کد خبر: ۷۴۰۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷
هفت‌گانه تکمیل شد

توپ طلای ۲۰۲۱ به لیونل مسی رسید/ اسامی بهترین‌های فوتبال جهان

لیونل مسی رسما جایزه توپ طلای سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرد. با تصمیم مجله فرانس فوتبال لیونل مسی برای هفتمین بار جایزه توپ طلای فوتبال را کسب کرد. پیشتر از لیونل مسی، جورجینیو، روبرت لواندوفسکی، انگولو کانته و کریم بنزما به عنوان اصلی‌ترین بخت‌های دریافت این جایزه یاد می‌کردند.
توپ طلای ۲۰۲۱ به لیونل مسی رسید/ اسامی بهترین‌های فوتبال جهان
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از گمانه‌زنی‌های زیادی که در مورد برنده توپ طلای سال ۲۰۲۱ وجود داشت، نهایتاً دقایقی پیش مشخص شد که لیونل مسی برنده این جایزه شده است. فوق ستاره آرژانتینی برای هفتمین بار این جایزه مخصوص نشریه فرانس فوتبال را از آن خود کرد تا فاصله خود با رقیب همیشگی‌اش یعنی کریستیانو رونالدو را به دو توپ طلا برساند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این توپ طلا در حالی به لیونل مسی رسید که رقابت نزدیکی بین او و ستاره لهستانی باشگاه بایرن مونیخ یعنی روبرت لواندوفسکی وجود داشت، اما نهایتاً این فوق ستاره آرژانتینی در این رقابت تنگاتنگ به پیروزی رسید. همچنین بعد از مسی و لواندوفسکی، جورجینیو به عنوان سومین بازیکن برتر جهان از نگاه فرانس فوتبال انتخاب شد.

به نوشته ورزش سه، رده بندی کامل توپ طلای سال ۲۰۲۱ به شرح زیر است.

۱- لیونل مسی
۲- روبرت لواندوفسکی
۳- جورجینو
۴- کریم بنزما
۵- انگولو کانته
۶-کریستیانو رونالدو
۷-محمد صلاح
۸- کوین دی بروین
۹- کیلیان امباپه
۱۰- جان لوئیجی دوناروما

در این مراسم آلکسیا پوتیاس هم جایزه توپ طلای بهترین فوتبالیست زن را به خود اختصاص داد. خانم پوتیاس که در تیم بارسلونای اسپانیا بازی می‌کند موفق شده بود همراه این تیم لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند.

در این مراسم پیش از اعطای جایزه توپ طلا، پدری هافبک جوان بارسلونا جایزه بهترین بازیکن جوان سال را به خود اختصاص داد.

به نوشته یورونیوز، همچنین روبرت لواندوفسکی به عنوان بهترین گلزن سال انتخاب شد و جایزه خود را از دستان دیدیه دروگبا، گلزن پیشین و اسطوره‌ای باشگاه چلسی انگلستان دریافت کرد.

بر اساس تصمیم فرانس فوتبال، جی‌جی دوناروما، دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا به عنوان بهترین دروازه‌بان سال و جایزه لیو یاشین را به خود اختصاص داد. او همچنین به عنوان دهمین بازیکن برتر سال معرفی شد.

کیلین امباپه هم در رده نهم قرار گرفت. کوین دی‌بروینه در رده هشتم، محمد صلاح در جایگاه هفتم، کریستیانو رونالدو در جایگاه ششم، انگولو کانته در رده پنجم، کریم بنزما در جایگاه چهارم و جورجینیو در رده سوم قرار گرفت.

باشگاه چلسی هم به عنوان بهترین تیم سال انتخاب و معرفی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین