کد خبر: ۷۴۰۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

پلیس باید مانع ورود و تردد شبانه کامیونها در تهران شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در کمیته اضطرار آلودگی هوا ممنوعیت ورود کامیون ها به سطح شهر مصوب شده است گفت: کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و فاسد شدنی از این مصوبه مستثنی شده و پلیس باید مانع تردد و ورود شبانه کامیون ها به تهران شود.
پلیس باید مانع ورود و تردد شبانه کامیونها در تهران شود
آفتاب‌‌نیوز :

سعید محمودی در حاشیه گشت و پایش های شبانه افزود: براساس پایش های میدانی در بعضی از ورودی های شهر، شاهد تردد این گونه خودروها بطور آزاد در سطح شهر تهران هستیم که در این خصوص هیچگونه ممانعتی صورت نمی پذیرد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، وی ادامه داد: ورود کامیون ها به شهر از دلایل اساسی آلودگی هوا است و تاثیر به سزایی در افزایش غلظت آلاینده ها بخصوص در ابتدای صبح که هوا سرد و لایه اینورژن تشکل می شود، دارد.

محمودی با بیان اینکه شب گذشته در محور اتوبان آزادگان تنها در حدود یک ساعت و نیم شاهد ورود بیش از هزار کامیون، کامیونت و بطور کلی خودرو های سنگین فرسوده و آلاینده به تهران بودیم، گفت: نماینده راهور در آخرین نشست کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای استان مطرح کرد که به دلیل زیاد بودن ورودی های شهر و کمبود امکاناتی مانند سامانه الکترونیکی برای کنترل کامیون ها، باید با حضور فیزیکی پلیس راهور در مبادی شهر این کنترل ها انجام شود که به دلیل کمبود نیرو امکان این موضوع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت حفاظت محیط زیست تهران در این خصوص نظارتی است و به لحاظ قانونی نمی توان به صورت مستقیم در این زمینه اقدامی انجام داد، خاطرنشان کرد: این آمادگی از سوی محیط زیست وجود دارد که در صورت نیاز در این موضوع مهم به پلیس راهور کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین بر ضرورت معاینه فنی خودروها به خصوص خودروهای سنگین تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین