کد خبر: ۷۴۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۴
دوشنبه‌ها همچنان می‌گذرند

بررسی اکران «دیوار» باز هم به تعویق افتاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد علی طالبی گفت: دوشنبه‌ی دیگر گذشت و همچنان وضعیت پروانه‌ی نمایش فیلم «دیوار» مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا، این کارگردان سینمای ایران با اشاره به سخنان هفته‌ی گذشته مدیر اداره کل نظارت وارزشیابی مبنی بر اینکه پروانه نمایش فیلم «دیوار» در جلسه‌ی دوشنبه این هفته بررسی خواهد شد، سه‌شنبه سوم اردیبهشت گفت: طی تماسی که روز گذشته با دفتر اداره‌ی نظارت و ارزشیابی داشتیم، اعلام کردند این فیلم این هفته در جلسه‌ی پروانه نمایش بررسی نشده است.

او گفت: با توجه به اینکه در آستانه‌ی اکران تابستانی سینماها هستیم با این شرایط فرصت اکران را از دست خواهیم داد، در حالیکه یک جشنواره‌ی خارجی فیلم را از ما خواسته است اما همچنان بلاتکلیف هستیم و با این شرایط پخش خارجی فیلم را هم متوقف کردیم.

طالبی با بیان اینکه فعلا روند تولید فیلم بعدی‌اش را با توجه به این شرایط متوقف کرده است خاطرنشان کرد: روند بررسی پروانه نمایش فیلم «دیوار» از بهمن ماه سال گذشته و بعد از جشنواره‌ی فیلم فجر آغاز شده و همچنان ما به وعده‌های هفته‌ی بعد امیدوار می‌شویم.

گفتنی است: هفته‌ی گذشته محمدعلی طالبی از نامشخص ‌بودن وضعیت اکران فیلم «دیوار» گلایه‌ کرد.و طی تماس با مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد: پروانه نمایش فیلم «دیوار» محمدعلی طالبی در روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه بررسی خواهد شد.

اربابی گفته بود: بررسی فیلم «دیوار» در دستور کار شورای بازبینی است.

جشنواره‌ی فیلم فجر سال گذشته سیمرغ بهترین فیلمبرداری را به حسین جعفریان برای فیلمبرداری این فیلم اهدا کرد و این فیلم نامزد بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه و لباس این دوره از جشنواره بود.

«دیوار» دوازدهمین ساخته بلند محمدعلی طالبی بعد از فیلم‌های همچون «کیسه برنج»، «تیک‌تاک»، «چکمه» و... درباره زندگی خانواده‌ای است که پدر خانواده موتورسوار روی دیوار مرگ است که دچار حادثه می‌شود و دختر و پسر آن برای گذراندن زندگی کار پدر خود را در پیش می‌گیرند.

گلشیفته فراهانی، مهرداد صدیقیان، محمد کاسبی، آزیتا حاجیان، معصومه میرحسینی، منوچهر آذری و ابراهیم آبادی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

محمدرضا علیقلی برای این فیلم موسیقی ساخته و حسن حسن‌دوست آن را تدوین کرده است. محمدعلی طالبی «دیوار» را بعد از هفت سال که از ساخت فیلم «تو آزادی» می‌گذرد، ساخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین