کد خبر: ۷۳۹۹۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲

اژه‌ای: هر ترک فعلی جرم نیست

محسنی اژه‌ای گفت: امروز فرصتی است که سه قوه دست به دست هم و در کنار همدیگر با بحث و گفتگو و رسیدن به فهم و ادراک مشترک، آسیب شناسی‌های جدی می‌کنند تا راه حل‌های مناسب و مشترکی پیدا شود و هم افزایی سه قوه منجر به خنثی کردن نقشه‌های دشمنان شود و از این طریق گرفتاری‌هایی که غرب و سایر طواغیت برای مردم ما ایجاد کرده اند، برطرف و خنثی می‌شود.
اژه‌ای: هر ترک فعلی جرم نیست
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سخنانش در نشست مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان قوه قضاییه که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: مجلس، اول، وسط و آخر است چراکه قانون وضع می‌کند، نظارت و سوال و استیضاح می‌کند.

وی گفت: مجلس می‌تواند منشاء قدرت در نظام باشد و جلوی بیگانگان بایستد و به سایر قوا برای ایستادگی در مقابل انحرافات و فشار‌های بیگانگان کمک کند.

محسنی اژه‌ای افزود: مجلس این امر را در دوران‌های مختلف ثابت کرده است و اقدام مدرس در آن زمان بی نظیر بود که مشابه آن تاکنون هم ادامه دارد و مجلس یازدهم به کمک دولت آمد و در مقابل زیاده خواهان و شیطان بزرگ و کسانی که می‌خواستند با فشار و ظلمشان مردم را تحت فشار قرار دهند، با وضع قانون، مسیر را عوض کرد و قدرت آفرید و تولید اقتدار کرد.

وی گفت: این جایگاه مجلس است و امروز دولت سیزدهم هم با همه توان و قدرت هم رئیس جمهور و هم اعضای کابینه با نهایت دلسوزی و وقت گذاشتن تلاش می‌کنند تا هم نظام ارتقاء پیدا کند و هم مشکلات و گرفتاری‌های مردم رفع شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز در قوه قضاییه هم مدیرانی هستند که تلاشی فوق العاده برای تحقق اهداف نظام و ارزش‌های الهی و جلوگیری از انحرافات در برقراری و توسعه عدالت و در برخورد با مفسدان در ساحت‌های مختلف بدون تبعیض دارند.

محسنی اژه‌ای گفت: امروز فرصتی است که سه قوه دست به دست هم و در کنار همدیگر با بحث و گفتگو و رسیدن به فهم و ادراک مشترک، آسیب شناسی‌های جدی می‌کنند تا راه حل‌های مناسب و مشترکی پیدا شود و هم افزایی سه قوه منجر به خنثی کردن نقشه‌های دشمنان شود و از این طریق گرفتاری‌هایی که غرب و سایر طواغیت برای مردم ما ایجاد کرده اند، برطرف و خنثی می‌شود.

وی افزود: قطعا مردم می‌توانند تحریم‌ها را خنثی کنند و باید سه قوه ضمن اینکه دست به دست هم می‌دهند، باید از ظرفیت‌های بزرگ مردمی هم استفاده کنند تا هم توطئه‌ها خنثی شود و هم بتوان به سمت قله و اهداف نظام حرکت کرد و شرط آن درک درست شرایط و رسیدن به اشتراک نظر است و قطعا با کمک مردم می‌توانیم حرکت کنیم.

محسنی اژه‌ای مردم را سرمایه اصلی کشور خواند و گفت: اگر سه قوه از این سرمایه استفاده کنند مشکلات و گرفتاری‌هایی که دشمنان ایجاد کرده اند یا اینکه با سوء مدیریت‌ها ایجاد شده است، برطرف خواهد شد.

لوایح قوه قضائیه خیلی دستکاری نشود

رئیس قوه قضاییه گفت: وقتی قوه قضاییه به مجلس لایحه می‌فرستد خیلی در مجلس دستکاری نشود تا سریعتر به نتیجه برسد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین اژه‌ای در نشست مشترک مجلس و قوه قضائیه به مناسبت سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از مطالبی که نمایندگان محترم فرمودند روی چشم من، اما خواهش می‌کنم برخی از مباحثی که می‌فرمایید ما اکنون در این خصوص خلاء قانونی داریم.

وی گفت: شما می‌فرمایید لایحه بدهید، انجام می‌شود، اما خواهش می‌کنم دست به دست هم بدهیم لوایحی که داده می‌شود، کاری کنیم که سریعتر نهایی و دقیق‌تر نیز انجام شود و جامع‌تر به قضایا نگاه کنیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: وقتی لوایح در مجلس آمد هر چه می‌خواهیم با هم بنشینیم و همکاری کنیم و معاونت حقوقی ما و سایر معاونت‌ها با معاونت مربوطه یا کمیسیون قضایی و یا سایر کمیسیون‌ها همکاری کند، اما وقتی آمد مجلس معطل نشود و وقتی به کمیسیون‌ها و صحن آمد با پیشنهاد‌های مختلف تغییرات فوق العاده پیدا نکند.

اژه‌ای گفت: درست است که این جزو اختیارات مجلس است، اما هر مقدار می‌خواهید ابتدا با همدیگر تشکیک مساعی کنید، اما وقتی به صحن آمد خیلی دستکاری نشود و تلاش کنید سریعتر به نتیجه برسد.

وی افزود: بعضی از مباحثی که فرمودید که از جمله آن درباره حدنگار بود که مسائل آن را کاملا قبول دارم، اما توجه داشته باشید هر سال چه مقدار بودجه برای حدنگار در نظر گرفته شده است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: برای یک سال تلاش شد و مجلس همکاری کرد که در این یک سال بخشی از بودجه این ردیف را مجلس اضافه کرد و ببینید در سال ۹۹ چه مقدار و در همین شش ماهه چه مقدار در این حوزه کار شده است.

وی گفت: فرصت نداریم که مسئول سازمان ثبت اسنا و املاک کشور بگوید در طول ۴۰ سال چقدر و در طول این مدت چند سال چقدر طرح حدنگار انجام شده است، ۷۱ میلیون کیلومتر مربع در این مدت اخیر اتفاق افتاده که بخش اعظم آن مربوط به سال‌های اخیر است و یک مقدار بودجه به آن اختصاص پیدا کرده است.

اژه‌ای ادامه داد: درباره برخی از مسائلی که اکنون در مجلس گفته می‌شود که درست هم هست، در بحث ترک فعل است که خواهش می‌کنم که توجه کنید هر ترک فعلی جرم نیست و به قانون نیاز دارد.

وی اضافه کرد: مطمئن باشید که قوه قضائیه باید دستگاهی باشد که بیش از همه به قانون احترام می‌گذارد و اگر قانون نداشته باشیم و خودمان با سلیقه خودمان و با نظر خودمان وارد شویم، این کار ممکن است مشکل ایجاد کند.

شهید مدرس زنده تاریخ است

رئیس قوه قضاییه گفت: شهید مدرس زنده تاریخ است چراکه او یک فرد باایمان، متوکل به خدا و آشنا به دین بود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه افزود: در آستانه سالروز شهادت عالم مجاهد و مبارز وارسته، شجاع شهید آیت الله مدرس و روز مجلس در خدمت شما نمایندگان محترم هستم که امیدواریم این نشست در راستای حق تعالی و رفع مشکلات مردم باشد.

محسنی اژه‌ای افزود: در این مجلس از زمانی که تاسیس شده تا به امروز، نفرات زیادی آمدند و رفتند، اما چرا شهید مدرس در تمام این مدت تا به امروز و تا آخر زنده خواهد ماند.

وی ادامه داد: شهید آیت الله مدرس زنده تاریخ است، چراکه او یک فرد باایمان، متوکل به خدا و آشنا به دین بود و از دین شناخت داشت و همچنین آشنا به مسایل روز و زمان شناس بود که فرمود سیاست و دیانت ما یکی است.

رئیس قوه قضاییه افزود: او از مظاهر دنیا و ذخارف دنیا اجتناب داشت و در چشم او خدا بزرگ بود و غیرخدا هیچ.

محسنی اژه‌ای گفت: او در مقابل بیگانگان و عوامل مزدور بیگانه ایستاد و در آن شرایط که عده‌ای خودشیرینی می‌کردند و می‌گفتند زنده باد رضاخان، مانند یک مرد خداگونه ایستاد و گفت مرده باد رضاخان زنده باد خودم.

وی ادامه داد: این آثار تقوا و خداپرستی، شناخت صحیح از اسلام است و امیدواریم بتوانیم راه اینچنین شهدایی را ادامه بدهیم.

محسنی اژه‌ای گفت: مجلس به تعبیر شهید آیت الله مدرس و امامین انقلاب حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری مرکز ثقل مملکت و خانه ملت و عصاره ملت است که امام فرمودند اگر در راس مجلس، قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه، افراد صالحی مانند شهید مدرس‌ها قرار بگیرند، همه امور اصلاح می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین