟ آن‌هایی که وابسته به بیگانه بودند چه کسانی بودند؟ اصلا چرا در این مدت کسی پیگیری نکرد؟ شما شنیدید کسی پیگیری و عوامل را شناسایی کند؟ آن کسیکه آتش زده، شورش کرده، همه جا را بهم ریخته، این‌ها کجا هستند؟ این سوال مهمی است. کسی دنبال نمی‌کند؟ دست بیگانه بوده است؟ خب ۵ نفر را بیاورید تا معلوم شود این‌ها وابسته به بیگانه بوده اند.

به خدا اگر عدالتی بود باید در این کشور خیلی از رسیدگی‌ها انجام می‌شد. یک وزیری پیدا می‌شود و در مجلس می‌گوید ما فقط به سر‌ها نزدیم، به پا هم زدیم! ملت را تمسخر می‌کند. آیا پیگیری شد؟ اگر عدالتی بود، همان موقع نباید پای میز محاکمه کشیده می‌شد؟ تو اعتراف کردی که مردم را کشتی! کسانی را کشتی که شهید هستند، نمی‌شود هم کسیکه شهید است به بهشت برود و هم کسیکه او را کشته است به بهشت برود! این حرف را یک وزیر در هر جای دنیا می‌زد، نه تنها بلافاصله ساقط می‌شد، بلکه محاکمه و مجازات هم می‌شد. حتی اگر شما بخواهید با شورشی‌ها برخورد کنید، قانون دارد، باید آب بپاشید، گاز اشک آور بزنید! ایشان می‌گوید ما فقط به سر و سینه نزدیم، به پا هم زدیم! پشت این وزیر به کجا گرم است که اینگونه حرف می‌زند و راحت هم در خیابان راه می‌رود؟!

برخی افکارشان فاسد است. نقش باند فاسد امنیتی در حوادث آبان کم بود؟ مردم که همدیگر را نکشتند، چون مردم یک حرف داشتند، چرا باید همدیگر را بکشند؟! آن کسیکه آمده و کشته و در صحنه نیست، چه کسی است؟ معلوم است که پشتیبانی اطلاعاتی و حمایت می‌شود که الان نیست.

رئیس جمهور وقت که می‌گوید من خبر نداشتم. آن دو رئیس قوه هم می‌گویند ما نبودیم. ۲ سال گذشته، هیچکس مسئولیت تغییر قیمت بنزین را کسی بر عهده نمی‌گیرد! اگر آن وزارت نفت یا آن معاون، سرخود این کار را کرده خب او را بیاورید از او سوال کنید به چه حقی این کار را کردی؟ مگر تو اجازه داشتی؟

ما وقتی می‌خواستیم یک ریال جا به جا کنیم، مصوبه مجلس و هشتاد جا را باید می‌داشتیم حالا چگونه یک نفر می‌تواند خودش این کار را بکند؟ سران قوا می‌گویند ما نمی‌دانیم، ما نیستیم، هیچکس هم مسئولین آن را برعهده نمی‌گیرد! گیرم یک نفر اشتباه کرده، خب بیاید و اشتباهش را بپذیرد و از مردم عذرخواهی کند.

الان ۲ سال گذشته است؛ شما شنیدید که بگویند یک پرونده تشکیل شده، عوامل تیراندازی به مردم هم تحت تعقیب قرار گرفته اند؟ برای آن کسانیکه مردم را شهید کردند، پرونده تشکیل دادیم و قرار است که محاکمه شوند؟ شما چنین چیزی را شنیدید؟ ما که نشنیدیم! اگر سری باشد، دیگر من خبر ندارم! مردم را علنی در خیابان کشتند.

هیچکس هم نمی‌آید بگوید فایده این تصمیم برای کشور چه بود؟! شما یک تصمیمی گرفتید، نصف شب، بدون اطلاع مردم هم اعمال کردید، خاصیت آن برای کشور چه بود؟ کسی توضیح نمی‌دهد. چیزی به جیب مردم رفت؟ اوضاع اقتصاد درست شد؟ وضع دولت بهبود پیدا کرد؟ مصرف کاهش پیدا کرد؟ اگر کاهش پیدا کرد، به میزانی که کاهش یافت، به جیب مردم رفت؟ هیچ توضیحی وجود ندارد. چگونه است؟ آیا مردم خودشان به جان هم افتادند و یکدیگر را کشتند؟! اسلحه از کجا آوردند؟ آن‌هایی که آدم کشتند الان کجا هستند؟

ما دنبال ریشه مشکلات می‌گردیم. ریشه مشکلات را باید در این رفتار‌ها و روحیات جستجو کرد. دولتی که برای مردم هیچ ارزشی قائل نیست، می‌گوید نیمه شب می‌روم یک اطلاعیه می‌دهم و بدون اطلاع مردم زندگی شان را بهم می‌ریزم. این چه روحیه‌ای است که به خودش اجازه چنین کاری را می‌دهد؟ این مشکل بشریت است. امیدواریم روشن شود، به خودشان بیایند و اصلاح کنند. حداقل تکرار نشود. آن‌هایی که مردم را در خیابان شهید کردند، به مردم معرفی شوند، حداقل توبیخ شوند که بقیه بفهمند نباید از این کار‌ها بکنند و دست به اسلحه نبرند.

در منطق شیطان، مردم همیشه مقصر هستند. در دنیا اینگونه است. هر اتفاقی که می‌افتد به گردن مردم می‌اندازند. از آمریکا بگیر تا فیجی و بقیه نقاط، همیشه مردم مقصر هستند! مگر مردم چکار کرده اند؟! چه چیزی دست مردم است؟ چکار باید می‌کردند که نکردند؟ اینجا هم لابد مردم مقصر بودند. بالاخره دو سال گذشته و باید یک چیزی روشن شود.

اصلا از آن طرف قضیه را برای شما بگویم. شیوه اعتراض درست را پیش پای مردم قرار بدهید. مقاله می‌نویسیم، تبلیغ علیه نظام معرفی می‌شود! این بد است. ما انقلاب کردیم، ما ملت ایران هستیم. ما پرچمدار تمدن جهان بودیم و باید باشیم. یک راهی بگذارید. نمی‌گویم بروید سیستم‌ها و تصمیماتتان را درست کنید، چون تقریبا امیدی ندارم، چون اگر بنا باشد اتفاق مثبتی بیفتد، باید نشانه‌های آن دیده شود.

آن‌هایی که می‌گویند نخیر دشمن نداریم، بنظرم چشمشان را می‌بندند یا از تاریخ اطلاع ندارند. با ایران مسئله دارند، چون ایران ظرفیت‌هایی دارد که آن‌ها نگران آن هستند. دشمن درجه اول ایران، شیطان‌هایی هستند که در لباس انسان می‌خواهند دنیا را زیر سلطه خودشان بکشند. آن کسیکه تصمیم می‌گیرد بمب اتم بسازد و بریزد و مردم را بکشد، این انسان است یا شیطان؟ در لباس انسان است، ولی خودش چطور؟ آن کسیکه الان ۵۶۰۰ بمب اتم نسل پنجم با موشک‌های نقطه زن دارد، یعنی بمب‌هایی ساخته که اگر بزند، فقط انسان‌ها از بین می‌روند و بقیه چیز‌ها سالم می‌مانند تا او بیاید و غارت کند. این خود شیطان، ولی در لباس انسان است. آن کسیکه کل دنیا را ۴۰۰ سال به استعمار کشید، نسل‌ها را نابود کرد، خود شیطان است.

اما با این دشمن چه باید کرد؟ این دشمن را چگونه باید مدیریت کنیم که آسیب کمتری ببینیم و کشور حفظ شود و مسیر پیشرفتمان ادامه پیدا کند؟ باید سراغ جنگ برویم؟ یا باید مدیریت کنیم و از جنگ فاصله بگیریم؟ باید دشمن را تحریک کنیم و بعد خیال کنیم خیلی قوی هستیم؟! اداره کشور نیازمند عقلانیت و تدبیر است. نقطه برتری ما در مقابل نظام شیطانی سلطه استعماری، بسیج افکار عمومی جهان است، اراده انسان هاست والّا تکنولوژی و اسلحه که آخر خط است. آن‌ها می‌خواهند قدرت دفاعی ما را از بین ببرند تا هر کشور ضعیفی بتواند به ما آسیب بزند والّا در تقابل با آن‌ها بالاخره آن‌ها از ما جلوتر هستند.

بعضی از آن‌ها دوست دارند جنگ شود. هم بخاطر خدمت به اربابانشان که دستور می‌گیرند و هم این طرف می‌آیند توجیه می‌کنند که اگر جنگ درست شود، فضای داخل را می‌شود کنترل کرد!

باید مراقب باشیم. هیچ احدی حق ندارد بی جهت فضا را جنگی کند یا دشمن را تحریک کند. روی حق ملت با تدبیر، عقلانیت و محکم بایستیم، یک سرسوزن از حقوق ملت کسی اجازه ندارد عقب نشینی کند. کمااینکه ما در آن ۸ سال یک سرسوزن عقب نشینی نکردیم و خدا شاهد است که اگر آن تدابیر دولت ما اجراء می‌شد، بسیاری از مسائل مانند هسته‌ای بدون ذره‌ای امتیازدهی، بطور کامل حل شده بود، ولی به هر حال نشد. اما حالا از حقوق ملت ایران کامل دفاع کنید.

هیچکس حق ندارد در هیچ کجا و نه فقط در مذاکرات هسته‌ای یا هر قرارداد بین المللی دیگری، از حقوق ملت ایران سرسوزنی عقب نشینی کند. خیال کنیم باید جلوی او بایستیم و به آن یکی امتیاز بدهیم. جلوی این یکی بایستیم و به آن یکی امتیاز بدهیم! چرا باید امتیاز بدهیم؟ پس هنر مدیریت کجاست؟ هنر مدیریت این است که جوری اداره کند که ذره‌ای از حقوق ملت داده نشود، جنگ هم نشود. بله اگر زمانی شیطان خواست جنگ را تحمیل کند، همه هستیم، ولی نه اینکه خودمان برویم تحریک کنیم و بعد برویم سراغ ناو‌ها و بعد ویراژ بدهیم! کجای این هنر است؟ هنر این نیست.

تمام ظرفیت‌های کشور و ظرفیت‌های ما در جهان معطل مانده است. خیال می‌کنیم با دو تا در گوش فلانی زدن، مسائل حل می‌شود! اشتباه است. بله ما با شیطان مخالف هستیم، با سیاست‌های استعماری مخالف هستیم، با ظلم، بی عدالتی، استعمار و استکبار مخالف هستیم، ولی با منطق. ما تجربه کردیم؛ معاون رئیس جمهور بود که گفت این‌ها ما را در دنیا منزوی کردند، یک تیر هم شلیک نشد، توهین هم به کسی نشد، دعوا هم نشد. با منطق و بسیج همه ملت ها. افکار و اراده ملت ها، دل ملت‌ها با ماست. این را نباید از دست بدهیم.

متاسفانه در این چند سال، دوستی در دنیا برای ما نمانده است. یک عده خیال می‌کنند شما هر کاری نسبت به دیگران می‌خواهید بکنید اشکالی ندارد، اما آن‌ها آن‌ها حق ندارند نسبت به شما کاری انجام بدهند! کجای این رفتار، انقلابی و اسلامی و دینی است؟ اگر می‌گویم حق مرا تضییع نکن، شخصیت مرا محترم بدار، خودم هم باید این کار را بکنم. کجایش اسلامی و عدالت است؟ یکطرفه که نمی‌شود. عدالت یعنی هر چه برای دیگران می‌خواهی برای خودت هم بخواه و هر چه برای خودت می‌خواهی برای آن‌ها هم بخواه.

عرایضم را خلاصه کنم؛ ما در دنیا عزیز بودیم، الان هم باید عزیز باشیم. البته به شما بگویم شیطان از عزت ایران ناراحت می‌شود، چون ایرانی‌ها به محض آنکه فرصت پیدا کنند دنیا تغییر می‌کند. نه اینکه بروند دنیا را تصرف کنند. الان شما ببینید در مراکز اصلی دنیا ایرانی‌ها نقش آفرین هستند. دیگران نیستند، ولی ایرانی‌ها رکن هستند. بروید و ببینید.

همه باید مراقب باشیم. نقطه ایستایی، پایداری وسودمندی شیاطین، قدرت طلبان، مستکبران و استعمارگران، در ایجاد درگیری بین ملت‌ها و درون ملت هاست. اصلا فضای زیست آن‌ها در اینجاست. باید مراقبت کنیم. همه بشریت مراقبت کنند. امروز باید چهره شیطان را در جهان افشاء کنیم، هر جایی که هست، هر جایی که اذناب شیطان هست، هر جا شیاطین حضور دارند.

ملت‌ها مقابل هم، از هم جدا، رقیب هم، دستشان در جیب یکدیگر! اگر در یک معامله‌ای توانست سر ملت دیگری کلاه بگذارد، به او جایزه بدهند! این‌ها کار شیطان است. غلط کردی سر آن‌ها کلاه گذاشتی. یک جا کلاه می‌گذاری، صد جا کلاه سرمان می‌گذارند. کلاه گذاشتن غلط است، ظلم غلط است، هر کس که می‌خواهد انجام بدهد.

در داخل کشور هم رسانه ها، جریانات سیاسی، افراد و مقامات، مردم را به جان هم نیندازند. مشکل مدیریت است. در اقتصاد، فرهنگ و در موضوع آب هم مشکل ما مدیریت است و من ایمان دارم همه این مشکلات را می‌شود با کمک مردم بخوبی حل کرد، راه دارد.

دعا کنیم.

خدایا همه ملت‌ها و ملت ایران را به اوج عزت برسان!‌ای خدا همه بیماران را شفا عنایت بفرما!

همه اسیران را آزادی عنایت بفرما!

خدایا به برکت وجود امام و به برکت هدایت و مدیریت امام، تمام فقر و زشتی و کینه و حسادت و خودخواهی و تبعیض و ظلم و جنگ و حقد را از جامعه بشری ریشه کن بفرما!

خدایا ما را از یاران و فداکاران در راهش قرار بده. به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین