کد خبر: ۷۴۰۶۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
به جز نیرو‌های امنیتی، افراد دیگر هم مجوز شرعی برای برخورد دارند

غضنفرآبادی: می‌توان به برخی معترضان تیراندازی کرد

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم می‌گوید: در کشور ما، اصل بر قانون‌مداری است، اما گاهی در این بین، برخورد‌هایی می‌شود که اجتناب‌ناپذیر است. یعنی وقتی معترض می‌خواهد اقدامی انجام دهد که خسارتی متوجه کشور شود، رخ‌دادن این برخورد‌ها امکان‌پذیر است.
غضنفرآبادی: می‌توان به برخی معترضان تیراندازی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم در خصوص حوادث اخیر در اصفهان و اعتراضاتی که توسط کشاورزان در بستر زاینده رود برپا شد گفت: در کشور ما، اصل بر قانون‌مداری است، اما گاهی در این بین، برخورد‌هایی می‌شود که اجتناب‌ناپذیر است. یعنی وقتی معترض می‌خواهد اقدامی انجام دهد که خسارتی متوجه کشور شود، رخ‌دادن این برخورد‌ها امکان‌پذیر است.

نماینده بم افزود: برای مقابله با این چالش، حتی به جز نیرو‌های امنیتی، فرد یا افرادی که می‌بینند خطر و خسارتی در حال وقوع است یا رخ داده، می‌توانند وارد عمل شوند که این روند، هم مجوز شرعی دارد و هم قانونی.

غضنفرآبادی تصریح کرد: در همه موارد باید تلاش شود که قانون رعایت شود و اگر فردی تخلف کرد در جایگاه قانونی با او برخورد شود. برخی جا‌ها امکان دارد یکسری اقداماتی انجام شود که در نهایت باعث جلوگیری از قتل شود. به طور مثال اگر در اعتراضات اصفهان این رویکرد در پیش گرفته نمی‌شد شاید شاهد تلفات هم می‌بودیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا همیشه به معترضان لقب ضدانقلاب می‌دهید، گفت: به هر حال ضدانقلاب‌ها همه جا دنبال سوءاستفاده هستند، اما در اعتراض اخیر اصفهان، فارغ از اینکه در آن جمع، ضدانقلاب بوده یا نبوده، یا مثلاً فردی فهمیده یا ناآگاه با نیت اقدامی مخرب و خطرناک وارد صحنه شده، باید جلوی آن‌ها گرفته می‌شد. به طور مثال اگر در اعتراضی، فردی به انبار سوخت حمله کرد و در ادامه، توجه به اخطار و تذکر نکرد، او می‌تواند با رفتارش باعث آتش‌زدن و کشتن ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر شود، حال در این شرایط، می‌توان به سمت این فرد، تیراندازی کرد. یعنی تا حد اقدام قهرانه و حتی تیراندازی که موجب جلوگیری از عمل فرد شود، مجوز وجود دارد.

منبع: رویداد ۲۴

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
6
ظلم بزرگ و گناهی آشکار ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
6
پس چرا وقتی پلیس فرانسه سال قبل با معترضین درگیر شد با عنوان برخورد وحشیانه پلیس فرانسه از آن یاد کردید و نگران کور شدن فرانسویان بودید، اما اینجا مجوز تیراندازی میدهید و کار نیروی انتظامی در هدف قراردادن چشم معترضین را تائید میکنید. یک بام و دو هوا را از رو بردید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
0
6
حق مردم برای برخورد با کسانی که به حقوقشان تجاوز کرده ند هم محفوظ است؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین